De schoofzak |
22 juli 2012 21:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
(Bericht 6236422)
Och, Theo Franken zit wel in een partij die zogezegd republikeins is maar als grootste partij van het land en deel van de grootse politieke familie hebben ze geen één keer aangestuurd op internationale bemiddeling tijdens de regeringsformatie en hebben ze altijd verwezen naar de Koning.
Bij politiekers moet je een onderscheid maken tussen wat ze zegen en wat ze doen. Theo Franken is gewoon jaloers.
|
En wat zouden we moeten doen bij de roi de Laeken?
Hoe moeten wij zijn woorden omtrent in zichzelf gekeerd zijn en populisme begrijpen ? Is dat een sneer naar één partij, die door een voldoende aantal kiezers bedacht werd met zeteltjes in het parlement?
Of is het een sneer naar twee partijen, waarvan één de grootste van het land; dus verkozen door het grootst aantal kiezers ?
Wie kan de roi daarover 'ondervragen' ?
Ik weet wel wie verantwoordelijk is voor de speech van de roi.
Dat is de eerste minister.
Voor mij is het overduidelijk: de roi is niet de roi van alle inwoners van Vlaanderen; niet van mij alleszins.
Ik zal hem politiek bestrijden met veel inzet, en met (in verhouding tot mijn bezit en mijn inkomsten) een heus vrijetijds-achtig budget van sponsoring van leuke initiatieven.
.
|