Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Hervormingen pensioenstelsel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164855)

Anselmo 16 december 2011 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent (Bericht 5867691)

Trouwens... inkomsten die herbelegd worden lees ik daar.. in wat? Als het in zaken zijn die nodig zijn voor het bedrijf dan is dat goed voor de economie hé.

Fred.

Daarover denken (kunnen of willen) velen niet na.
Enkel afgunst primeert.
Trouwens zijn volgens een ACV ex-premier niet alle beleggers speculanten ?

DewareJakob 16 december 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5867120)
nogmaals een piloot kan altijd nog ander werk doen ? :|

Wees een serieus, iemand die piloot geweest is maak je niet gelukkig met een 8-5 job.
De beroepskeuze maakt dat duidelijk, en hoe graag je ook je beroep doet, na 30 jaar of meer komt daar sleet op. Die mensen voelen zich gestraft met een 8/5 job op een bureau als afsluiter.

Bob 16 december 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 5867814)
Wees een serieus, iemand die piloot geweest is maak je niet gelukkig met een 8-5 job.
De beroepskeuze maakt dat duidelijk, en hoe graag je ook je beroep doet, na 30 jaar of meer komt daar sleet op. Die mensen voelen zich gestraft met een 8/5 job op een bureau als afsluiter.

Dat kan wel zijn. Maar vrees dat den tijd voorbij is, dat iedereen een einde loopbaan voorgeschoteld kreeg, waarbij hij zich happy voelde.
De stijgende weddeschalen in functie van de ancienniteit, iemand naast zich krijgen om het werk te doen, brugpensioen... Allemaal sociale maatregelen, die alleen niet meer betaalbaar zijn.

Another Jack 16 december 2011 19:33

Joepie!
Er komt een eenheidsstelsel!
Laat me raden: het slechtste (lees laagste) zal het worden!!

Alle zelfstandigen juichen: de rest zal minder pensioen krijgen.
Tot ze hun verkoopscijfers zien dalen, wat zal het dan zijn?

brother paul 16 december 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 5867281)
Zie je het addertje niet? :roll:

Van mij mag elio vanaf 60 op pensioen hoor:lol:

DewareJakob 16 december 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5867843)
Dat kan wel zijn. Maar vrees dat den tijd voorbij is, dat iedereen een einde loopbaan voorgeschoteld kreeg, waarbij hij zich happy voelde.
De stijgende weddeschalen in functie van de ancienniteit, iemand naast zich krijgen om het werk te doen, brugpensioen... Allemaal sociale maatregelen, die alleen niet meer betaalbaar zijn.

Goed zo: oudere mensen uit zware beroepen aan de slag houden door ze jobs te geven die ze nooit hadden willen doen, gewoon omdat ze door hun leeftijd hun 'zwaar' beroep niet meer aankunnen.

stuyckp 16 december 2011 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5867633)
Het gratis wonen in een woning die eigendom is van het bedrijf zou 90% hoger belast worden las ik vandaag.
Verder gaat onze mieuwe minister belast met fraude onderzoeken hoe men de vele management vennootschappen kan kortwieken. Ik bezit persoonlijk niks, alles zit weggestopt in vennootschappen die zo goed als geen belastingen betalen omdat alle inkomsten herbelegd worden. Zelf wordt ik alleen belast op het deel dat ik mezelf jaarlijks toeken.
Als dat allemaal niet meer zal kunnen, wat ik toch betwijfel met de liberalen in de regering, gaat me dat op jaarbasis honderdduizenden euro kosten.

Een zelfstandige die zijn woning in de zaak brengt is een dikke idioot.
Dat is allemaal lekker zolang je blijft werken, maar als je uiteindelijk uw zaak zou willen verkopen of doorgeven aan uw kinderen dan heb je grote problemen.

Bobke 16 december 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5867137)
Jij betaald maar 17% sociale lasten op je loon, al de rest is voor de werkgever.
Als zelfstandige betaal ik heel wat meer dan 17% hoor.

Een zelfstandige is zijn eigen werkgever.

Scherven A. Mok 16 december 2011 21:27

Voor de NVA gaat het niet ver genoeg.

De NVA doet maar. Weer een vacature meer voor een knelpuntberoep erbij dan.

Bobke 16 december 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5867591)
Maar ik blijf erbij dat je persoonlijk maar 17% betaald en je dus niet blauw betaald aan SZ lasten. Jij geloofd toch niet dat indien jouw werkgever als bij wonder geen SZ bijdragen op je loon zou moeten afdokken jij die som bij je loon zou krijgen.;-)

Dat kwam ook niet bij wonder maar door loononderhandelingen en cao’s.
Het hoort dus bij de loonmassa.

Bob 16 december 2011 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5867854)
Joepie!
Er komt een eenheidsstelsel!
Laat me raden: het slechtste (lees laagste) zal het worden!!

Alle zelfstandigen juichen: de rest zal minder pensioen krijgen.
Tot ze hun verkoopscijfers zien dalen, wat zal het dan zijn?

...dan gaan ze op pensioen ;-)

Bob 16 december 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 5867912)
Goed zo: oudere mensen uit zware beroepen aan de slag houden door ze jobs te geven die ze nooit hadden willen doen, gewoon omdat ze door hun leeftijd hun 'zwaar' beroep niet meer aankunnen.

Als ze door hun leeftijd hun beroep niet meer aankunnen, dan kunnen ze dit niet meer aan. Hiertegen is niets te doen. Is niet alleen geldig voor zogenaamd zware beroepen, doch ook voor bvb mannequins, sportlui...
Denk trouwens, dat uitoefenaars van zware beroepen er niets mee inzitten, om op latere leeftijd over te stappen op een lichter beroep.

Scherven A. Mok 16 december 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5868093)
Als ze door hun leeftijd hun beroep niet meer aankunnen, dan kunnen ze dit niet meer aan. Hiertegen is niets te doen. Is niet alleen geldig voor zogenaamd zware beroepen, doch ook voor bvb mannequins, sportlui...
Denk trouwens, dat uitoefenaars van zware beroepen er niets mee inzitten, om op latere leeftijd over te stappen op een lichter beroep.

Dan denk je verkeerd. Als ik dan later toch moet veranderen om even lang als de rest te werken dan zal ik nu wel al veranderen.

Bobke 16 december 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5868093)

Denk ik ook niet.

Scherven A. Mok 16 december 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5868116)
Denk ik ook niet.

Denk ik wel.

Knabbelaar 16 december 2011 22:03

Als je niet meer in staat bent om te werken, dan word je toch invalide? Als je niet meer wil werken, dan word je toch invalide?

Pensioen is voor mensen die rust verdiend hebben, en sommigen kunnen dat vroeger krijgen...

Echt moeten werken, doe je volgens mij alleen als krijgsgevangene.

Bobke 16 december 2011 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5868124)
Denk ik wel.

Ge zult daar wellicht ook een argument voor hebben ?

omaplop 16 december 2011 22:10

En als je wil zien hoe sommige Europarlementariërs vinden dat ze gerust nog een eurootje meer moeten verdienen dan hun "karig loon" zie dan de volgende getuigenis:

http://dotsub.com/view/01ad2718-073c...0-c7a72e199d55

Knabbelaar 16 december 2011 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5868161)
En als je wil zien hoe sommige Europarlementariërs vinden dat ze gerust nog een eurootje meer moeten verdienen dan hun "karig loon" zie dan de volgende getuigenis:

http://dotsub.com/view/01ad2718-073c...0-c7a72e199d55

De boodschap is duidelijk: schaar u achter Europa en er zelfs voor te willen werken.

Bob 16 december 2011 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5868113)
Dan denk je verkeerd. Als ik dan later toch moet veranderen om even lang als de rest te werken dan zal ik nu wel al veranderen.

En dan maar klagen dat er geen jobs voor ouderen zijn. Men moet gewoonweg deze lichte jobs voorbehouden voor ouderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be