Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Uplace (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163524)

Mambo 28 november 2011 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nunt (Bericht 5829991)
Ik denk sowieso niet dat veel mensen een reis plannen naar Vilvoorde of Machelen.

In plaats van een stadscentrum wordt het dan gewoon een woonwijk. In plaats van de H&M komt er dan gewoon een woonhuis. Das toch niet erg, das toch geen achteruitgang. Zeker als ge weet dat er in de plaats 2km verderop een veel grotere H&M komt.

Ik denk dat de lokale H&M in de woonwijk gewoon eerst heel erg lang een onbewoonbaar krot zal zijn.
Zoals bij ongeveer alle lege winkelpanden tot op heden het geval is.
Waarna er in straten waar niks meer is allerlei zinloze en loshangende affiches verschijnen met veel graffiti bovenop. En rare snuiters die zich niet wassen.

Nunt 29 november 2011 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5831578)
Ik denk dat de lokale H&M in de woonwijk gewoon eerst heel erg lang een onbewoonbaar krot zal zijn.
Zoals bij ongeveer alle lege winkelpanden tot op heden het geval is.
Waarna er in straten waar niks meer is allerlei zinloze en loshangende affiches verschijnen met veel graffiti bovenop. En rare snuiters die zich niet wassen.

En ik dacht dat er huizen tekort waren. Trouwens de bovenverdieping is sowieso al een woonhuis.

Mambo 29 november 2011 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nunt (Bericht 5832053)
En ik dacht dat er huizen tekort waren. Trouwens de bovenverdieping is sowieso al een woonhuis.

Bijna alle bovenverdiepingen van bijna alle winkels in bijna alle stadscentrums zijn totaal onbewoonbaar.
En ook bijna totaal onrenoveerbaar.
Wat je ziet is een gevel, een mooi gelijkvloers en al wat daarboven steekt is rot.

Nunt 30 november 2011 10:20

enig bewijs daarvoor?

Nunt 1 december 2011 10:17

Ik herinner mij eigenlijk net dat ik een aantal jaar geleden op zoek was naar een appartement en een aantal appartementen ben gaan bezichtigen boven winkels in een drukke winkelstraat. Dat waren toen erg mooie en verzorgde appartementen.

Dus ja, je moet wel wat verbouwen en renoveren, maar das niet onmogelijk. Zoveel huizen moeten gerenoveerd worden na aankoop.

Ratatosk 1 december 2011 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5833114)
Bijna alle bovenverdiepingen van bijna alle winkels in bijna alle stadscentrums zijn totaal onbewoonbaar.
En ook bijna totaal onrenoveerbaar.
Wat je ziet is een gevel, een mooi gelijkvloers en al wat daarboven steekt is rot.

Die worden gewoon als magazijn gebruikt. Ze gaan zeker niet de ruimte boven de winkels laten verrotten. De reden daarvoor is simpel, een rotte ruimte is gevaarijk voor de winkel beneden.

Mambo 1 december 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5836023)
Die worden gewoon als magazijn gebruikt. Ze gaan zeker niet de ruimte boven de winkels laten verrotten. De reden daarvoor is simpel, een rotte ruimte is gevaarijk voor de winkel beneden.

Klopt dat wordt "deels" als magazijn gebruikt meestal. En in vele gevallen zitten daar de buizen van de airco's en verwarming een halve meter boven de planché die er in vele gevallen zelfs ook niet meer ligt.
En een klein keukentje waar de verkoopsters bivak houden als er geen klanten zijn.

Voor de rest is dat enkel nog goed om af te breken allemaal.
't zijn meestal hele oude huizen ook hé.

Nunt 1 december 2011 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5836393)
Klopt dat wordt "deels" als magazijn gebruikt meestal. En in vele gevallen zitten daar de buizen van de airco's en verwarming een halve meter boven de planché die er in vele gevallen zelfs ook niet meer ligt.
En een klein keukentje waar de verkoopsters bivak houden als er geen klanten zijn.

Voor de rest is dat enkel nog goed om af te breken allemaal.
't zijn meestal hele oude huizen ook hé.

Te renoveren he.

Mambo 1 december 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nunt (Bericht 5836396)
Te renoveren he.

Ja...maar mits heel erg veel centjes.
En de subsidie kraan is dicht.

Het komt er op neer, de gevel laten staan en alles opnieuw opbouwen.
Want het zijn meestal beschermde gevels ook nog.

Amuseer u dus maar.

Scherven A. Mok 2 maart 2012 04:15

iets om over na te denken

Scherven A. Mok 14 mei 2012 11:02

Kan Bart Verhaege zijn kracht en inzet niet beter in de Antwerpse mobiliteitsknoop steken. Zoveel mogelijk onder de grond en ervaring en kennis opdoen en dat internationaal inzetten in een steeds meer stedelijk wordende wereld ipv de middenstand leeg te zuigen :-)

de Wakkere burger 14 juni 2012 15:25

Upperplace
hoog tijd dat we de hoogste laag van ons geheugen beginnen te gebruiken

Scherven A. Mok 11 juli 2012 18:38

Laatst een boek gelezen over de val van Lehman Brothers. Alle Amerikaanse investmentbanks zaten zwaar in de cdo shit dus waarom is Lehman failliet gegaan ? Sommige beweren vuil spel van Paulson als United States Secretary of the Treasury die van Goldman kwam en in feite hun concurrent afmaakte of gewoon omdat het totaal niet klikte met het grote ego van Fuld van Lehman. De meesten echter wijten het aan het feit dat Lehman ongelooflijk veel internationaal bedrijfsvastgoed (overgewaardeerd) in de boeken had staan. Het failliet van Lehman is wat (onvoorzien door Paulson die het had laten gebeuren) de hele (financiële) wereld aan de rand van de afgrond heeft gebracht.

En nu on topic : het is dus helemaal geen zaak van de markt alleen, die grote bedrijfsvastgoedprojecten zoals Uplace, zoals Muyters stelt; vermits als het fout gaat de samenleving ervoor kan opdraaien. Uplace zal namelijk ook niet met cash geld gezet worden maar in de boeken van banken verschijnen als uitgeleend geld. Dat was het weer voor vandaag.

Scherven A. Mok 6 maart 2013 07:58

In Brussel heeft de politiek al even strakke banden met de vastgoedmaffia als in Antwerpen blijkbaar. Oceade en Mini-europa moeten wijken voor een winkelcentrum en vastgoed. Bron. Gij zult enkel nog winkelen !! Voorts staan er miljoenen m² bedrijfsvastgoed leeg in Brussel. Ze zouden dat beter renoveren naar broodnodige woningen en/of winkelgelegenheden. Gedaan met ademen op de Heizel.

jogo 6 maart 2013 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nunt (Bericht 5824694)
Vermits Uplace er zelf ook baat bij heeft dat het makkelijk bereikbaar is, zullen ze daar wel wat aan proberen doen.

Hoeft zelfs geen sukses te worden voor de begininvesteerders is het om de stijging van de grondprijs te doen (goedkoop kopen en duur verkopen).
Nadien is het aanmodderen.

De Prodigy 21 maart 2013 00:41

Ik hoop echt dat het er komt en een dikke flop zal worden.

Zipper 28 mei 2014 10:45

Raad van State vernietigt milieuvergunning voor aanleg van Uplace.
En ik ben daar niet echt rouwig om. :-)

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...g-Uplace.dhtml

Tóraí 28 mei 2014 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7166001)
Raad van State vernietigt milieuvergunning voor aanleg van Uplace.
En ik ben daar niet echt rouwig om. :-)

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...g-Uplace.dhtml

Toch nog een beetje goed nieuws deze dagen.

kelt 28 mei 2014 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* (Bericht 7166080)
Toch nog een beetje goed nieuws deze dagen.

Misschien kan deze door procedureslagen zwaar getroffen ondernemer nu best beginnen procederen zodat alle mogelijke eisen tot verbrekingsvergoedingen die hijzelf ongetwijfeld zal oplopen(door aannemers die niet zullen mogen bouwen,door klanten die mogelijk al huurkontracten met hem hebben,.....) bekostigd zullen worden door ons allemaal(de Vlaamse belastingsbetaler).

De Vlaamse belastingsbetaler is,gezien recente verkiezingsresultaten ,in grote meerderheid akkoord met de "oude partijen" en de "oude gewoontes",dus dit kan nauwelijks een probleem zijn....

Bedenk,een ondernemer die een "goedkeuring" krijgt voor een project heeft eigenlijk......niks......de administratieve- en juridische zever eindigt......nooit!

Wat we zelf doen,doen we beter!

allan11 28 mei 2014 22:25

" Groene etatism' en milieuvegunning effect op het ontwikkeling

1 Bijlage(n)
wat een schande, Uplace is een project dat is legitiem. Ik zie geen kwaad in ontwikkeling, zal Vlaanderen dringend veranderen het beleid. en proberen om de minister van milieu te beperken of te verwijderen. ze zijn egoïsten die proberen om elke kans op ontwikkeling te grijpen. ze behoren tot het begin van de communisten van de 20e eeuw.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be