Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mooiste streek van Europa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172661)

DucDEnghien 24 juni 2012 09:18

Saint Guilhelm-le-désert, Hérault

Kodo Kodo 24 juni 2012 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6183860)
Een doorslagje van het imperialistische etnocentrisme van de Francofonie.

Kom nou, EG, waar een talrijke groep met een minder talrijke in aanvaring komt, trekt de sterkste aan het langste eind, we hoeven daar niet per se één bepaalde groep, b.v. de "francofonie" met de vinger te wijzen. Het klopt en het is jammer, maar het is ook menselijk, al te menselijk, niet alleen Spaans en Frans en Russisch; het zou ook Vlaams en Baskisch en Armeens zijn, als de bewuste volken in een andere positie kwamen te verkeren.

Klarekijk 24 juni 2012 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6181777)
1) Stad Brugge en het Brugse ommeland.

2) De Westhoek.

Stad Brugge , mooi ok , maar minder mooi als je er iets wil eten of drinken , de pretentie die ze hebben en vriendelijk zijn ze van geen kanten, dat maakt het beeld minder mooi

Jan van den Berghe 24 juni 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6185671)
Stad Brugge , mooi ok , maar minder mooi als je er iets wil eten of drinken , de pretentie die ze hebben en vriendelijk zijn ze van geen kanten, dat maakt het beeld minder mooi

Toeristen worden zo goed als overal uitgeperst. Ga je naar landen als Turkije, dan word je er als buitenlander ook dubbel en dik bijgelegd. Alleen vindt menigeen dat 'sympathiek'... :roll:

eno2 24 juni 2012 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roderik (Bericht 6182321)
Bergen, bossen gaan meestal samen met bekrompenheid en conservatisme.
Het spreekt mij niet aan.
Geef mij maar het vlakke land en de vergezichten van Holland.

Hoe bekrompen moet ge zijn om bergen en bossen met bekrompenheid te associëren?8O

Ga voor uw vergezicht maar de dorpstoren beklimmen.

cairn 24 juni 2012 17:59

Molenbeek is het mooiste,maar kreeg het vuilnis niet van de foto,dus niks zicht.

Derk de Tweede 24 juni 2012 20:44

Zicht op Waddenzee vanaf het eiland Vlieland waar ik het vaderland dienende een jaar gewoond heb.
Altijd maar die wind, om gek van te worden.
Zou het communaitaire probleem op Vlieland al opgelost zijn ? (afstammelingen van Hollanders versus Friezen).

Derk de Tweede 24 juni 2012 20:47

Oost-Vlieland.

Derk de Tweede 24 juni 2012 20:52

Denkend aan Holland zie ik schier eindeloze zandverstuivingen, waar het op warme zomerdagen 50 graden boven nul kan worden in de schaduw.

Boduo 24 juni 2012 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6185671)

Typisch voor de kortzichtigheid v.d. plaatselijke middenstanders en hun personeel...
Over de onvriendelijkheid klagen zélfs de Bruggelingen...

Boduo 24 juni 2012 21:08

Het strand van Bredene

peter1962 24 juni 2012 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6183859)
Ja, Montenegro neem ik er in één moeite bij, kwestie van ook wat bergen en zee te hebben.

Ik zie niet in wat er brol zou zijn aan Montenegro, en zal je oordeel zeker niet aan de Montenegrijnen overmaken.

Montenegro is inderdaad prachtig. Een land van grote contrasten trouwens, de meest schitterende bergen enerzijds en een heel mooie kust aan de andere kant.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be