Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Staking (deze keer met poll :evil:) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165067)

lombas 20 december 2011 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5875889)
Natuurlijk heb ik gelijk. We verdienen al niet veel en dan komt er nog eens bij dat we langer en voor minder gaan moeten werken.

Een beginnend leerkracht (masterniveau) heeft €1700.

Jij vindt dat "niet veel"?

Kijk, als je je studies aerospace engineering effectief had afgemaakt, dan kon je nu ontevreden zijn met je bonus van €25000. Tot dan ga je als leerkracht niét ontevreden zijn over je loon: afgesproken?

Citaat:

Dat minder verdienen, oké. Maar langer werken in het onderwijs? Nooit.
En hoe lang werkte jij al?

8O

manta 20 december 2011 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5876018)
Een beginnend leerkracht (masterniveau) heeft €1700.

Jij vindt dat "niet veel"?

Kijk, als je je studies aerospace engineering effectief had afgemaakt, dan kon je nu ontevreden zijn met je bonus van €25000. Tot dan ga je als leerkracht niét ontevreden zijn over je loon: afgesproken?

En hoe lang werkte jij al?

8O

1200 euro is al meer dan genoeg voor een leraar, die doen toch nen helen dag niets als zagen en hebben meer verlof dan wat anders...

Pølle 20 december 2011 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5876009)
Wat is er vriend? Je trekt zo'n gezicht?

België bungelt onder aan het Europese klassement tewerkstelling boven de 55 jaar. Maar mevrouw vindt dat er niet langer gewerkt moet werken. Toch niet in het onderwijs zeker!

Waarom niet in het onderwijs?

manta 20 december 2011 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 5876028)
België bungelt onder aan het Europese klassement tewerkstelling boven de 55 jaar. Maar mevrouw vindt dat er niet langer gewerkt moet werken. Toch niet in het onderwijs zeker!

Waarom niet in het onderwijs?

Hoe kan belgie nu iedereen langer laten werken en toch de werklozen activeren tegelijk? :-D

Mam 20 december 2011 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5876015)
De arme zelfstandige...

:rofl:

Hallo?! Aarde aan Xenophon! :-P

lombas 20 december 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5876023)
1200 euro is al meer dan genoeg voor een leraar, die doen toch nen helen dag niets als zagen en hebben meer verlof dan wat anders...

Dat durf ik dan weer zeer hard te betwijfelen.

Een beginnend leerkracht werkt zeker 40+ uren per week en besteedt grote delen van de verlofperiodes aan het maken van cursusmateriaal, toetsen - of het zich inwerken in weeral een nieuwe school.

Tavek 20 december 2011 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5876054)

Een beginnend leerkracht werkt zeker 40+ uren per week en besteedt grote delen van de verlofperiodes aan het maken van cursusmateriaal, toetsen - of het zich inwerken in weeral een nieuwe school.

Ik werkte ooit als beginnend ingenieur voor 1800 netto 60 uur per week tegen 30 verlofdagen waar ik effectief 15 van kon opnemen.

Ze moeten echt niet janken daar in het onderwijs.

manta 20 december 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5876054)

Cursusmateriaal printen ze effe af van een site en voor de rest zitten die de flair te lezen terwijl de leerlingen als arme slaven moeten zwoegen boven hun cursus...
Je gaat het toch niet opnemen voor leerkrachten zeker... ;-)

lombas 20 december 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5876059)
Ik werkte ooit als beginnend ingenieur voor 1800 netto 60 uur per week tegen 30 verlofdagen waar ik effectief 15 van kon opnemen.

Ze moeten echt niet janken daar in het onderwijs.

En daar wees ik dan ook op. Maar je moet het nu ook niet verlagen tot wat het niet is.

Tavek 20 december 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5876067)
En daar wees ik dan ook op. Maar je moet het nu ook niet verlagen tot wat het niet is.

Leerkrachten worden voldoende vergoed voor hun inzet.

suqar_7loe 20 december 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5876062)
Cursusmateriaal printen ze effe af van een site en voor de rest zitten die de flair te lezen terwijl de leerlingen als arme slaven moeten zwoegen boven hun cursus...
Je gaat het toch niet opnemen voor leerkrachten zeker... ;-)

Nu ben je aan het zeveren.

Dagelijks lesvoorbereidingen maken. Zo één voorbereiding maken is 5u werken. Dan dagelijks toezicht houden, rijen doen, 2 maal per maand vergaderen, 4 werkgroepen organiseren, ...

Mensen die zo'n zaken denken zouden ze eens in het onderwijs moeten plaatsen en het liefst in een BLO of BUSO school.

lombas 20 december 2011 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5876069)
Leerkrachten worden voldoende vergoed voor hun inzet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=61

filosoof 20 december 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5875697)
Hier is't een busdiensten van school zelf, de chauffeur van 't busje is iemand die via de school werkt en een busdienst van gemeenschapsonderwijs.
Jammer genoeg nog geen briefje meegekregen, 't zou wel jammer zijn moest het die dag geen school zijn want ze hebben vanalles te doen en kijken er naar uit...
Krijg ik van de vakbonden dan ook een babysitster? Liefst een knappe lieve die ineens bij mij blijft sitten ook...

Inderdaad,
aantrekkelijke, knappe babysitsters mogen mij altijd schrijven op mijn adres, de Koekoekstraat, nr. 70, in Melle

weer een blokker met een kast van een villa. Het valt niet op, néé!

Txiki 20 december 2011 22:21

Wat valt er te staken? Da's 30 jaar te laat, alé. Wat lopen zwaaien met vlagskes en toeterkes, of wat? pfff, poppekes in de poppekast.

suqar_7loe 20 december 2011 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5876110)
Wat valt er te staken? Da's 30 jaar te laat, alé. Wat lopen zwaaien met vlagskes en toeterkes, of wat? pfff, poppekes in de poppekast.

:evil:

suqar_7loe 20 december 2011 22:22

30 jaar geleden bestond ik nog niet.

Txiki 20 december 2011 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5876118)
30 jaar geleden bestond ik nog niet.

:-P alle geluk

Txiki 20 december 2011 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5876113)
:evil:

what?

manta 20 december 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5876070)
Nu ben je aan het zeveren.

Dagelijks lesvoorbereidingen maken. Zo één voorbereiding maken is 5u werken. Dan dagelijks toezicht houden, rijen doen, 2 maal per maand vergaderen, 4 werkgroepen organiseren, ...

Mensen die zo'n zaken denken zouden ze eens in het onderwijs moeten plaatsen en het liefst in een BLO of BUSO school.

Hah, uren aan een voorbereiding...

-20 na acht binnenkomen, koffie drinken.
08.40 in klas aan buro gaan zitten, kinderen werkje geven, nagels vijlen...
10.15 speeltijd, koffie (of in de winter al eens een neutje)...
10.30 terug in klas, voorlezen uit geschiedenisboekje en klein mannen alles laten overschrijven.
11.30 plaspauze, ineens effe koffietje slurpen.
11.40 terug in klas , 5 man strafwerk geven en nog wat uit boek laten overschrijven, ondertussen nagels lakken...
12.00 middagpauze (oef) , auto in een gaan schoven in dichsbijzijnde panos
13.30 terug in klas , kindjes rekenboek met alle oefeningen laten pakken en ze de eerste drie bladzijden laten oplossen, ondertussen in flair kijken hoe je nog beter nagels kan lakken...
14.30 beetje uitleg geven over biologie, ondertussennoteren welke nagellak je gaat kopen..
15.30 oef, dag zit er weer op, recht naar winkel...

Mja , zwaar dagen hé... :-D

manta 20 december 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5876102)
weer een blokker met een kast van een villa. Het valt niet op, néé!

Wat is een blokker filo?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be