Mitgard |
10 november 2011 15:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
(Bericht 5793339)
Eeen langzame, trage, pijnlijke dood?8O Voor jezelf?8O
Maar ja:lol: Maar niet voor mij.8O
|
Hoe ik aan mijn einde zal komen weet ik (gelukkig) niet, en daar ben ik ook nog niet echt mee bezig.
Ik ben nu bezig te leven, er is later nog tijd genoeg om te sterven en dood te zijn.
Ik heb ook niets tegen euthanasie bij terminaal zieke patiënten die veel pijn lijden. Ik heb wel mijn bedenkingen bij drempelverlagende tendenzen inzake zelfmoord en euthanasie bij niet terminaal zieke mensen.
Dat maakt het leven erg goedkoop vind ik, en het lijkt bijna een excuus om minder te hoeven investeren in verhoging van de levenskwaliteit.
Mijn leven is verre van perfect, en ik zal volgens de huidige normen ongetwijfeld redenen genoeg hebben om ongelukkig of zelfs depressief te zijn.
Maar ik vind dat mijn leven ook niet perfect hoeft te zijn, dat mijn leven zelfs niet dient ter vervolmaking mijner geluk.
Ik loop dan ook niet de hele dag met een tandpastareclame-smile rond, en ik vind niet dat dat hoeft.
Ik ga niet mee in het ons opgedrongen feel-good fascisme waarbij elke negatieve of sombere emotie als een ziekte of gebrek wordt beschouwd die behandeling vereist en die als we even verder die weg bewandelen een basis vormt voor euthanasie.
Ga je daarin mee, dan geef je eigenlijk toe aan het streven naar utopische perfectie die zo eigen is aan de westerse rat race mentaliteit.
Onverdraagzaamheid vermomd als verdraagzaamheid.
Dwang vermomd als keuzevrijheid.
Want lijden en ongelukkig zijn is taboe in de wereld van de shiny happy people.
|