alice |
19 januari 2012 15:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eLife
(Bericht 5942565)
Gelukkig heb je niet gelijk. En gelukkig voor jou, en niet voor mij.
Voor mij is het belangrijk dat de criminaliteit maximaal aangepakt wordt. Zijn de criminelen allochtonen of autochtonen; is het van geen belang voor mij, want ikzelf ben geen crimineel. Het is in mijn voordeel dat criminaliteit aangepakt wordt. Blijkbaar is het zo niet in jouw geval.
|
Niet gelijk? Dat is slecht Nederlands, het is" geen gelijk hebben".
Natuurlijk willen we allemaal dat criminaliteit wordt aangepakt maar de politie kan moeilijk de rol van babysit vervullen, omdat ouders te lam zijn hun kinderen enige opvoeding te geven! Dus moet je bij hangjongeren wel meer doen dan stilstaat bij de mogelijkheid tot criminaliteit.
Jongeren die iedere dag op straat rondhangen, samenklieken, daarvan moet je ouders aanspreken, waarom bemoeien zijn zich niet met hun kinderen?
Wanneer er problemen zijn moet je hulp bieden, ouders kunnen ziek zijn, verslaafd, andere problemen hebben maar wanneer het gewoon komt omdat pa liever in de vzw zit of Marokko en ma niets te vertellen heeft moet je jongerne op internaat zetten en kindergeld afpakken, dan is over een dik jaar het rondhangen afgelopen! ;-)
|