Robinus V |
28 november 2011 21:51 |
Misschien kunnen wat meer Vlaams-nationalisten op de kritiek van Beke ingaan i.p.v. naast de kwestie te praten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
(Bericht 5831287)
Het is natuurlijk wel zo dat NVA vergeleken met de partij in 2003 toch ietwat naar rechts is opgeschoven. Zeker wat betreft het economisch programma, persoonlijk vind ik het te liberaal, te kapitalistisch. In 2003 was het discours meer centrumgericht onder Geert Bourgeous. Nu kijken ze teveel naar het investeringsklimaat voor ondernemingen en te weinig naar de kleine man. In 2006 heeft het partijbestuur van NVA nog gekozen voor samenwerking met het ACW en Dedecker aan de kant gezet, nu is die partij bijna even liberaal als Dedecker.
Om ze met Vlaams Blok te vergelijken gaat mij wel te ver. Op vlak van immigratie zijn ze bijvoorbeeld te soepel, al is het wel positief dat heel dat zionistisch anti-islamgezever niet voorkomt bij NVA. Een beetje een verzuurde reactie van Beke was dat.
Op communautair en maatschappelijk vlak daarintegen is NVA wel ten goede geëvolueerd. Bart Dewever heeft een grote invloed gehad op de koers van de partij op deze vlakken. De partij is communautair rechtlijniger geworden en ook conservatiever op maatschappelijk vlak.
|
Tot nu toe is dit de enige reactie die op het onderwerp ingaat.
Citaat:
(Bericht 5831287)
Nu kijken ze teveel naar het investeringsklimaat voor ondernemingen en te weinig naar de kleine man. In 2006 heeft het partijbestuur van NVA nog gekozen voor samenwerking met het ACW en Dedecker aan de kant gezet, nu is die partij bijna even liberaal als Dedecker.
|
Misschien is het dan juister om te zeggen dat de N-VA verdeckert. ;-)
Citaat:
(Bericht 5831287)
Om ze met Vlaams Blok te vergelijken gaat mij wel te ver. Op vlak van immigratie zijn ze bijvoorbeeld te soepel, al is het wel positief dat heel dat zionistisch anti-islamgezever niet voorkomt bij NVA. Een beetje een verzuurde reactie van Beke was dat.
|
Wat beke volgens mij (hoogstwaarschijnlijk) bedoelt na het artikel te bestuderen, is niet dat de N-VA qua ideeën naar het VB evolueert, wel qua 'aanpak'. Ze tonen de laatste tijd dat ze nergens mee akkoord zijn, zoals het VB ook nergens mee akkoord is, en geven dan vooral kritiek in demagogische stijl. Daarnaast vragen ze naar regeringsdeelname, terwijl duidelijk is dat ze niet met de rest kunnen regeren -zeker recentelijk omdat het een opblazen van het communautaire akkoord zou betekend hebben-, zoals ook de VB'ers steeds roepen dat ze willen maar niet mogen meedoen zonder te vermelden dat ze vanuit hun ideeën en aanpak niet kúnnen meedoen. Tenslotte lijkt het vertrouwen op de internationale markten hen niets te schelen, afgaande op de uitspraken dat zij het akkoord rampzalig zullen vinden. Alles dat België schaadt, is goed, zodat hun streven naar Vlaamse onafhankelijkheid qua irrationaliteit ook in de richting van het VB gaat.
|