Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Patrick Dewael: "N-VA verschilt weinig van Vlaams Belang" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164491)

Bokkenreyder 8 december 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5852522)
Dat is inderdaad een behoorlijk pak. Maar Hitler heeft bewezen dat je met een extreemrechts programma zelfs bijna een hele bevolking kan overtuigen. N-VA is niet mijn ding maar hun propaganda is sterk. Zij hebben ook veel aanhang binnen de journalistiek en op televisie.

De schoofzak 8 december 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5852522)
Dat is inderdaad een behoorlijk pak. Maar Hitler heeft bewezen dat je met een extreemrechts programma zelfs bijna een hele bevolking kan overtuigen. N-VA is niet mijn ding maar hun propaganda is sterk. Zij hebben ook veel aanhang binnen de journalistiek en op televisie.

Dus voorspel je ons nog meer voorspoed en verkiezingsoverwinningen ??

Nu, een goede raad: met jouw geblaf ga je niet veel mensen terug over de streep, van ons naar jou toe, trekken.

HOUZEE ! 8 december 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5852547)
Dus voorspel je ons nog meer voorspoed en verkiezingsoverwinningen ??

Neen. Wij zullen jullie leugens doorprikken. Jullie hebben alle kansen gekregen maar in plaats van iets nuttig met jullie stemmen te doen zijn jullie aan de zijlijn gaan staan. Vroeg of laat wordt jullie programma ontmaskerd . En dat zal een harde les zijn voor sommigen.

Citaat:

Nu, een goede raad: met jouw geblaf ga je niet veel mensen terug over de streep, van ons naar jou toe, trekken.
Kijk ik lever jullie stof tot denken aan, het is inderdaad aan jullie om daar iets mee te doen.

Woef

Cynara Cardunculus 8 december 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5852473)
Sterk betoog van Patrick Dewael in de Kamer. Het applaus sprak dan ook boekdelen.

N-VA verschilt inderdaad weinig van VB. Ik zou ze zelfs rechts van het VB durven positioneren op het politieke spectrum. Liberalen in een sociale vacht, salonracisten, walenhaters

ben net naar de heruitzending aan het kijken op Actua TV (daar krijg je �*lle partijen te zien en niet enkel die van de pravda) , en volgens mij deed Dewael een Daerdenneke... dienen had gedronken man!

hurricane 8 december 2011 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5852605)
ben net naar de heruitzending aan het kijken op Actua TV (daar krijg je �*lle partijen te zien en niet enkel die van de pravda) , en volgens mij deed Dewael een Daerdenneke... dienen had gedronken man!

Wel, ik heb het zitten denken. Die deed absoluut niet normaal en ik voelde plaatsvervangende schaamte.

ViveLaBelgique 8 december 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5852369)
Stop met zeveren. Zolang N-VA geen absolute meerderheid heeft kan ze 'gedumpt' worden.

Wat heb je eigenlijk tegen de N-VA ? Waarom schilder je ze af als een bende Caliméro's die enkel en alleen gaan voor de absolute meerderheid ?µµ

Je maakt van de N-VA een totalitaire partij met dergelijke argumentatie. Het debat over de roots van het Vlaams Nationalisme is al meermaals gevoerd. Je bent natuurlijk een N-VA basher met dergelijk diepgewortelde haat tegenover deze partij dat je niet anders kan dan ze altijd maar zwart afschilderen.

Jakko 8 december 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5852426)
En Jambon maar de patroons verdedigen. Met zijn voorbeeld van VanHool. Als hij het dan niet al voor de helft uit zijn duim gezogen heeft.

Het is wel te zien dat V.O.K.A. de baas is van De Wever en dat het V.O.K.A. de broodheren zijn van de NVA.

VOKA heeft ondertussen al lang een nieuwe werknemer.

O VLD ASSISTEERT VOKA

Steben 8 december 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5852493)
Neen, een Vlaamse meerderheid, die meerderheid die men op federaal vlak klaarblijkelijk niet meer wenst te behalen.

volledig in strijd met het belgische compromis traditie met pariteiten en alarmbellen. uiteindelijk zijn het CDV en VLD die gewoon de NVA eens wouden pakken, want de Vlamingen pakken doen ze al een eeuw.

drosophila 8 december 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5852369)
Stop met zeveren. Zolang N-VA geen absolute meerderheid heeft kan ze 'gedumpt' worden.

Net als elke andere partij die om een of andere reden er niet in slaagt om een regeerakkoord af te sluiten.

drosophila 8 december 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5852645)
want de Vlamingen pakken doen ze al een eeuw.

pfff, word je dat Calimerogeklaag echt nooit beu?

solidarnosc 8 december 2011 22:28

Citaat:

Dewael was sterk, zeer sterk. Wat theatraal op bepaalde momenten maar sterk.

solidarnosc 8 december 2011 22:28

...

Bokkenreyder 8 december 2011 22:29

Citaat:

Daar verschiet geen enkele limburger van, hoor! :-D

mkb 8 december 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5852623)
Wat heb je eigenlijk tegen de N-VA ? Waarom schilder je ze af als een bende Caliméro's die enkel en alleen gaan voor de absolute meerderheid ?µµ

Je maakt van de N-VA een totalitaire partij met dergelijke argumentatie. Het debat over de roots van het Vlaams Nationalisme is al meermaals gevoerd. Je bent natuurlijk een N-VA basher met dergelijk diepgewortelde haat tegenover deze partij dat je niet anders kan dan ze altijd maar zwart afschilderen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5852656)
Net als elke andere partij die om een of andere reden er niet in slaagt om een regeerakkoord af te sluiten.

Inderdaad, N-VA was niet bereid hun programma te verscheuren.

Karma 8 december 2011 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5852029)
Eigenlijk is het toch niet meer dan normaal dat Open VLD en Cd&V oppositie voeren tegen de N-VA. Het is de schuld van de N-VA dat de Open VLD en de Cd&V in een regering zitten zonder de grootste partij.

De N-VA moet zich als grootste partij verdedigingen als meerderheidspartij.

't Is ver gekomen als de NIET-OPPOSITIE partijen OPPOSITIE voeren tegen de OPPOSITIE. :roll: Hoe groot is de wanhoop?

drosophila 8 december 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5852669)
Inderdaad, N-VA was niet bereid hun programma te verscheuren.

Alleen extremistische partijen stellen het afsluiten van compromissen gelijk aan "hun programma verscheuren".

mkb 8 december 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5852625)
VOKA heeft ondertussen al lang een nieuwe werknemer.

O VLD ASSISTEERT VOKA

Oei, VOKA is de baas van De Croo! :rofl:
Wie hebben die snoodaards nog allemaal in hun zak? :lol:

drosophila 8 december 2011 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5852673)
't Is ver gekomen als de NIET-OPPOSITIE partijen OPPOSITIE voeren tegen de OPPOSITIE. :roll: Hoe groot is de wanhoop?

U bent hopeloos in de war met de volgorde der feiten. Dewael nam het woord NADAT de N-VA had gechargeerd.

ViveLaBelgique 8 december 2011 22:34

Citaat:

Het is geen kwestie van wanhoop het is een regimecrisis. Door deze crisis laat ons land zich rollen door Frankrijk, Nederland en Duitsland in de bankencrisis en door de grote machtsbastions intern.

Flippend Rund 8 december 2011 22:35

Citaat:

Ik heb het me ook al zitten bedenken. Sommige mensen moeten blijkbaar de basisregels van een democratie nog eens overlopen. We zijn natuurlijk niet veel meer gewoon op gebied van democratie, vandaar dat sommige dingen een beetje vergeten raken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be