Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162170)

Carnivore 24 oktober 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761413)
Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

LOL

ten eerste was 't geen moord -in 't slechtste geval doodslag- maar eerder wettige verdediging.
ten tweede, naar wie refereer je nu als je schrijft " triestig dat men naar geweld moet grijpen"?
Triestig dat een oude man in zijn oude dagen een jong iemand moet neersteken om zelf nog effe te blijven leven? Triestig, in de zin van, dat dit in ons land anno 2011 nog steeds plaats heeft?
Of hoe bedoel je dat nu juist.

Flippend Rund 24 oktober 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761480)
Ik zou kordaat NEE zeggen en als de daders toch doorzetten zou ik toch geen mes in hun keel zetten

Het is gemakkelijk praten als het je niet overkomt. In je huis overvallen worden is een stressvolle situatie en dan doe je soms rare dingen. De man was achteraf trouwens in shock, het is nu niet alsof hij zich geamuseerd met de hele situatie.

Mam 24 oktober 2011 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol (Bericht 5761552)
Als justitie noch de ordediensten het doen... Wie dan wel? Pas op, ik wil hier niet vervallen in gratuite kritiek op bovenstaande diensten, toch niet in dit geval. In het geval van inbraak is het waarschijnlijk vrij moeilijk snel ter plaatse te zijn/daders te vatten.

Geen idee, volgens mij worden daders die al een beetje bekend staan bij het gerecht wel gevat. Het is de taak van de ordediensten om dit te doen.
Nu moet die oude man ook verder in het leven met het besef dat hij iemand heeft vermoord voor wat geld. Dat kan toch ook psychologisch niet zo makkelijk zijn ..

Raf 24 oktober 2011 18:53

De verzamelde bloeddorstige lynch mob is weer prominent aanwezig in dit topic...

Ratatosk 24 oktober 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761572)
De verzamelde bloeddorstige lynch mob is weer prominent aanwezig in dit topic...

Niet iedereen steekt zijn kont naar achter om gepakt te worden. Sommige verdedigen hun have en goed.

Carnivore 24 oktober 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761480)
Ik zou kordaat NEE zeggen en als de daders toch doorzetten zou ik toch geen mes in hun keel zetten

En daarna slagen ze je effe half lam, vogelen ze u tot je sterretjes ziet en 2 weken niet meer naar 't toilet kan, waarna je 2 jaar onder psychiatrische hulp staat om heel het gebeuren te boven te komen. In beste geval dan nog.

Maar HOUZEE! U bent humaan en braaf gebleven en hebt niemand gestoken!
U verdient hiermee een speekmedaille en de hoofdprijs voor meest slappe kost, ttz een menselijk dier dat nog niet eens meer de moed of het lef of het inzicht heeft om voor het vege lijf op te komen.

Nr.10 24 oktober 2011 18:56

Citaat:

De man van 86 werd inderdaad bijna gelynchd door verenigd Borgerokko.

Carnivore 24 oktober 2011 18:56

Citaat:

Die van U houden buiten de wacht op straat, tot ze hun kans schoon zien om je tussen twee palen te hangen en dan via je schaamhaar levend te verbranden.

Raf 24 oktober 2011 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761573)
Niet iedereen steekt zijn kont naar achter om gepakt te worden. Sommige verdedigen hun have en goed.

Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

:roll:

Derk de Tweede 24 oktober 2011 18:57

Gij zult niet stelen staat ook in de Koran.

Nr.10 24 oktober 2011 18:58

In plaats van zelf de sharia toe te passen op die andere dader gingen ze de oude man opzoeken.

Ratatosk 24 oktober 2011 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761578)
Desnoods met de dood van een kind tot gevolg. Want zó belangrijk zijn die have en goed nu eenmaal...

Krapuul bedoel je.

Bobke 24 oktober 2011 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761578)

Blijkbaar, waarom zou men anders een oude man van 86 gaan bedreigen in zijn huis ?

Raf 24 oktober 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761585)
Krapuul bedoel je.

Nee, ik bedoel wat ik zeg: een kind.

Pier den Drol 24 oktober 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5761566)
Geen idee, volgens mij worden daders die al een beetje bekend staan bij het gerecht wel gevat. Het is de taak van de ordediensten om dit te doen.
Nu moet die oude man ook verder in het leven met het besef dat hij iemand heeft vermoord voor wat geld. Dat kan toch ook psychologisch niet zo makkelijk zijn ..

Schrijnend dat ze bij het gerecht bekend stonden voor die feiten, en ze rustig verder kunnen plegen. Ik verwacht niet van ordediensten dat ze altijd en overal binnen de vijf minuten ter plekke zijn. Vandaar het recht op zelfverdediging (is dit een 'recht'?). Ik neem de oude man zijn handelen niet kwalijk, integendeel. Ik zou nu niet graag in z'n schoenen staan.

Ratatosk 24 oktober 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5761592)

Een 16-jarige dat een oude man van 86 bedreigd en overvalt met een wapen is geen kind maar uitschot.

Bobke 24 oktober 2011 19:02

Citaat:

Een gewapend kind.

Nr.10 24 oktober 2011 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761597)
Een 16-jarige dat een oude man van 86 bedreigd en overvalt met een wapen is geen kind maar uitschot.

²

Pier den Drol 24 oktober 2011 19:03

Citaat:

Het een sluit het ander toch niet uit?

kelt 24 oktober 2011 19:04

Bon,op het gevaar af te herhalen:

"Het slachtoffer (sic) stond ONDER TOEZICHT VAN DE JEUGDRECHTER"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be