Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   'Moslimstudenten weigeren evolutieles' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163963)

parcifal 19 december 2011 12:39

Alain,

Je hebt blijkbaar iets teveel aan Yoga gedaan merk ik, de russische variant dan wel uiteraard. 8-)

alain_bergmann 19 december 2011 12:42

Darwin heeft geen enkele missende schakel gewonden en tot nu toe 0. tenzij dat als bewijs van Evolutie moeten er 1000000000 schakelen zijn want volgen Evolutie gebeurd het heel traag meljoenen jaar.

alain_bergmann 19 december 2011 12:43

driewerf 19 december 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5872732)
dat sommige marginalen nog altijd geloven in evolutie-theorie is hun eigen probleem,

Die "marginalen" zijn dan wel zowat de volledige academische wereld, waaronder elke Nobelprijswinnaar in een natuurwetenschappelijke discipline.
(natuurkunde, chemie, geneeskunde).

alain_bergmann 19 december 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 5870276)
Alain, als je echt denkt dat atheisme en evolutie hand in hand gaan kijk dan hiernaar:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=VIxrnjJd754
(Als je geen geduld hebt om het hele filmpje te bekijken ga dan naar de laatste minuut.)

Ik kan u zo'n 5 filmpjes doorsturen die evolutie ontkrachten, en dan? wij zijn hier aan het discuteren wat de waarheid is en wat niet maar over dat de studenten negeren de les van evolutie te volgen, ik vind dat ze daarop recht hebben, dat je van een starwars een weteschappen gemaakt hebt wil niet zeggen dat iedereen daarin moet geloven bovendien zijn er heel veel twijfelen over evolutie.

alain_bergmann 19 december 2011 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 5873091)
Die "marginalen" zijn dan wel zowat de volledige academische wereld, waaronder elke Nobelprijswinnaar in een natuurwetenschappelijke discipline.
(natuurkunde, chemie, geneeskunde).

er zijn heelwat wetenschappers die de evolotie ontkennen, whats the problem? wie betaald die kiest voor ons naar welke music dat wij op de radio luisteren? niet waar?))

Albrecht 19 december 2011 15:27

:|

lombas 19 december 2011 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5873172)
Ik kan u zo'n 5 filmpjes doorsturen die evolutie ontkrachten, en dan? wij zijn hier aan het discuteren wat de waarheid is en wat niet maar over dat de studenten negeren de les van evolutie te volgen, ik vind dat ze daarop recht hebben, dat je van een starwars een weteschappen gemaakt hebt wil niet zeggen dat iedereen daarin moet geloven bovendien zijn er heel veel twijfelen over evolutie.

Geef eens jouw voorstel voor het desbetreffende curriculum "Waar komen we vandaan?" tijdens de les biologie?

alain_bergmann 19 december 2011 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5873240)
Geef eens jouw voorstel voor het desbetreffende curriculum "Waar komen we vandaan?" tijdens de les biologie?

zover dat ik weet heeft biologie heeft te maken met biologische wereld rond ons en legt uit wat is wat en wat erin zit? er zitten geen theorien in biologie, als je na je studies begint te handelen volgens puur "theorien" die door iemand otwikkeld zijn zou je niet ver geraken. volgens evolutie speken wij met elkaar nu niet omdat wij maar dieren zijn die hun instinkten volgen.

parcifal 19 december 2011 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5873252)
zover dat ik weet heeft biologie heeft te maken met biologische wereld rond ons en legt uit wat is wat en wat erin zit? er zitten geen theorien in biologie, als je na je studies begint te handelen volgens puur "theorien" die door iemand otwikkeld zijn zou je niet ver geraken. volgens evolutie speken wij met elkaar nu niet omdat wij maar dieren zijn die hun instinkten volgen.

Aha, dus de ingenieurs bij Airbus of Boeing die vliegtuigen bouwen op basis van de theorien van o.a. Newton en Bernouilli weten dus eigenlijk niet wat ze aan het doen zijn?

Fijn om te weten dat u het beter weet dan de volledige afdelingen werktuigkunde en fysica van onze universiteiten *.

(edit : * en biologie natuurlijk 8-) )

Dixie 19 december 2011 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5873186)
er zijn heelwat wetenschappers die de evolotie ontkennen, whats the problem?

laat me raden koran of bijbel wetenschappers zeker8O

Bobke 19 december 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5873172)

Een les volgen wilt nog niet zeggen dat ge er moet in geloven.
Is het niet eerder de schrik dat ze er wel eens zouden in geloven als ze zich erin verdiepen ?

lombas 19 december 2011 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5873252)

Dus de theorie van pakweg Linnaeus aangaande de classificatie van de dieren- en plantensoorten heeft volgens jou niets met biologie te maken?

alain_bergmann 19 december 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5873257)
Aha, dus de ingenieurs bij Airbus of Boeing die vliegtuigen bouwen op basis van de theorien van o.a. Newton en Bernouilli weten dus eigenlijk niet wat ze aan het doen zijn?

Fijn om te weten dat u het beter weet dan de volledige afdelingen werktuigkunde en fysica van onze universiteiten *.

(edit : * en biologie natuurlijk 8-) )

theorie van Newton? in de rest van de wereld wordt dit de wet van Newton genoemd en de wet van Bernoulli. Kijk, ik ben niet zoals u, dus ik ga verder zwijgen over het onzin dat u hierboven getypt heeft ;-)

alain_bergmann 19 december 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5873287)
Een les volgen wilt nog niet zeggen dat ge er moet in geloven.
Is het niet eerder de schrik dat ze er wel eens zouden in geloven als ze zich erin verdiepen ?

Ik vind logisch dat men wil niet zijn tijd verliezen voor de onozel dingen, vind je dat niet?

alain_bergmann 19 december 2011 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5873461)
Dus de theorie van pakweg Linnaeus aangaande de classificatie van de dieren- en plantensoorten heeft volgens jou niets met biologie te maken?

Linnaeus heeft vlora en fauna geclassificeerd :-D wat heeft het met theorien te maken bleeft mij niet duidelijk, hij heeft bestaande dieren en plantensoorten ONTDEK. Ik heb die mens zijn theorie nergens op internet gevonden.. Zelfs conspiracy theorie heeft meer met evolutie theorie te maken (omdat in beide gevallen over de theorien gaat 8-)) dan classificatie van Linnaeus.

Appelen en peren vergelijken, kan wel maar vormd geen goede argument;-)

Bobke 19 december 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5873738)
Ik vind logisch dat men wil niet zijn tijd verliezen voor de onozel dingen, vind je dat niet?

Nu ge het zegt, het zou inderdaad logisch zijn om religies af te schaffen.
Maar zover wil ik niet gaan.

alain_bergmann 19 december 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5873276)
laat me raden koran of bijbel wetenschappers zeker8O

Of Talmoed...

alain_bergmann 19 december 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5873748)
Nu ge het zegt, het zou inderdaad logisch zijn om religies af te schaffen.
Maar zover wil ik niet gaan.

nee, jij begrijpt mij niet. je mag geloven in wat je wil, dit is mijn standpunt, maar als je iemand anderen verplicht maakt om uw geloof te aanwaarden vind ik het overdrijvend. je moet niks afschaffen, gewoon anderen meer vrijheid geven. zo simpel als bonjour!

Bobke 19 december 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann (Bericht 5874136)
nee, jij begrijpt mij niet. je mag geloven in wat je wil, dit is mijn standpunt, maar als je iemand anderen verplicht maakt om uw geloof te aanwaarden vind ik het overdrijvend. je moet niks afschaffen, gewoon anderen meer vrijheid geven. zo simpel als bonjour!

Zoals reeds gezegd worden ze niet verplicht te geloven maar om de lessen bij te wonen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be