![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou best goed zijn, op voorwaarde dat er goede leiders zijn om zulk een enorm land aan te voeren. En die zie ik voorlopig nergens. In elk geval gaan we naar zoiets toe, ofwel spat de E.U. uitéén, in evenveel landen en landjes als tevoren, en zelfs enkele meer, als overal kleine gebieden zich afscheuren en onafhankelijk gaan ( Vlaanderen, Schotland, Bretagne, Baskenland, Catalonië en wat weet ik nog allemaal ). Ik vraag mij af of Vlaanderen in zo een situatie beter af zou zijn dan nu ? Want zeg nu zelf, wat stelt Vlaanderen militair voor ? Wat als bvb Duitsland, of Engeland, beiden terug onafhankelijke staten geworden, Vlaanderen willen bezetten, of annexeren , om onderandere Antwerpen in macht te hebben ? Onafhankelijk Vlaanderen, ik vind dat wel een mooie droom, maar wat zou die er in de realiteit van bakken ? |
Citaat:
|
Is die Verhofstad wel goed bij zijn hoofd? Oftewel komedianten trekken voorbij.
Die man is te gek voor woorden. Wat een uilebal. |
Citaat:
|
Citaat:
Maw, irreversiebel de lidstaten uitkleden, maar geen ander gedrocht in de plaats stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees het boek eens van Guy Verhofstadt. Hij pleit er voor om de soevereiniteit te verleggen naar het federaal niveau ( = EU) maar met meer absolute rechten en macht voor de burgers. Dit ten nadele van de huidige lidstaten die minder te zeggen gaan hebben. |
Citaat:
Overigens: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2800/...pleveren.dhtml Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is ook mijn ontgoocheling in de O-VLD in 't algemeen. |
Citaat:
|
Het Europroletariaat heeft zichzelf aanmerkelijke verhogingen toegekend maar kampt tevens met een tekort van 9 miljard.
De opportunistische hardleersheid en zelfzucht van politici grenst aan cosmische waanzin. Niets, maar dan ook niets functioneert. Men wil niet meer werken, daar komt het feitelijk op neer. In die cultuur van wezenloosheid denkt Verhofstad de burger meer vrijheden te geven terwijl die op ieder niveau ingeperkt worden? De man lijdt aan psychotische zelfoverschatting. |
Ik vraag me overigens af waarom een De Wever een extremist wordt genoemd en een Verhofstadt niet. De ideeën van Verhofstadt zijn immers veel extremer dan die van De Wever die gewoon een confederale staatshervorming wil.
|
Citaat:
Zolang we verdeeld zijn, is het gemakkelijk voor pooiers van allerlei soort (nationaal en Europees) om die verdeeldheid uit te spelen. |
De raison .....
|
Citaat:
|
Ook dat onderschrijf ik.
|
Citaat:
Regionalisering en ecologie gaan weldegelijk hand in hand. Decentralisatie van energieopwekking bv is een typerend voorbeeld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be