AnarchoChristophe |
17 juli 2012 17:06 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël
(Bericht 6225946)
"Medische wereld" is natuurlijk een veralgemening, het moet specifieker worden. Daar ik weinig kennis heb over de medische wereld en de geneeskunde kan ik daar weinig over zeggen, en mijn indelingen zouden weinig efficiënt zijn. Wat als ik nu in de huidige democratie een verkozene zou zijn en dat postje krijg toebedeeld? Ik zou het de samenleving niet aan willen doen.
|
U bent dan ook in alle waarschijnlijkheid minder corrupt ingesteld als de doorsnee politicus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël
(Bericht 6225946)
Denkt elke medicus zo?
|
Neen, maar als ik theoretisch zonder al te veel na te denken al een handvol manieren kan bedenken om het financiële voordeel voor mezelf zo groot mogelijk te maken in Uw systeem, dan kunnen wel meerder mensen dat. En als er van die meerdere mensen een fractie terecht komen in een overheid die anderen op basis van kennis mag zeggen wat te doen... U bent niet corrupt, en ik vond mezelf ook niet corrupt, maar ik verzeker U dat er een hoop wetenschappers dat wel zijn, evenzeer als andere bevolkingsgroepen.
Daarom dat ik zeg, dan geef je die macht best aan statistici. Die krijgen gewoon de cijfertjes van de wetenschappers uit hun eigen vakgebied en mogen hun ding doen. Hoe minder die statistici weten over de wetenschap in kwestie, hoe beter. Minder kans op belangenvermenging. Natuurlijk moet je wel een bepaalde mate aan informatie hebben om de aard van de test te bepalen.
|