![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het groot voordeel van het sluiten van samenwerkingsverdragen is dat niemand daartoe verplicht of gedwongen is. Overigens : beter een voor elkeen nuttig samenwerkingsverdrag dan een voor elkeen nauwelijks aanvaardbaar compromis. |
Citaat:
Bij het eerste draait alles tegen elkaar, bij het tweede bepalen de partners zelf in welke mate ze omgaan met elkaar. Welke relatie verkiest u ? |
Citaat:
|
Citaat:
Grenzen zijn artificieel. Mensen, jobs, goederen, verkeer, rivieren, lucht,... stoppen niet bij de grenzen. |
Citaat:
Zij zijn er zich ongetwijfeld goed van bewust dat zij middels een samenwerkingsverdrag met een soeverein Vlaanderen minder tot zelfs héél wat minder zouden kunnen binnenrijven dan nu het geval is. Bovendien hebben zij dan totaal niets meer te bieden aan Vlaanderen om één en ander te kunnen afdwingen. Nou ja, nu ook niet trouwens, maar kennelijk hebben ze een paar jonge Nederlandstalige partijvoorzitters doen geloven van wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik woon in Vlaanderen; en werk voor een bedrijf in Brussel met een afdeling in Vlaanderen en Wallonië. Indien België gesplitst wordt. Waar (aan welk landsdeel) betaalt het bedrijf dan sociale lasten en vennootschapsbelastingen? Waar betaal ik dan sociale lasten en persoonsbelastingen? Wat als één van de landsdelen de vennootschapsbelastingen verlaagt. Dan verhuist het bedrijf naar het goedkoopste landsdeel; en doekt ze de duurdere afdelingen op. Dan moet een groot deel van de werknemers verder gaan werken. |
Citaat:
|
Citaat:
Het statuut van grensoverschrijdende stromen en rivieren maakt nu net het onderwerp uit van tussen soevereine staten gesloten verdragen, mijnheer. |
Citaat:
Of een paar km verder rijden om te gaan werken, dat kan ook ntl. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En neen, ik bedoel wel degelijk mijnheer System. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dubbel, sorry
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be