Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie voorspelde op dit forum dat Vanhecke zijn partij in de vernieling zou rijden ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173899)

Jan van den Berghe 22 juli 2012 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234902)
Inderdaad. Dat was de eerste aflevering van roddels zonder steun in de werkelijkheid.

En daarmee geeft u ons te kennen niet vertrouwd te zijn met dat deel van de Vlaamse Beweging of met het doen en laten van VH binnen het Vlaams Belang en in andere Vlaamsgezinde organisatie. Niet erg, hoor. Alleen etaleer uw gebrek aan kennis net als een oordeel over anderen.

Helias 22 juli 2012 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6234901)
Geheim? Niets van. Algemeen bekend trouwens binnen dat segment van de Vlaamse Beweging.

Ik begrijp het. Iedereen weet het, maar zwijgt. Gelukkig. Als dit vreselijke geheim ooit zou bekend geraken bij 10.000 mensen ipv 1000! 8O

Demper 22 juli 2012 00:26

Nu zou ik toch willen weten wat Vanhecke aan het doen was in dat tentje van het VNJ.

Poging tot verkrachting?
Trio?
Een Vlaams Nationale Gangbang?

Jan van den Berghe 22 juli 2012 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234908)
Ik begrijp het. Iedereen weet het, maar zwijgt. Gelukkig. Als dit vreselijke geheim ooit zou bekend geraken bij 10.000 mensen ipv 1000! 8O

Zwijgen? O neen, leg uw oor maar eens te luisteren in die kringen.

Helias 22 juli 2012 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6234903)
En daarmee geeft u ons te kennen niet vertrouwd te zijn met dat deel van de Vlaamse Beweging of met het doen en laten van VH binnen het Vlaams Belang en in andere Vlaamsgezinde organisatie. Niet erg, hoor. Alleen etaleer uw gebrek aan kennis net als een oordeel over anderen.

Maar dat is het juist: ik verwacht dat jullie mij die kennis bijbrengen. Spreek en mijn gesloten ogen zullen geopend worden.

Jan van den Berghe 22 juli 2012 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234913)
Maar dat is het juist: ik verwacht dat jullie mij die kennis bijbrengen. Spreek en mijn gesloten ogen zullen geopend worden.

En juist dat mag u niet verwachten.

Helias 22 juli 2012 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6234909)
Nu zou ik toch willen weten wat Vanhecke aan het doen was in dat tentje van het VNJ.

Poging tot verkrachting?
Trio?
Een Vlaams Nationale Gangbang?

Veel erger. Het gaat véél verder dan dat! En de helft van de Vlaamse Beweging weet het!

Maar we gaan er hier over zwijgen. Mondje dicht.

Jan van den Berghe 22 juli 2012 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234916)
Veel erger. Het gaat véél verder dan dat! En de helft van de Vlaamse Beweging weet het!

Maar we gaan er hier over zwijgen. Mondje dicht.

Op dit forum gaan we inderdaad geen details daarover geven. Dat lijkt me maar aangewezen ook.

Helias 22 juli 2012 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6234915)
En juist dat mag u niet verwachten.

Ik begrijp het. Jullie zijn mannen van eer. En te verheven om iemands goede naam te bezoedelen. Begrepen.

Jan van den Berghe 22 juli 2012 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234919)
Ik begrijp het. Jullie zijn mannen van eer. En te verheven om iemands goede naam te bezoedelen. Begrepen.

"... de goede naam van VH..." :lol:

Het Oosten 22 juli 2012 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6234840)
'n Zekere kiesheid, ook al omdat er andere personen bij betrokken waren.

Dat mag wel allemaal zijn, maar dan moet u daar niet over beginnen.

Henri1 22 juli 2012 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6234785)
Het VB heeft vandaag hetzelfde electorale gewicht als bij de zwarte zondag....ondertussen heeft het Vlaams Nationalisme mede dank zij het VB een electoraat van +/- 47%.
Over welke "neergang" hebben jullie het?

Dus alle foert- en economische stemmen zijn ineens stemmen van overtuigde vlaams-nationamisten ?

Hoe naïef van u.

Pericles 22 juli 2012 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6235039)
Dus alle foert- en economische stemmen zijn ineens stemmen van overtuigde vlaams-nationamisten ?

Hoe naïef van u.

Denk jij nu echt dat het gros van de kiezers van de CD&V of de SP-A op die partijen stemmen omwille van hun overtuiging.
Het gros stemt daar op uit traditie, omdat hun voorouders dat deden en het hen alzo werd aangeleerd.
Dan heb ik nog liever "foert" stemmers (als die er zijn zitten die nu veelal bij de N-VA). Die mensen hebben tenminste nog een eigen mening en die mening is "foert".

Henri1 22 juli 2012 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6235050)
Denk jij nu echt dat het gros van de kiezers van de CD&V of de SP-A op die partijen stemmen omwille van hun overtuiging.
Het gros stemt daar op uit traditie, omdat hun voorouders dat deden en het hen alzo werd aangeleerd.
Dan heb ik nog liever "foert" stemmers (als die er zijn zitten die nu veelal bij de N-VA). Die mensen hebben tenminste nog een eigen mening en die mening is "foert".

Foert stemmen zijn tijdelijke stemmen.
Tot blijkt dat die Nieuwe Vlaamse Arrivisten het absoluut niet beter kunnen. Sterker nog, ze willen zelfs niet.

Pericles 22 juli 2012 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6235053)
Foert stemmen zijn tijdelijke stemmen.
Tot blijkt dat die Nieuwe Vlaamse Arrivisten het absoluut niet beter kunnen. Sterker nog, ze willen zelfs niet.

De meeste mensen zijn gewoon niet met politiek bezig.
Als men nu zou vragen "zou u het een probleem vinden mocht Vlaanderen onafhankelijk worden " dan stemt 80 procent: nee.
Maar als men de vraag zou stellen "moet België absoluut afgebroken worden " dan stemt evengoed 80 procent : nee .

Raf 22 juli 2012 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234861)
Wel? Dan spreken we over tientallen mensen die het weten. Mensen die FvH geen warm hart toedragen. En die zwijgen allemaal?

Er is een andere hypthese, uiteraard. Dat jij gewoon gebakken lucht verkoopt.

Ik vermoed welke van beide hypothese juist is. Ik zou het ook zeggen, maar de kiesheid verbiedt mij om de waarheid te zeggen. Ik weet meer, maar ik zwijg.

:thumbsup:

Er zijn enkele ingewijden op dit forum, die net als jij weten welke van beide hypothesen de juiste is. ;-)

Brugge Veilig en Leefbaar 22 juli 2012 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6234919)

Er bestaan mensen die een persé een idool nodig hebben, een beetje zoals volbloed racisten die staan te jubelen en uit de bol gaan als voor 'hun' Club Brugge Akpala of Mohamed Tchité scooren... :lol:

stuyckp 22 juli 2012 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6234441)
Ja maar Vanhecke was geen blaaskaak zoals De Wever. Hij geeft de partij die hij 13 jaar goed heeft geleid de ezelsstamp. Uit een soort wraakgevoelen. En dat is niet mooi.

De Wever echter is nu een afgeslankte te fiere pauw geworden met te fiere manieren en die over de Meir en elders paradeert met een mooi kostuum aan. Hij richt bovendien niets uit, behalve dan dat hij vaak al jankend wartaal uitkraamt.

Wie was er ook al weer rancuneus en verbitterd ?
Altijd die zelfde nietszeggende partijslaaf refreintjes herhalen doen uw geloofwaardigheid echt niet veel goed hoor.

Henri1 22 juli 2012 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6235107)
Wie was er ook al weer rancuneus en verbitterd ?
Altijd die zelfde nietszeggende partijslaaf refreintjes herhalen doen uw geloofwaardigheid echt niet veel goed hoor.

Partijkaarten op zak hebben is alleen voor echte vlamingen.

stuyckp 22 juli 2012 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6234738)
Het heeft niets te maken met Dewael.

Vanhecke heeft regelmatig boel en bonje gehad met de kliek van Antwerpen, de hele historie met Morel, en de rest wat we (nog) niet weten.

Ik kan begrijpen dat een mens daar chargrijnig van wordt, verbitterd en rancuneus. Maar wanneer men 13 jaar lang een partij heeft geleid - én met stijl (naar de buitenwereld toe), het moet worden gezegd, ook al hoeft dit niet te betekenen dat men het eens moest zijn met hem -, dan roept men niet op om te stemmen op een andere partij. Dat kan men niet maken als ex-voorzitter met zo'n lange staat van dienst. Dan begaat men eigenlijk een vadermoord en is men geen knip voor de neus waard. En een zodanig advies van Vanhecke kan dan ook regelrecht naar de prullenmand.

Tenzij hij zou adviseren om te stemmen voor open vld uiteraard. Uw analyse kan dan ook regelrecht naar de prullenmand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be