Kallikles |
14 augustus 2012 17:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1
(Bericht 6279762)
Hitler had problemen met de Joden omwille van heel andere redenen.
|
Hitler is als persoon irrelevant. Feit is dat de hetze tegen rituele slachtingen, tegen besnijdenissen de eerste stappen waren van escalerende antisemitische maatregelen in heel Europa. Het wordt tijd dat Europa leert met diversiteit om te gaan en al die nefaste Jacobijnse zuiverheidsideeën opgeeft.
Citaat:
En je vraag doet er niet toe, omdat ik aanhaalde dat Hitler ook een hond had, dus het feit dat omdat Hitler iets doet dat het daarom niet slecht is.
|
En Hitler was ook vegetariër. Maar Hitler is totaal irrelevant. Het gaat over de jarenlange geschiedenis van Europees antisemitisme. En ja, ondanks alle sympathie die ik kan hebben voor de draadstarter, ook hij plaatst zichzelf in deze traditie.
Citaat:
Jij kunt het tegen bepaalde gebruiken zijn niet los zien van het nazisme, maar dat zegt vooral iets over jou.
|
Dan heb je toch heel slecht mijn posts gelezen. Ik zeg dat de hetze tegen besnijdenissen en rituele slachtingen, in het bijzonder in de Joodse gemeenschap, herinneringen oproept aan de jaren '30. Dat is iets anders dan zeggen dat iedereen die daartegen is, een nazi is.
Het nazisme is overigens, ik zou niet zeggen een detail, maar slechts de top van de ijsberg van een eeuwenoud Europees antisemitisme dat ook heel wat linkse denkers heeft bekoord.
|