Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Compensatie Pukkelpop: een regelrechte schande (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161858)

illwill 18 oktober 2011 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749459)
Wie van jullie azijnpissers had eigenlijk effectief een ticket voor pukkelop? Hebben jullie te lijden onder de -door jullie slecht ontvangen- compensatieregeling?

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie daar nu zo heftig over doen.

Of iemand te lijden heeft of niet doet niet terzake. Mensen hebben ergens voor betaald en heeft datgene niet gekregen.
De particulier moet zich voor elke scheet verzekeren, en in dit geval moet de verzekering maar opdraaien voor de omstandigheden. Daar dienen toch ook verzekeringen voor. Ze hebben enkele miljarden winsten gemaakt vorig jaar...tja, als mensen als jij vinden dat ze de mensen niet hoeven terug te betalen indien je niet "lijd"...dan weet ik idd waar die winsten vandaan komen.

Voltian 18 oktober 2011 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5749523)
De belastingbetaler

ah, betaalt de belastingbetaler Chokri voor de inspanningen die hij levert als organisator van pukkelpop?, dat moet je eens uitleggen.

illwill 18 oktober 2011 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749553)
ah, betaalt de belastingbetaler Chokri voor de inspanningen die hij levert als organisator van pukkelpop?, dat moet je eens uitleggen.

Alsof je nog iemand kan wijsmaken dat politici enkel met politiek bezig zijn tijdens hun "uren" ...wanneer die uren dan ook mogen lopen.

Voltian 18 oktober 2011 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5749497)
Daar hebben ze een verzekering voor.

blijkbaar niet; waarom is niet duidelijk; mogelijk is het te duur of dekte de verzekering deze situatie niet (laatste lijkt me best aannemelijk)

illwill 18 oktober 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749559)
blijkbaar niet; waarom is niet duidelijk; mogelijk is het te duur of dekte de verzekering deze situatie niet (laatste lijkt me best aannemelijk)

Dus...?

Voltian 18 oktober 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5749541)
Op stubru is bekend gemaakt dat er enkele bands hun gage hebben laten vallen.

Is dat zo? Is drank en eten belangrijk voor het festival zelve? Verhuurt pukkelpop de standjes niet gewoon aan 3den welke dus ook gewoon pukkelpop hebben betaald? Ook weet ik dat er heel wat mensen al hun drank en eet bonnetjes al gekocht hadden...opnieuw al ontvangen geld...

Ik zie dus voorlopig dat de uitgaven deels veminderd zijn en de inkomsten zijn gebleven.

Ik maak de boekhouding van pukkelpop niet, maar dat is wat ik heb gehoord "in de wandelgangen"; 80% van de uitgaven aan bands is niet gerecupereerd en inkomsten uit drank & eten zijn belangrijk. 't Zou nogal straf zijn als die inkomsten exclusief voor de standhouders zijn

Voltian 18 oktober 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5749563)
Dus...?

...moet pukkelpop deze kosten absorberen en kunnen ze niet meer doen dan enkel een geste. (waarvoor overigens geen enkele juridische verplichting toe is)

Voltian 18 oktober 2011 12:48

hmm, dat gaat hier niet goed aflopen. 'k ga maar terug werken.

vlijmscherp 18 oktober 2011 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749584)
hmm, dat gaat hier niet goed aflopen. 'k ga maar terug werken.

waarom kom jij opeens in Maatschappij en Samenleving???? ;-)

illwill 18 oktober 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749574)
Ik maak de boekhouding van pukkelpop niet, maar dat is wat ik heb gehoord "in de wandelgangen"; 80% van de uitgaven aan bands is niet gerecupereerd en inkomsten uit drank & eten zijn belangrijk. 't Zou nogal straf zijn als die inkomsten exclusief voor de standhouders zijn

Ok, maar dus 20% is wel gerecupereerd terwijl ze al 100% van de inkomsten ervoor hebben gehad. Indien het festival was doorgegaan hadden ze 0% recup gehad...kortom extra inkomsten zelfs.

Nee, men verhuurt de standjes zoals bij een markt aan de uitbater...hoe beter de plaats...hoe duurder het standje. Niet? Dus deze mensen van de eettentjes hebben deze plaats al gekocht...
Maar dat drank en eten de grootste inkomsten zijn...dat betwijfel ik toch. Zowiezo, alle drank ed. kan men toch terug geven aan de drankhandelaars.

Ratatosk 18 oktober 2011 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749576)
...moet pukkelpop deze kosten absorberen en kunnen ze niet meer doen dan enkel een geste. (waarvoor overigens geen enkele juridische verplichting toe is)

Er is wel een juridische verplichting.

Voltian 18 oktober 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5749596)
Er is wel een juridische verplichting.

aja?, ik dacht van niet...

Voltian 18 oktober 2011 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5749587)
waarom kom jij opeens in Maatschappij en Samenleving???? ;-)

mja, pukkelpop he; ik mag me niet laten verleiden, heeft toch geen zin...

Ratatosk 18 oktober 2011 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749602)
aja?, ik dacht van niet...

Ik ben er zeker van.

Citaat:

Bij vrijwillige stopzetting moet de festivalorganisator de tickets terugbetalen, Chokri heeft duidelijk laten weten dat het festival niet doorging uit respect voor de slachtoffers. Dus niet uit overmacht maar vrijwillig.
Wettelijk bepaald.

ten tweede, de inkomkaart is beter lezen. Daarin staat duidelijk

Citaat:

"‘Bij afgelasting van het evenement zal de ticketprijs, exclusief de service- en administratiekost, worden teruggestort aan de persoon of firma die de bestelling heeft gedaan.’"

illwill 18 oktober 2011 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749576)

Dus...zij hebben nagelaten om zich voldoende te verzekeren. Dit risico is voor hun en niet aan de bezoeker. Deze geste is puur marketing, niet meer en niet minder.

Die verplichting of niet, daar discussier ik zelfs niet over. Dat zal wel zo zijn ja.
Er zijn overal achterpoortjes en het gaat hier over wie nu moet opdraaien voor de keuzes van anderen. Of ze nu wettelijk niets hoeven te doen of wel, boeit me gewoonweg niet. Fatsoen heeft een Chokri of een organisatie als pukkelpop niet nodig? Jarenlang dikke winsten maken en zelf het risico dus nemen om zich niet voldoende te verzekeren, en als het misgaat laat je gewoonweg de bezoeker opdraaien? Nee, dat gaat er bij niet in nee.

Voltian 18 oktober 2011 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5749558)
Alsof je nog iemand kan wijsmaken dat politici enkel met politiek bezig zijn tijdens hun "uren" ...wanneer die uren dan ook mogen lopen.

jaja, onze zakkenvullers, en wij stemmen daar dan nog voor, arme wij!
't is iet hé

Voltian 18 oktober 2011 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5749613)
Ik ben er zeker van.

Wettelijk bepaald.

ten tweede, de inkomkaart is beter lezen. Daarin staat duidelijk

Interessant, dus als jij gelijk hebt, gaat het nu rechtzaken regenen.

Ratatosk 18 oktober 2011 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749621)
Interessant, dus als jij gelijk hebt, gaat het nu rechtzaken regenen.

Dat kan goed zijn (vredegerecht)

Voltian 18 oktober 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5749615)
Dus...zij hebben nagelaten om zich voldoende te verzekeren. Dit risico is voor hun en niet aan de bezoeker. Deze geste is puur marketing, niet meer en niet minder.

Die verplichting of niet, daar discussier ik zelfs niet over. Dat zal wel zo zijn ja.
Er zijn overal achterpoortjes en het gaat hier over wie nu moet opdraaien voor de keuzes van anderen. Of ze nu wettelijk niets hoeven te doen of wel, boeit me gewoonweg niet. Fatsoen heeft een Chokri of een organisatie als pukkelpop niet nodig? Jarenlang dikke winsten maken en zelf het risico dus nemen om zich niet voldoende te verzekeren, en als het misgaat laat je gewoonweg de bezoeker opdraaien? Nee, dat gaat er bij niet in nee.

Maar enfin, dikke winsten voor pukkelpop?! Da's een vzw die dat organiseert he; als er (financieel) goeie edities zijn, dan zijn er de edities erop gewoon nog betere (enfin, duurdere) bands. Denkt ge misschien dat "de top van pukkelpop" die winsten mooi afroomt voor zichtzelf?! Als je dat denkt, dan zijn we uitgepraat.

Voltian 18 oktober 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5749623)
Dat kan goed zijn (vredegerecht)

en dus als er geen rechtzaken komen, heb ik dan gelijk? :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be