Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Christen onthoofd in Tunesië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171893)

Vito 7 juni 2012 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6157697)
Je gewoon niet bekeren tot die barbaarse religie volstaat al ;-)

Dat bedoel ik: als ik weet dat ik mijn hoofd kan verliezen als een of andere idioot denkt dat de sharia toegepast moet worden, zal ik niet snel geneigd zijn om toe te treden tot de islam.

smiley 7 juni 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6157621)
Zei Jesus niet: ik breng geen vrede, maar oorlog en het zwaard? Mattheus 10:34

Dat staat er.

Citaat:

Mattheus 10:34: Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!
Het zwaard is dus geen echt zwaard maar symbolish bedoeld. Jezus heeft nooit een man vermoord of opgeroepen tot moorden. Jezus is de tegenpool van mohammed (oorlog zij met hem)

Jan van den Berghe heeft gelijk

smiley 7 juni 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6157731)
Dat bedoel ik: als ik weet dat ik mijn hoofd kan verliezen als een of andere idioot denkt dat de sharia toegepast moet worden, zal ik niet snel geneigd zijn om toe te treden tot de islam.

Als je niet toetreed tot de islam ben je je leven ook niet zeker.

AnarchoChristophe 8 juni 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 6159084)
Dat staat er.
Het zwaard is dus geen echt zwaard maar symbolish bedoeld. Jezus heeft nooit een man vermoord of opgeroepen tot moorden. Jezus is de tegenpool van mohammed (oorlog zij met hem)

Jan van den Berghe heeft gelijk

Dat zou kunnen, maar dat merk ik alvast niet in
1) het veronderstelde gedrag van God of Allah (2 identiek maniakale sadistische tirannen)
2) het gedrag van hun volgelingen

Ik heb een groot deel van de Koran en Bijbel gelezen. Tussen het Oude Testament en de Koran is waarlijk geen verschil. Dat zijn zonder twijfel 2 van de meest walgelijke boeken uit de geschiedenis. Delen van het Nieuwe Testament spreken me wel aan, alsook bepaalde moralen, al moet het gezegd worden dat die moralen vaak tegengesproken worden (zelfs in dezelfde brieven en dergelijke). Maar het lijkt wel of het Christendom gesticht is om Christus te schofferen.

E. Migrant 13 juni 2012 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6153921)
Democratie is een gevaarlijk iets.

E. Migrant 13 juni 2012 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 6155788)
Conclusie ?

Hoemeer ik lees, doorheen alle jaren, boeken, tijdschriften, magazines...hoemeer ik kijk naar "filmpjes".

Hoemeer ik analyseer wat zo een "mensen" kan drijven tot zo een daden.....
hoemeer ik er van overtuigd wordt dat mensen die in lange gewaden gekleed lopen en zich beroepen op het "heilig boek" (Thoran, Bijbel of Koran) die dus een duidelijke invloed hebben op "gelovigen" die mensen vermoorden, of op een brandstapel plaatsen of stenigen, hoe meer ik het gevoel krijg om die mensen te "verwijderen" want ooit gaan ze het mezelf lappen, in naam van Jaweh, God of Allah.

en ik vind die conclusie niet zo leuk !

De Open Samenleving zal je in ieder geval niet kunnen beschermen tegen die waanzinnigen.

E. Migrant 13 juni 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6155840)
Het meeste kwaad in de wereld is geschied in naam van een godsdienst.

Het begrip 'godsdienst' is te eng. Filosofie of 'denkbeelden' komen al dichter bij
wat motiveert tot dergelijke zaken.

De grootste ellende in de wereld wordt momenteel veroorzaakt door de liberale leer van de "Open Samenleving". Voor het geldgewin moet voor de "Derde Stand" alles wat waardevol is naar de kloten geholpen worden: onze leefomgeving, onze cultuur, etc...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be