Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Halelujah! Zeebrugse Zeehaven is HALAL! Praise the Lord! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173663)

circe 16 juli 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6223450)
Circe, als ik het goed begrijp klaag je dus omdat ze in Zeebrugge halal-producten apart gaan houden van de andere producten? :?

neen, ik klaag omdat ik niet het recht heb om mijn producten uit de buurt van moslims te houden, deze te laten behandelen door niet-moslims-only, deze te laten keuren door niet-moslims-only en mijn vlees beslist enkel volgens de Europese richtlijnen te laten slachten door niet-moslims-only.

Dat mag niet omdat IK dan de anti discriminatie wetten overtreedt.

Blijkbaar mogen moslims het andersom wel, anders hebben ze geen halal producten.

Amon_Re 16 juli 2012 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6223450)
Circe, als ik het goed begrijp klaag je dus omdat ze in Zeebrugge halal-producten apart gaan houden van de andere producten? :?

Nee, ze klaagt omdat enkel moslims voor die jobs in aanmerking zouden komen.

Txiki 16 juli 2012 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223453)
natuurlijk, voor mij is dat heel simpel: als ik een moslim zijn vlees aanraak wordt het onrein.

maar als een moslim MIJN spullen aanraakt worden die ook onrein. Dat mag ik toch zeggen hé Yusuf?

Yusuf? yusuf? dat m�*g toch hé????? geen moslim in mijn zaak of alles wordt onrein? hé? hé?

Ah, daar zit je frustratie! Van mij mag je dat gerust zeggen. Als iemand met zijn pollen aan mijn eten komt, reklameer ik ook dat hij met z'n vuil pollen uit mijn bord moet blijven.

Geert C 16 juli 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223459)
neen, ik klaag omdat ik niet het recht heb om mijn producten uit de buurt van moslims te houden, deze te laten behandelen door niet-moslims-only, deze te laten keuren door niet-moslims-only en mijn vlees beslist enkel volgens de Europese richtlijnen te laten slachten door niet-moslims-only.

Dat mag niet omdat IK dan de anti discriminatie wetten overtreedt.

Blijkbaar mogen moslims het andersom wel, anders hebben ze geen halal producten.

Je hebt daarstraks de criteria vermeld waaraan halal-producten moeten voldoen, daar staat dus niet in dat alleen moslims betrokken mogen worden bij de verwerking. Jij verzint dat gewoon.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223453)
natuurlijk, voor mij is dat heel simpel: als ik een moslim zijn vlees aanraak wordt het onrein.

maar als een moslim MIJN spullen aanraakt worden die ook onrein. Dat mag ik toch zeggen hé Yusuf?

Yusuf? yusuf? dat m�*g toch hé????? geen moslim in mijn zaak of alles wordt onrein? hé? hé?

Veeg eens het schuim van je lippen, wil je.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6223471)
Nee, ze klaagt omdat enkel moslims voor die jobs in aanmerking zouden komen.

Wat een leugen is. ;-)

Amon_Re 16 juli 2012 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6223476)
Wat een leugen is. ;-)

Geen idee. Don't care. Of een moslim of niet-moslim slacht maakt mij niet uit, ik blijf het verwerpelijk barbaars vinden.

circe 16 juli 2012 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6223476)
Je hebt daarstraks de criteria vermeld waaraan halal-producten moeten voldoen, daar staat dus niet in dat alleen moslims betrokken mogen worden bij de verwerking. Jij verzint dat gewoon.

lees het artikel van HLN
en leer engels : het moet worden gecontroleerd door MOSLIMS-only, het dier moet onverdoofd worden geslacht door MOSLIMS-only en er mag zeker geen onrein gebroed in de buurt komen.

of moet ik het in kleurkes zetten?

-----------

of wil je nu bedoelen dat Jan en Piet en Hans de koeien onverdoofd kunnen slachten als ze er maar een weesgegroetje bij zeggen, ze in stukken snijden, ze vervoeren naar Zeebrugge en ze daar naar Saudi laten verschepen en dat ze dan gewoon het ticketje HALAL erop kunnen plakken?

ja hé? leuk zo'n dhimmiewezentje in actie te zien.

Txiki 16 juli 2012 15:05

Vers geslacht vlees is nochtans enorm lekker. Heel rijk van smaak.

Geert C 16 juli 2012 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223538)
lees het artikel van HLN
en leer engels

Heb ik gedaan en daar staat alleen in dat halal-certificaten alleen door moslims mogen worden uitgereikt. Dat lijkt me nogal evident, als je een koosjer-certificaat zou willen dan ga je dat toch ook niet aanvragen op het bisdom?

De rest is slechts uw op hol geslagen fantasie.

circe 16 juli 2012 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223553)
Vers geslacht vlees is nochtans enorm lekker. Heel rijk van smaak.

vers geslacht vlees dat volgens de Europese richtlijnen werd geslacht terwijl er geen discriminatie is op basis van religie bij de slachtende personen en het verwerkend en controlerend personeel, lijkt me van dezelfde kwaliteit te zijn.

spherelike 16 juli 2012 15:12

Citaat:

lees het artikel van HLN
en leer engels : het moet worden gecontroleerd door MOSLIMS-only, het dier moet onverdoofd worden geslacht door MOSLIMS-only en er mag zeker geen onrein gebroed in de buurt komen.

of moet ik het in kleurkes zetten?

klopt niet met de realiteit.
bij het offerfeest, het slachtmoment bij uitstek voor moslims, is het personeel van het slachthuis aanwezig, of gemeentepersoneel bij tijdelijke slachtvloeren, er is een veearts aanwezig, en er zijn niet moslim kwekers aanwezig die de schapen verkopen.

Aligator 16 juli 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223121)
Jaja, altijd hetzelfde met die grote muilen. Op een forumpje staan armenzwaaien en schreeuwen als een bronstige baviaan. En in het echte leven? Alé, ik wacht nog steeds op de eerste actie of betoging opgezet door een forummer.

Gij doet ook niks ? Behalve pinten tappen ?

Geert C 16 juli 2012 15:17

Citaat:

het moet worden gecontroleerd door MOSLIMS-only

Nogmaals, daar staat alleen dat het halal-certificaat enkel door een moslim kan worden uitgereikt.

Citaat:

het dier moet onverdoofd worden geslacht door MOSLIMS-only
Over onverdoofd slachten staat daar niets hoor.

Citaat:

en er mag zeker geen onrein gebroed in de buurt komen.
Je bedoelt dat het apart bewaard moet worden? Tja, is daar iets mis mee? Ik zou zelfs nog verder willen gaan dan het apart houden van halal-vlees, namelijk door een wettelijk verplichte vermelding op de verpakking van alle producten waar (islamitisch of joods) ritueel geslacht vlees in verwerkt is, en door (eveneens verplichte) duidelijke affichering bij alle beenhouwers die dergelijk vlees aanbieden.

Citaat:

of wil je nu bedoelen dat Jan en Piet en Hans de koeien onverdoofd kunnen slachten als ze er maar een weesgegroetje bij zeggen, ze in stukken snijden, ze vervoeren naar Zeebrugge en ze daar naar Saudi laten verschepen en dat ze dan gewoon het ticketje HALAL erop kunnen plakken?
Nu kan ik mij vergissen, maar ik dacht dat dieren geslacht door christenen in naam van God inderdaad als 'halal' worden beschouwd. :-P

circe 16 juli 2012 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6223576)
klopt niet met de realiteit.
bij het offerfeest, het slachtmoment bij uitstek voor moslims, is het personeel van het slachthuis aanwezig, of gemeentepersoneel bij tijdelijke slachtvloeren, er is een veearts aanwezig, en er zijn niet moslim kwekers aanwezig die de schapen verkopen.

maar allez jongen toch!
WIE slachten die schapen? karel en Frans? of Mohammed en Mustafa onder het aanroepen van Allah?

Ik heb het nooit over fokken en kweken gehad: lees mijn post , dat is een lapsuske van de linkiewinkietjes die het ineens over halal fokken hebben.

en zolang ze maar de schapen niet aanraken zullen ze niet onrein worden omdat Pètrick erop staat te kijken zeker? kan ook hoor, maar dat is dan pètrick zijn probleem.

je begrijpt het écht niet hé.

Txiki 16 juli 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6223588)
Gij doet ook niks ? Behalve pinten tappen ?

Ik roep nooit op tot actie. Uw reactie is, zoals doorgaans, irrelevant.

Txiki 16 juli 2012 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223562)
vers geslacht vlees dat volgens de Europese richtlijnen werd geslacht terwijl er geen discriminatie is op basis van religie bij de slachtende personen en het verwerkend en controlerend personeel, lijkt me van dezelfde kwaliteit te zijn.

Ach, ik denk niet dat het varken dat ik mee heb helpen slachten op de boerderij is gestorven volgens Europese richtlijnen. Wel volgens boerenrichtlijnen. Lekker varken.

Another Jack 16 juli 2012 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223602)
Ik roep nooit op tot actie.

Als linkse flamingant zal dat al te dikwijls tot algemene hilariteit hebben geleid...

Bobke 16 juli 2012 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6223392)
de wetmatigheid van het zakendoen is overal en voor iedereen van toepassing.
Ofwel verkoop je wat je klanten willen, ofwel ga je in faling.
tegen die wetmatigheid is geen enkel godsdienst of overtuiging opgewassen.

Zo zou het inderdaad moeten zijn.
Alleen geldt dat niet voor andersgelovigen, denk maar aan garagepoorten.

spherelike 16 juli 2012 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223599)
maar allez jongen toch!
WIE slachten die schapen? karel en Frans? of Mohammed en Mustafa onder het aanroepen van Allah?

Ik heb het nooit over fokken en kweken gehad: lees mijn post , dat is een lapsuske van de linkiewinkietjes die het ineens over halal fokken hebben.

en zolang ze maar de schapen niet aanraken zullen ze niet onrein worden omdat Pètrick erop staat te kijken zeker? kan ook hoor, maar dat is dan pètrick zijn probleem.

je begrijpt het écht niet hé.

Neen, want jij zei zelf :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
lees het artikel van HLN

Txiki 16 juli 2012 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6223608)
Als linkse flamingant zal dat al te dikwijls tot algemene hilariteit hebben geleid...

Op dit forum, he Jack, op dit forum. Wat er daarbuiten gebeurt, is irrelevant voor dit forum. Maar je hebt natuurlijk gelijk: wie zou'k moeten oproepen tot actie? Veel gelijkgezinden zou'k niet vinden. :-D

spherelike 16 juli 2012 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6223612)
Zo zou het inderdaad moeten zijn.
Alleen geldt dat niet voor andersgelovigen, denk maar aan garagepoorten.

Het is ook zo.
Als een handelaar in garagepoorten, zijn garagepoorten niet meer verkocht krijgt, dan moet die stoppen of dan gaat die in faling, wat ook zijn persoonlijk geloof of ongeloof mag zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be