Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vlaamse jeugd is lui en niet meer flexibel !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167110)

Zapatista 5 februari 2012 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5973388)
Allee gij ! Da's modern, jong !

Facebook is een sociale vuilbak.

Marxmannetje 5 februari 2012 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina
1 van de voorbeelden waaraan je kan zien dat de jeugd helemaal niet meer wil werken, ook al zij de beste kansen krijgen. Nee liever lekker lui in de zetel met het lief naast hun.
Weekend werk willen ze niet, kennis opdoen in het buitenland is ook teveel gevraagd, wat moeten we nog met die generatie aanvangen vraag ik me soms wel eens af :rolleyes:

Veralgemeniseren kan iedereen.

Ik ga binnenkort het huis van mijn grootvader schilderen. Mijn ma zei dat ik dan drinkgeld zal krijgen, maar ik zei dat ik dat met veel plezier zonder een beloning wil schilderen.

Ben ik nu een luiaard of een uitzondering?

Xenophon 5 februari 2012 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5973589)

Ik ga binnenkort het huis van mijn grootvader schilderen. Mijn ma zei dat ik dan drinkgeld zal krijgen, maar ik zei dat ik dat met veel plezier zonder een beloning wil schilderen.

"het huis van mijn grootvader schilderen," wat wil dat zeggen? Het plafond van de keuken een laagje geven? Het volledige huis binnen en buiten? Alle bestaande verf eraf, volledig nieuw, drie lagen binnen en buiten?

Begrijp je? Ik zou enige duidelijkheid willen over de begrippen die je daar gebruikt alvorens ik me uitspreek over u.

Marxmannetje 5 februari 2012 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5973593)
"het huis van mijn grootvader schilderen," wat wil dat zeggen? Het plafond van de keuken een laagje geven? Het volledige huis binnen en buiten? Alle bestaande verf eraf, volledig nieuw, drie lagen binnen en buiten?

Begrijp je? Ik zou enige duidelijkheid willen over de begrippen die je daar gebruikt alvorens ik me uitspreek over u.

Voorgevel volledig herschilderen.

kameleon 5 februari 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5973621)

Moest je dat huis later niet erven zou je er wel geld voor vragen. Ik ga de gevel van ons huis helemaal opvoegen. Monikkenwerk en ik doe dat ook gratis. En voor het bruine kleurtje van de zon.

Xenophon 5 februari 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5973621)

Hoe breed en hoe hoog is dat huis, hoeveel verdiepingen? Wie gaat de stelling plaatsen?

Steve_M 5 februari 2012 21:46

Citaat:

Ga je je lief laten zitten om die werken te doen? Anders ben je een dikke luiaard.

Mambo 5 februari 2012 22:45

Citaat:

Ik vrees een beetje dat je een uitzondering bent, maar niet de enige.
Ik zou dat ook gratis doen voor zo iemand.
Alhoewel het enige dat mijn bompa tegen me gezegd had was "scheer u weg kleine smeerlap".
Dus die niet.

fbpolitics 5 februari 2012 23:07

Hudige wergevers zijn te veeleisend, en onrealistisch. Maar ze kunnen het zich veroorloven, want er zijn veel werklozen en mensen zijn al blij om een job te hebben.
-> Het precariaat is terug aan zijn opmars bezig. En dit heeft/geeft geen positieve vooruitzichten.

De mensen van de HRM weten het allemaal beter, en hebben zo onrechtstreeks de mensen aan de baan geholpen die de crisis hebben veroorzaakt. En vandaag selecteren ze nog steeds op dezelfde basis.

We worden niet alleen uitgebuit door de staat, maar ook door de bedrijven.

Xenophon 5 februari 2012 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 5974148)
Ik vrees een beetje dat je een uitzondering bent, maar niet de enige.
Ik zou dat ook gratis doen voor zo iemand.
Alhoewel het enige dat mijn bompa tegen me gezegd had was "scheer u weg kleine smeerlap".
Dus die niet.

Ik herinner van mijn bompa vooral dat die je gewoon van je voeten sloeg. Je lag dan plots tegen de grond en je wist een paar seconden niet echt wat er gebeurd was, mijn oor floot dan soms 14 dagen zoals na een Motorhead concert.

Schilderen? Die mocht al blij zijn dat ik zijn kot niet in brand stak.

goebezig 6 februari 2012 02:54

Zuivere provocatie...

Sfax 6 februari 2012 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 5974175)
Hudige wergevers zijn te veeleisend, en onrealistisch. Maar ze kunnen het zich veroorloven, want er zijn veel werklozen en mensen zijn al blij om een job te hebben.
-> Het precariaat is terug aan zijn opmars bezig. En dit heeft/geeft geen positieve vooruitzichten.

De mensen van de HRM weten het allemaal beter, en hebben zo onrechtstreeks de mensen aan de baan geholpen die de crisis hebben veroorzaakt. En vandaag selecteren ze nog steeds op dezelfde basis.

We worden niet alleen uitgebuit door de staat, maar ook door de bedrijven.

Huidige werknemers zijn gewoon te gemakszuchtig...

Iedereen kan met ferme oneliners smijten.

Marxmannetje 6 februari 2012 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5973639)
Hoe breed en hoe hoog is dat huis, hoeveel verdiepingen? Wie gaat de stelling plaatsen?

Het is maar een pittoresk klein huisje met maar een verdieping sinds de zolder afbrandde. Mijn grootouders hadden het niet zo breed dus maar de voorgevel is toch een goeie 9m ruw geschat.

Waarom al die vragen misschien? Wil je komen meeschilderen? :-D

fbpolitics 7 februari 2012 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5974534)
Huidige werknemers zijn gewoon te gemakszuchtig...

Werknemers zijn te gemakszuchtig?? 8O

De eisen die worden gesteld zijn soms zodanig hoog, dat als je de "optelsom" maakt er geen enkele kandidaat te vinden is, tenzij de eisen worden afgezwakt.
De werkgevers zoeken de beginner met ervaring, want deze is goedkoop (jong), kan nog worden gekneed (maturiteit), en heeft potentieel nog een lange tijd in de firma voor de boeg (weet van niet beter).
Verder moet je al bijna 3 talen kunnen om bv alleen al een vrachtwagen met heftruck te laden/lossen. Moet wel, want de vrachtwagenchauffeur kan van overal komen, en handig om de papieren in te vullen.

Flexibiliteit, goedkoop, werkwillig… allemaal holle woorden indien je geen ervaring hebt, gevolgd door een perfecte cv.
Vanaf dat een HRM iets "denkt" te hebben gezien op je cv die niet goed lijkt, kan je het vergeten.

Als er iemand van de HRM dit leest, antwoord dan eens volgende vragen:
- Als je ettelijke jaren ervaring voor een kleine baan moet hebben, hoe komen dan mensen van 30-35 aan de top?
- Hoe kan je ervaring opdoen als je nooit de kans krijgt?
- Niet iedereen kan voorzitter zijn geweest van een club, of een bedrijf hebben geleid met 1000 man. Dus wat moet een mens nog doen om een eerlijke en deftige baan te krijgen?
En ik heb nog zovele vragen die ik me stel als ik de mensen van de HRM hoor spreken, en toch de baan aan mijn neus zie voorbijgaan.

De mensen van de HRM zoeken alles achter alles, en gaan daarbij uit van het negatieve -net zoals de controleurs van de staat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5974534)
Iedereen kan met ferme oneliners smijten.

En diegene die dat het best kan, heeft de job, kan enige ervaring opdoen, en zo naar de volgende gaan.

Ter info: ik heb een job, maar kan veel, veel beter.
Maar ik bots op de HRM die het allemaal beter lijken te weten, en als dieven in de nacht werken. Ze nemen veel interviews af, en denken zo het ganse verhaal te kennen, terwijl ze waarschijnlijk nergens zelf aanwezig zijn geweest.

Xenophon 7 februari 2012 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5975376)
Het is maar een pittoresk klein huisje met maar een verdieping sinds de zolder afbrandde. Mijn grootouders hadden het niet zo breed dus maar de voorgevel is toch een goeie 9m ruw geschat.

Waarom al die vragen misschien? Wil je komen meeschilderen? :-D

Ik probeer in te schatten of je nu een luiaard bent of een uitzondering.

E. Gidius 7 februari 2012 03:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5968903)
Wie zegt dat je je leven achterlaat? Je leven is niet gelinkt aan futiele zaken als "je huis", "je dorp" of "de locatie van je werk". Het is zelfs niet gelinkt aan het al dan niet dichtbij wonen bij je familie en vrienden (face it, de realiteit is dat als puntje bij paaltje komt, veel mensen die familie- en vriendenbezoekjes als obligate puntjes op de jaarlijkse agenda beschouwen).

In mijn ervaring hebben mensen die internationaal durven gaan een veel meer open visie op de wereld dan de bekrompen kerktorenmentaliteit die je vaak in België vindt. De eerste daarvan die vindt dat ze hun leven hebben achtergelaten, die moet ik nog tegenkomen.

Jezus, wat een hoop nihilistische gemeenplaatsen...

Raf 7 februari 2012 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5973982)
Ga je je lief laten zitten om die werken te doen? Anders ben je een dikke luiaard.

:-D

Sfax 7 februari 2012 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 5975991)
Werknemers zijn te gemakszuchtig?? 8O

Dat staat er inderdaad ja. Fijn, nietwaar.

Citaat:

De eisen die worden gesteld zijn soms zodanig hoog, dat als je de "optelsom" maakt er geen enkele kandidaat te vinden is, tenzij de eisen worden afgezwakt.
De werkgevers zoeken de beginner met ervaring, want deze is goedkoop (jong), kan nog worden gekneed (maturiteit), en heeft potentieel nog een lange tijd in de firma voor de boeg (weet van niet beter).
Verder moet je al bijna 3 talen kunnen om bv alleen al een vrachtwagen met heftruck te laden/lossen. Moet wel, want de vrachtwagenchauffeur kan van overal komen, en handig om de papieren in te vullen.
Ga anders eens echt op de werkvloer staan en kijken welke eisen er echt gesteld worden, ipv hier wat te zeveren. Heftruckers die 3-talig zijn, dat wordt nergens gevraagd tenzij in piepkleine KMO's waar diezelfde hetrucker ook magazijnier, orderpicker en administratief persoon is.

Maar goed, ik kan gelijkaardige redeneringen opbouwen hoor, daar niet van. Werknemers willen allemaal een hoog loon, glijdende werkuren maar tegelijk zeker niets meer dan 9 to 5, flexibiliteit in toekenning van vrije tijd, altijd een "ja" op elke verlofaanvraag, niet te lastig werk, niet teveel verantwoordelijkheden, snelle groeikansen, veel trainingen (zonder daarom aan te kunnen geven wat ze concreet met die training gaan aanvangen), begrip wanneer er eens wat later aangekomen wordt op het werk na een zware nacht, een loon dat ancienniteit verrekent ook al is die ervaring opgedaan in andere sectoren of biedt die "ervaring" geen wezenlijk performance-verschil, vroeger kunnen vertrekken wanneer het sneeuwt... Zullen we doorgaan?

Citaat:

Flexibiliteit, goedkoop, werkwillig… allemaal holle woorden indien je geen ervaring hebt, gevolgd door een perfecte cv.
Vanaf dat een HRM iets "denkt" te hebben gezien op je cv die niet goed lijkt, kan je het vergeten.
Bullshit. Ga eens aan de kant van HRM zitten aan de tafel om te zien hoe het loopt, ipv jouw issues af te wentelen op anderen.

Sfax 7 februari 2012 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5976079)
Jezus, wat een hoop nihilistische gemeenplaatsen...

Zware argumentatie, het moet gezegd! :lol:

Van mensen die zelf vastzitten in die mntaliteit, verwacht ik geen begrip hoor, maak je geen zorgen.

the_dude 7 februari 2012 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5969875)
Ik begrijp trouwens je obsessie met "werken in het buitenland" niet. Net alsof het daar per definitie beter is.

Laat de mensen dat zelf beslissen en hou op met je arrogante instelling om iedereen die er anders over denkt te beschouwen als kerktorenheikneuters.

Voor sommigen is het gras nu eenmaal altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Zij willen dat iedereen afgunstig staat tegenover elkaar.
Het is goed om zien dat ook jongeren in België weerstand tonen tegen deze negatieve ingesteldheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be