Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Bart De Wever mag geen lezing geven op UCL (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162777)

Raf 7 november 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5785206)
Je reinste onzin. Als de UCL zegt dat het niet mag, dan mag het niet. Zo simpel als iets. Waar gaat hij zijn lezing geven. Op de stoep of zo?

Ik dacht dat je het woord aan de "trolletjes" ging laten?

Xenophon 7 november 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5785207)
"Iemand die verantwoordelijk is voor de chaos"

Whahahaha, bekrompen hypocriete walen...:roll:

Ze laten inderdaad het ware onverdraagzame gezicht zien.

Xenophon 7 november 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5785217)
Ik dacht dat je het woord aan de "trolletjes" ging laten?

Stop toch met trollen liefje.

plakker 7 november 2011 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5785171)
Pas op, want volgens plakker mag je vanaf nu niks meer zeggen in dit topic...

Doe maar hoor, maar als je stoere zinnetjes wil gebruiken moet je ook weten waarvoor ze staan, 't is net als zeggen "i rest my case" maar dan nog een heel pleidooi houden :roll:

Bokkenreyder 7 november 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5785220)
Ze laten inderdaad het ware onverdraagzame gezicht zien.

Er zouden te veel francofone mensen kunnen 'bekeerd' worden tot de 'ketterij'! :roll:

Everytime 7 november 2011 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5785206)
Je reinste onzin. Als de UCL zegt dat het niet mag, dan mag het niet. Zo simpel als iets. Waar gaat hij zijn lezing geven. Op de stoep of zo?

Een bepaalde Vlaanderen kan zeggen dat ze het meer dan beu met de Franstaligen is, dit zal me helemaal niet verhinderen nog steeds naar Vlaanderen te gaan. Integendeel zelfs. Als die Vlamingen dan niet op hun gemak zijn, is dit hun probleem, niet mjn probleem.
Wat ik bedoel, is dat zich laten doen geen oplossing is. Dus ja, waarom niet zijn lezing op de stoep of in een café in de buurt geven? Niet iedereen aan de UCL denkt zoals die senioren, daar ben ik er 100% van overtuigd.

Raf 7 november 2011 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5785222)
Doe maar hoor, maar als je stoere zinnetjes wil gebruiken moet je ook weten waarvoor ze staan, 't is net als zeggen "i rest my case" maar dan nog een heel pleidooi houden :roll:

Ik herhaal: dit is een discussieforum. Een discussie wordt gekenmerkt door actie en reactie. Als je daar niet mee kan leven, moet je maar ergens een blog opstarten. Plaats genoeg op het wereldwijde web.

plakker 7 november 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5785227)
Ik herhaal: dit is een discussieforum. Een discussie wordt gekenmerkt door actie en reactie. Als je daar niet mee kan leven, moet je maar ergens een blog opstarten. Plaats genoeg op het wereldwijde web.

Oh neen, het gaat niet over een blog opstarten, het gaat over iemand die stoere praat probeert te verkopen, maar er dan niet naar handelt.
Maar laat ons niet verder offtopic gaan, trekt er uw plan mee

fonne 7 november 2011 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5785038)
Het is hun volste recht om uit te nodigen wie zij willen.

'Nuf said.

Bekrompenheid is inderdaad niet geneesbaar. Maar toch wel bijzonder spijtig aan een "universitas" die de vrijheid van onderzoek als uitgangspunt zou moeten hebben.

Raf 7 november 2011 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5785229)
Oh neen, het gaat niet over een blog opstarten, het gaat over iemand die stoere praat probeert te verkopen, maar er dan niet naar handelt.
Maar laat ons niet verder offtopic gaan, trekt er uw plan mee

De "nuff said" was mijn eerste reactie in deze draad. Het betekent dat er wat mij betreft geen discussie over is dat deze beslissing aan de raad van bestuur van de UCL toekomt. Als er vervolgens mensen zijn die daarop willen reageren, dan staat het mij vrij om hen van wederwoord te dienen. Zoals ik al zei: een discussie bestaat uit actie en reactie. Ik begrijp dat jij liever een monoloog wil voeren, zonder gecontesteerd te worden, maar daarvoor heb je andere media tot je beschikking. Als het je niet aanstaat dat mensen op een discussieforum reageren op de berichten van anderen, kan ik je alleen maar aanraden andere oorden op te zoeken. Duidelijk genoeg zo?

Raf 7 november 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5785233)
Bekrompenheid is inderdaad niet geneesbaar. Maar toch wel bijzonder spijtig aan een "universitas" die de vrijheid van onderzoek als uitgangspunt zou moeten hebben.

Wat heeft een lezing van een politicus met onderzoek te maken?

filosoof 7 november 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5785042)
Bart De Wever is iemand die de dingen zegt zoals hij ze ziet. En niet zoals zijn opdrachtgevers ze zien. Daar wringt het schoentje, wellicht.

Citaat:

zijn opdrachtgevers
Bart De Wever 'VOKA IS MIJN BAAS'
'nuff said.

filosoof 7 november 2011 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5785064)
de studenten zijn tegen deze censuur. het is trouwens niet de UCL die de uitnodiging verstuurd heeft, het zijn wel zij die het weigeren om te organiseren, toch een subtiel verschil.

het past natuurlijk perfect in de diaboliseringscampagne van alles wat te Vlaams is.

Citaat:

het zijn wel zij die het weigeren om te organiseren,
Wie vindt dat 'men' de UCL moet verplichten dat te organiseren? VOKA , NVA?

fonne 7 november 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5785239)
Wat heeft een lezing van een politicus met onderzoek te maken?

Het gaat hem om de mentaliteit die uit dit soort uitspraken naar voor komt.
Hoe kan een universiteit nu zijn 'unviersele' waarden waarmaken als de rector van de UCL zelf een bekrompen racist blijkt te zijn?

Xenophon 7 november 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5785257)
Hoe kan een universiteit nu zijn 'unviersele' waarden waarmaken als de rector van de UCL zelf een bekrompen racist blijkt te zijn?

Typisch Belgische waarden.

Raf 7 november 2011 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5785257)

Bon. We zijn er dus al uit dat dit niets met onderzoek te maken heeft... Dat is al een begin.

En waaruit, pray tell, blijkt dat de rector van de UCL een "bekrompen racist" is?

De schoofzak 7 november 2011 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5785038)
Het is hun volste recht om uit te nodigen wie zij willen.

'Nuf said.

Helemaal niet akkoord.

Een universiteit is het verplicht aan zichzelf om universeel de zaken te bekijken.

Ik, als heel oude afgestudeerde universitair, bezie hun beslissing als een moderne heruitgave van een boekenverbranding.

Afgrijselijk hoe soms flaminganten verweten wordt van navelstaarderij en bekrompenheid, terwijl hier een ergerlijk voorbeeld van die lelijke dingen aan de oppervlakte komt.

Xenophon 7 november 2011 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5785342)
Helemaal niet akkoord.

Een universiteit is het verplicht aan zichzelf om universeel de zaken te bekijken.

Ik, als heel oude afgestudeerde universitair, bezie hun beslissing als een moderne heruitgave van een boekenverbranding.

Afgrijselijk hoe soms flaminganten verweten wordt van navelstaarderij en bekrompenheid, terwijl hier een ergerlijk voorbeeld van die lelijke dingen aan de oppervlakte komt.

Typisch anti-Vlaamse haatzaaierij.

Echt Belgische waarden dus.

system 7 november 2011 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5785035)
Bart De Wever mag geen lezing geven op UCL

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...en-op-ucl.aspx

HBVL 7-11-11 - 06:56

De seniorenbeweging van de universiteit van Louvain-La-Neuve heeft Bart De Wever geweerd. "Iemand die verantwoordelijk is voor de politieke chaos kunnen wij niet uitnodigen in onze universiteit", luidt de motivatie.

In juli wilde men Bart De Wever uitnodigen aan de universiteit van Louvain-La-Neuve, meldt De Morgen. Het ging om een lezing die zou gegeven worden aan senioren verbonden aan de UCL, waaronder oud-leerlingen en -professoren.

Het gaat wel niet om een officiele lezing van de universiteit.
Willen ze de waarheid niet horen of zijn ze haatdragend?

Laat de reacties maar komen.

Indien het waar is -en daar ga ik nu van uit- dan is het maar een zeer triestige reactie van het 'seniorenbeweging'. van de UCL.

En dus moet onze conclusie zijn: 'zo oud en nog steeds zo onwijs!'.

vlijmscherp 7 november 2011 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5785256)
Wie vindt dat 'men' de UCL moet verplichten dat te organiseren? VOKA , NVA?

en waar heb ik gezegd dat ze het moeten verplichten?? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be