![]() |
Citaat:
|
Ik ben voorstander om naar een gelijk pensioen te gaan op lange termijn voor iedereen dat voldoende moet zijn om je niet dagdagelijks zorgen te moeten maken over je basisbehoeften : huur, medicamenten,eten en drinken, ... Als je meer wenst moet je maar voor meer gewerkt hebben. Een deftige eerste peiler dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En in de overheid heeft men verschrikkelijk veel verlof. 38 dagen. De 3 dagen meegerekend dat er feestdagen zijn die enkel tellen voor ambtenaren. |
Citaat:
Tegen dan is Vlaanderen toch al lang onafhankelijk?;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenminste, zo was het bij de stad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar zit er toch wat verschil van het ene departement tot het andere. Die 38 dagen verlof heb ik van een contract dat mij is toegestuurd met een voorstel voor ICTRA. Informatica bij de NMBS. Ik had er niet op toegehapt omdat het in Brussel zuid is. Waardoor ik 1,5 uur onderweg zou zijn naar mijn werk. Ik ging evenveel verdienen, dus het fabeltje van de mindere verdienste klopt niet. Het was contractueel. |
Citaat:
De "markt" speelt. Wie zich verder moet verplaatsen, zal daartoe 'verleid' moeten worden. Ik ben ambtenaar met pensioen en overtuigd flamingant en N-VA lid. Ik heb een familie die verspreid zit over ambtenaren, deels onderwijs, deels andere; en over de privé. Ik heb ogen in mijn kop, en ik kan tellen (en me ook wel eens verspreken, gelijk de Muit, maar niet veel !) Ik heb gewaar geworden wat het is om onder leidinggevende ambtenaren van een andere politieke overtuiging te werken. Er zijn dringend wijzigingen nodig aan het ambtenarenstatuut, maar ik ben tegenstander om het kind met het badwater weg te gooien. En ik hou niet van lullen. (wel van humor, maar niet van lullen). |
Citaat:
Sommige mensen in de privé werken 40 u per week, en de opgespaarde overuren worden verplicht genomen in periodes in de buurt van de Kerstvakantie e.d.m. Ze beseffen niet eens dat dit geen verlof is, maar recuperatie van overuren van hun in wezen 38 u systeem. Banken e.d.m. die kennen dan wel veel meer vakantie ... afijn, 't is een soep. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vb je werkt38u/week 48weken pe rjaar en komt op 1824werkuren uw brutoloon is 50.000 en komt op 27.4euro per uur |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp het wel hoor... en gelijk hebt U natuurlijk 200%. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be