Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Links: red Vlaanderen en stem N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165738)

ViveLaBelgique 5 januari 2012 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908863)
nogmaals: in een normale democratie met heldere staatsstructuren zou ik de N-VA bekampen. maar zolang we leven in een land met een vetorecht voor een gewone wetten, met ondoorzichtige staatsstructuren en in een land waar het Nederlands dreigt weggevaagd te worden, zijn de socio-economische ideologische standpunten van minder belang.

Hoe ga je met die innerlijke worsteling om ? Vreet het aan jou ? Op welke punten zou je de N-VA bekampen ?

vlijmscherp 5 januari 2012 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908930)
Hoe ga je met die innerlijke worsteling om ? Vreet het aan jou ? Op welke punten zou je de N-VA bekampen ?

ik heb totaal geen last van innerlijke worsteling, het is een kwestie van prioriteiten stellen.

de N-VA wilt een kleine staat, ik een sterke. de N-VA mikt meer op repressie, ik meer op preventie, enz.

maar dat is allemaal op dit moment irrelevant. ook Sparta en Athene hebben samen gevochten tegen de Perzen hoor....

Kasumi 5 januari 2012 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908948)
ik heb totaal geen last van innerlijke worsteling, het is een kwestie van prioriteiten stellen.

de N-VA wilt een kleine staat, ik een sterke. de N-VA mikt meer op repressie, ik meer op preventie, enz.

maar dat is allemaal op dit moment irrelevant. ook Sparta en Athene hebben samen gevochten tegen de Perzen hoor....

Inderdaad, het links-rechts paradigma is voorlopig van ondergeschikt belang.

ViveLaBelgique 5 januari 2012 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908948)

Waarom zie je een linkse toekomst voor Vlaanderen ?

ViveLaBelgique 5 januari 2012 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908961)

Waarom open je er dan een topic over ?

Txiki 5 januari 2012 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908977)
Waarom zie je een linkse toekomst voor Vlaanderen ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908979)
Waarom open je er dan een topic over ?

Wat kan jou dat allemaal eigenlijk schelen?

Bokkenreyder 5 januari 2012 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5908986)
Wat kan jou dat allemaal eigenlijk schelen?

Inderdaad, noch het linkse, noch het Vlaamse interesseert hem!

the_dude 5 januari 2012 12:21

Pvda+ is links en geloofwaardig. Meer heb ik niet nodig.

Txiki 5 januari 2012 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5908990)

Ik zie trouwens geen enkele reden om aan iemand die per definitie een politieke en maatschappelijke tegenstander is, uitleg te gaan geven. Dat is verspilde moeite.

Kasumi 5 januari 2012 12:23

Citaat:

De nickname alleen al, ik vermoed dat het om een serieus uit de hand gelopen trolactie gaat.

Bokkenreyder 5 januari 2012 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5908996)
Pvda+ is links en geloofwaardig. Meer heb ik niet nodig.

Ik ben content in jouw plaats! :roll:

Txiki 5 januari 2012 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5909005)
Ik ben content in jouw plaats! :roll:

Dat is z'n goed recht, he.

Geert C 5 januari 2012 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908961)

Integendeel, als ik vandaag zo een beetje rondkijk in Europa en zie wat er overal aan het gebeuren is, hoe de krachten van het neoliberalisme zich opmaken om hun agenda van collectieve verarming finaal door onze strot te rammen, denk ik dat die tegenstelling vandaag de dag belangrijker is dan ooit. Als jullie in die omstandigheden, als zelfverklaarde linksen, toch op een ultraliberale partij als de N-VA stemmen en de sociaal-economische tegenstellingen zelfs irrelevant noemen (hoe naïef moet ge niet zijn om te denken dat ge de Belgische situatie los kunt zien van haar Europese context :roll:), hoe kunnen jullie jezelf dan nog "links" noemen? :?

Bokkenreyder 5 januari 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5909009)
Dat is z'n goed recht, he.

Tuurlijk! daarom ben ik ook content dat hij daar happy mee is!

Geert C 5 januari 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908863)
nogmaals: in een normale democratie met heldere staatsstructuren zou ik de N-VA bekampen. maar zolang we leven in een land met een vetorecht voor een gewone wetten, met ondoorzichtige staatsstructuren en in een land waar het Nederlands dreigt weggevaagd te worden, zijn de socio-economische ideologische standpunten van minder belang.

Dus eerst Vlaanderen uitleveren aan het neoliberalisme om vervolgens het neoliberalisme te bekampen? De logica ontgaat me. :?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908826)
daar gaat het net om, alle partijen staan socio-economisch en zelfs etisch rond het midden, de partijstandpunten zijn omwisselbaar, het maakt dus weinig uit op wie je nu stemt als je dat belangrijk vindt.

Met uitzondering van twee partijen die voluit de neoliberale kaart trekken: VB en N-VA. En daar stemt ge dan op.

Citaat:

maar eens dat je staatsstructuren, democratie en taal belangrijk vindt, heb je in Vlaanderen wel een keuze. ofwel stem je N-VA, die daar andere ideeën over heeft ofwel stem je op 1 van die andere partijen, die ook daar omwisselbaar zijn.
Zou er geen verband zijn tussen de "andere ideeën" van N-VA op staatkundig en op socio-economisch vlak? :-P

Hollander 5 januari 2012 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908679)
Incompentent is de PS zeker niet. Ze zijn de grootste partij en ze zijn goed teruggekomen na hun verkiezingsnederlaag in 2007. Ze hebben hun macht ook verweven.

Op vrijwel alle indicatoren die je kan bedenken scoort het gebied dat zij besturen zwaar onder de maat, en dan bedoel ik ook zwaar.

Albrecht 5 januari 2012 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5909044)
Dus eerst Vlaanderen uitleveren aan het neoliberalisme om vervolgens het neoliberalisme te bekampen? De logica ontgaat me. :?

Sterker nog: de grondwet zal neoliberalistisch zijn, dus nóg meer tijdsverlies (indien de strijd gewonnen wordt, weliswaar!).

ViveLaBelgique 5 januari 2012 12:50

Citaat:

Dat is het niet.

Ik vind het fascinerend dat mensen hun hersenen in dergelijk rare kronkels kunnen laten lopen dat ze zichzelf overtuigen dat separatisme in hun linkse ideologie past.

Ik hang zeker en vast geen linkse ideologie aan. Ik vind toch dat men er op een politiek forum als dit over moet kunnen discuteren.

Ik vind het jammer dat men hier zo weinig duiding geeft waarom de VU juist elkaar is gevallen. De losgeslagen stukken van de VU en hun ideologie zijn terug te vinden in andere partijen. Dit is omdat voor deze personen het Vlaams doel bereikt is en ze juist meer een focus willen hebben op hun ideologie in de politiek.

De echte verder zetting van de VU zelf is de N-VA en het Vlaams Belang. Het is geen toeval dat dit rechtse partijen zijn. De linkse geledingen van de vroegere VU zitten nu bij de Groen! en Sp.a.

ViveLaBelgique 5 januari 2012 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5909047)
Op vrijwel alle indicatoren die je kan bedenken scoort het gebied dat zij besturen zwaar onder de maat, en dan bedoel ik ook zwaar.

Dat is omdat een links beleid de verkeerde aanpak is.

De PS scoort er wel degelijk in om hun ideologie zoveel mogelijk in het beleid waar te maken.

Hollander 5 januari 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5909052)
Dat is omdat een links beleid de verkeerde aanpak is.

De PS scoort er wel degelijk in om hun ideologie zoveel mogelijk in het beleid waar te maken.

De vraag of ze het goed doen hangt dus af van de definitie.

maar als in het bedrijfsleven een directie er in slaagt zijn beleid te verwezenlijken en daarmee toch het bedrijf slechter te laten presteren dan de markt kan zijn biezen pakken..

Dat de aandeelhouders van de BV Wallonie dit tolereren heeft weinig met de kwaliteit van de PS te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be