![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga binnenkort het huis van mijn grootvader schilderen. Mijn ma zei dat ik dan drinkgeld zal krijgen, maar ik zei dat ik dat met veel plezier zonder een beloning wil schilderen. Ben ik nu een luiaard of een uitzondering? |
Citaat:
Begrijp je? Ik zou enige duidelijkheid willen over de begrippen die je daar gebruikt alvorens ik me uitspreek over u. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou dat ook gratis doen voor zo iemand. Alhoewel het enige dat mijn bompa tegen me gezegd had was "scheer u weg kleine smeerlap". Dus die niet. |
Hudige wergevers zijn te veeleisend, en onrealistisch. Maar ze kunnen het zich veroorloven, want er zijn veel werklozen en mensen zijn al blij om een job te hebben.
-> Het precariaat is terug aan zijn opmars bezig. En dit heeft/geeft geen positieve vooruitzichten. De mensen van de HRM weten het allemaal beter, en hebben zo onrechtstreeks de mensen aan de baan geholpen die de crisis hebben veroorzaakt. En vandaag selecteren ze nog steeds op dezelfde basis. We worden niet alleen uitgebuit door de staat, maar ook door de bedrijven. |
Citaat:
Schilderen? Die mocht al blij zijn dat ik zijn kot niet in brand stak. |
Zuivere provocatie...
|
Citaat:
Huidige werknemers zijn gewoon te gemakszuchtig... Iedereen kan met ferme oneliners smijten. |
Citaat:
Waarom al die vragen misschien? Wil je komen meeschilderen? :-D |
Citaat:
De eisen die worden gesteld zijn soms zodanig hoog, dat als je de "optelsom" maakt er geen enkele kandidaat te vinden is, tenzij de eisen worden afgezwakt. De werkgevers zoeken de beginner met ervaring, want deze is goedkoop (jong), kan nog worden gekneed (maturiteit), en heeft potentieel nog een lange tijd in de firma voor de boeg (weet van niet beter). Verder moet je al bijna 3 talen kunnen om bv alleen al een vrachtwagen met heftruck te laden/lossen. Moet wel, want de vrachtwagenchauffeur kan van overal komen, en handig om de papieren in te vullen. Flexibiliteit, goedkoop, werkwillig… allemaal holle woorden indien je geen ervaring hebt, gevolgd door een perfecte cv. Vanaf dat een HRM iets "denkt" te hebben gezien op je cv die niet goed lijkt, kan je het vergeten. Als er iemand van de HRM dit leest, antwoord dan eens volgende vragen: - Als je ettelijke jaren ervaring voor een kleine baan moet hebben, hoe komen dan mensen van 30-35 aan de top? - Hoe kan je ervaring opdoen als je nooit de kans krijgt? - Niet iedereen kan voorzitter zijn geweest van een club, of een bedrijf hebben geleid met 1000 man. Dus wat moet een mens nog doen om een eerlijke en deftige baan te krijgen? En ik heb nog zovele vragen die ik me stel als ik de mensen van de HRM hoor spreken, en toch de baan aan mijn neus zie voorbijgaan. De mensen van de HRM zoeken alles achter alles, en gaan daarbij uit van het negatieve -net zoals de controleurs van de staat. Citaat:
Ter info: ik heb een job, maar kan veel, veel beter. Maar ik bots op de HRM die het allemaal beter lijken te weten, en als dieven in de nacht werken. Ze nemen veel interviews af, en denken zo het ganse verhaal te kennen, terwijl ze waarschijnlijk nergens zelf aanwezig zijn geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik kan gelijkaardige redeneringen opbouwen hoor, daar niet van. Werknemers willen allemaal een hoog loon, glijdende werkuren maar tegelijk zeker niets meer dan 9 to 5, flexibiliteit in toekenning van vrije tijd, altijd een "ja" op elke verlofaanvraag, niet te lastig werk, niet teveel verantwoordelijkheden, snelle groeikansen, veel trainingen (zonder daarom aan te kunnen geven wat ze concreet met die training gaan aanvangen), begrip wanneer er eens wat later aangekomen wordt op het werk na een zware nacht, een loon dat ancienniteit verrekent ook al is die ervaring opgedaan in andere sectoren of biedt die "ervaring" geen wezenlijk performance-verschil, vroeger kunnen vertrekken wanneer het sneeuwt... Zullen we doorgaan? Citaat:
|
Citaat:
Van mensen die zelf vastzitten in die mntaliteit, verwacht ik geen begrip hoor, maak je geen zorgen. |
Citaat:
Het is goed om zien dat ook jongeren in België weerstand tonen tegen deze negatieve ingesteldheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be