Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Separatist of Unionist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173875)

brother paul 21 juli 2012 13:17

Productionist.

dus vanuit productie geredeneerd: hoe groter de afzetmarkt hoe efficienter de productie, hoe meer inkomsten, hoe meer werk voor vlaanderen. Nu binnen europa is die redenering niet geldig. Binnen Belgie bekijk je die redenering vanuit wat je kunt verkopen binnen een wettelijk stelsel. In feite moeten we vooral los van die lokale wettelijke stelsels en veel meer Europees redeneren. Dus ik ga voor europese schaal.

alfa16vjtd 21 juli 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6232993)
gewoon .. natuurlijk

Had ik oneerlijke bedoelingen gehad dan had ik men vriendin wel voor 70 percent separatist laten doorgaan ;)

peter1962 21 juli 2012 20:14

64% unionist volgens deze Flair-test

Creed 22 juli 2012 02:57

Jammergenoeg heeft Belgie geen Abraham Lincoln...

Salvadorii 22 juli 2012 03:09

Zolang Belgie volgens de franstligen hun staat moet zijn en niet onze staat, heeft geen enkele Vlaming die een geweten heeft een andere keuze dan seperatist te zijn...

Sywen 22 juli 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6233042)
Ik ben 0% pro-Belgisch en 0% separatist.
Ik ben 100% internationalist.

Wat een enggeestige test van een nationalistische krant.

²

alfa16vjtd 22 juli 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6236051)
²

Dan snap ik niet wat je tegen NVA kan hebben aangezien deze het Belgisch nationalisme afzweren ten voordele van Europa.

Sywen 22 juli 2012 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6236058)
Dan snap ik niet wat je tegen NVA kan hebben aangezien deze het Belgisch nationalisme afzweren ten voordele van Europa.

flauwe zever.
regionalisering is niet ten voordele van Europa.

alfa16vjtd 22 juli 2012 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6236106)
flauwe zever.

Welke regionalisering? Men wil enkel het Belgische niveau afschaffen. Men wil een Vlaanderen binnen Europa. België is toch overbodig en gaat enkel met veel geld lopen. Wallonië kan zijn transfers nog altijd binnenhalen via Europa. Er zullen enkel meer voorwaarden aan vasthangen. Geen blanco cheque meer.

subocaj 22 juli 2012 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Creed (Bericht 6234973)
Jammergenoeg heeft Belgie geen Abraham Lincoln...

America ook niet, misschien ergens in een achterbuurt?

subocaj 22 juli 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6234977)
Zolang Belgie volgens de franstligen hun staat moet zijn en niet onze staat, heeft geen enkele Vlaming die een geweten heeft een andere keuze dan seperatist te zijn...

Vertelt ons een Zuid Amerikaan, zonder geweten.

subocaj 22 juli 2012 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6236154)
Welke regionalisering? Men wil enkel het Belgische niveau afschaffen. Men wil een Vlaanderen binnen Europa. België is toch overbodig en gaat enkel met veel geld lopen. Wallonië kan zijn transfers nog altijd binnenhalen via Europa. Er zullen enkel meer voorwaarden aan vasthangen. Geen blanco cheque meer.

Ja, ik geef mijn geld liever aan failliete banken overal in Europa en aan andere failliete lidstaten, dan aan een Waal.
Moet je ook niet klagen dat spaargelden uit België, voorgoed naar andere landen verdwijnen, met medewerking van onze politieke partijen.
Alleen met N-VA mag het spelletje wel verdergaan.
Transfers?
Ga je jouw geld naar de Spaanse regio's laten brengen, om een EU banken vehikel te redden, dat al jaren verzopen is?
Wallonië ligt dichterbij en als je federaal je verantwoordelijkheid had genomen, had je er ook nog medezeggenschap over.

alfa16vjtd 22 juli 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6236221)
Ja, ik geef mijn geld liever aan failliete banken overal in Europa en aan andere failliete lidstaten, dan aan een Waal.
Moet je ook niet klagen dat spaargelden uit België, voorgoed naar andere landen verdwijnen, met medewerking van onze politieke partijen.
Alleen met N-VA mag het spelletje wel verdergaan.
Transfers?
Ga je jouw geld naar de Spaanse regio's laten brengen, om een EU banken vehikel te redden, dat al jaren verzopen is?
Wallonië ligt dichterbij en als je federaal je verantwoordelijkheid had genomen, had je er ook nog medezeggenschap over.

Ons geld gaat al naar de spaanse regio's, plus nog eens apart naar een stelletje dieven (politici) ik laat ze dan liever graaien op twee niveaus dan op drie.

Federaal men verantwoordelijkheid? Lol Het is niet meer dan een machtsspel. De traditionelen hebben veel te veel macht te verliezen dus ze zochten het perfecte moment om NVA aan kant te zetten. Of denk je echt dat een politieker inzit met zijn burgers? Het moment dat NVA te veel inspraak krijgt in bedrijven dan stap ik ook over van partij.

Verder nog dit:
Ik wil gerust solidair zijn maar niet ten koste van alles. Ik wil zeker en vast geen ziek systeem steunen waar het grootste deel van het geld enkel gebruikt wordt om het land samen te houden. Waar zijn we dan in godsnaam met bezig?

Dirk A 22 juli 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6236106)
flauwe zever.

Ga je dan alle regeringen in alle landen afschaffen?

Dajjal 22 juli 2012 20:58

93% separatist.

Salvadorii 22 juli 2012 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6234607)
64% unionist volgens deze Flair-test

Looool.

de Flair - keiharde journalistiek op zijn best.

Gij zijt beter dan dat jongen...

Salvadorii 22 juli 2012 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6236184)
Vertelt ons een Zuid Amerikaan, zonder geweten.

Ik woon daar niet hé - maar zes maand reizen mag ook al niet meer - behalve als het om nepazielzoekers a la Parwais-de-leugenaar gaat, zo blijkt.:roll::roll::roll:

Geen geweten? Waaruit zou dat dan blijken? Een gebrek aan huisnegerigheid?:roll:

Hint; probeer argumenten te gebruiken...

fonne 22 juli 2012 23:50

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6232861)
Ik hoef die test niet om dat te weten! :lol:

Nochtans: niemand is perfect, zelfs ik niet. Toch niet als ik de test moet geloven;-)

Bijlage 86846

Burkide 22 juli 2012 23:54

Doe toch niet mee aan die domme kwisjes. Dat moedigt ze alleen maar verder aan hun niveau nog wat te laten zakken...

Salvadorii 22 juli 2012 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 6236778)
Doe toch niet mee aan die domme kwisjes. Dat moedigt ze alleen maar verder aan hun niveau nog wat te laten zakken...

Exact.

We kunnen evengoed '21 manieren om de man van je dromen te vinden' hier bespreken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be