parcifal |
10 november 2011 10:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
(Bericht 5792446)
Ik heb zelf geen ervaring in zulke clubs, ik ben wel bevriend met enkele (ex-)koppels die het geprobeerd hebben.
|
Ik heb bijna 20 jaar ervaring en heb zowat alle clubs in oost en west-vlaanderen bezocht en enkele in antwerpen, brussel en parijs.
Een ervaringsdeskundige min of meer. 8-)
Citaat:
(Bericht 5792446)
Probleem is dat driekwart van die koppels die gaan swingen al relatieproblemen hebben (ze zijn op elkaar uitgekeken, willen hun vaak saaie seksleven nieuwe impulsen geven of zijn niet meer bevredigd met het 'conventionele') en via dit 'swingen' hun turbulente huwelijksleven vaak nog een laatste ultieme kans willen geven.
|
Niet in mijn ervaring.
Er zijn uiteraard swingers met relatie-problemen maar niet significant meer dan in het 'normale' leven lijkt me.
Je kan overigens 'swingers' hierboven vervangen door 'motorrijders' , en 'parenclub' door 'motorclub'.
Er is niet echt veel onderzoek denk ik die de richting die je hier uitgaat zal bevestigen.
Citaat:
(Bericht 5792446)
Vaak zijn het veetigers en vijftigers die al langer dan twintig jaar met elkaar getrouwd zijn, vaak zijn hun kinderen groot of het huis al uit, en dan beseft men dat men in een ver verleden wel eens passioneel verliefd op elkaar was, maar dat ze na hun jaren ten dienste van de kinderen eigenlijk elkaar niet veel meer te vertellen hebben. Ze proberen er terug wat swing in te krijgen door eens te gaan 'afwisselen'. Naar zulke clubs gaan uit relatietherapie lijkt me juist het averechtse effect te hebben. Naar ik verneem gaat er slechts een minderheid naar zulke clubs vanuit de positieve ingesteldheid eens een avontuurtje te beleven of de grenzen af te tasten. De meeste mannen en vrouwen daar zijn over hun seks- en liefdesleven een vat vol frustraties en dit beschouwen ze vaak als de laatste strohalm.
|
Projectie vanuit een negatief perspectief.
De ervarigen die ik heb zijn veel positiever, er zijn nu eenmaal mensen die de exclusiviteitsclausule die traditioneel bij een relatie hoort niet aanvaarden.
Het gaat dan puur om het fysieke aspect uiteraard en bij vele mensen is dat het resultaat van een jarenlang proces waarbij vaak nogal wat taboes sneuvelen maar men uiteindelijk toch een soort 'bevrijding' ervaart.
In zulke clubs krijgt men dan de gelegenheid om die vrijheid te benutten, indien beide partners daar met eenzelfde ingesteldheid (en met goede afspraken ivm de grens van het toelaatbare) heengaan, is dat zeer zeker een
avontuur dat net frustratie en depressie tegengaat en zelfs tot een diepere relatie met de partner kan leiden.
En ja, ik ken zo tientallen koppels die in dat geval zijn, veelal twintigers en dertigers.
|