Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederlandse verkiezingsresultaten 2012 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176504)

Munglik 12 september 2012 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6323557)
met de VVD? VVD lijkt volgens mij eerder op jullie N-VA dan op jullie OVLD.

Volgens wiki zijn de VVD conservatief-liberalen. Dat kan dus wel kloppen.

Everytime 12 september 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6323533)
Het resultaat is doorgaans hetzelfde: Veel multi, weinig cultuur.

Maar goed, ik verwacht ook niet dat mensen die zo al niet van cultuur tout court houden, dat erg zouden vinden.

Met "multikul" bedoelt u zeker het feit dat dit land een zeer sterke aanwezigheid van vreemdelingen heeft en dat de Nederlanders blijkbaar helemaal niets tegen hun aanwezigheid in Nederland hebben. Als dit is wat u bedoelt, volg ik het standpunt van de Nederlanders. Vlamingen zoals u zouden misschien beter de andere gemeenschappen leren accepteren in plaats van ze verwerpen.

Wiley E Coyote 12 september 2012 22:29

Citaat:

Volgens wiki zijn de VVD conservatief-liberalen. Dat kan dus wel kloppen.
Denk ik ook. VLD is vergelijkbaarder met D66.

Mitgard 12 september 2012 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6323548)
Blijkbaar.

Houdt Everytime niet van 'cultuur' misschien?

Het enige wat multicultuur doet is authentieke culturen kapot maken.
Daarom is multicultuur anticultuur.
Daarom geloof ik niet dat mensen die de multicultuur toejuichen oprechte cultuurliefhebbers kunnen zijn.

vlijmscherp 12 september 2012 22:31

In ieder geval, peilingen verliezen. Alweer.

Munglik 12 september 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6323575)
Daarom geloof ik niet dat mensen die de multicultuur toejuichen oprechte cultuurliefhebbers kunnen zijn.

Wat bedoel je hier met 'cultuur'? Opera, klassieke muziek, ballet, ... ?

Adam Smith 12 september 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6323557)
met de VVD? VVD lijkt volgens mij eerder op jullie N-VA dan op jullie OVLD.

Het grootste verschil is denk ik, dat de OVLD als liberale partij breder is, terwijl je in Nederland de rechts-liberale VVD en de links-liberale D66 hebt.

Savatage 12 september 2012 22:36

Ik was vroeger 100% voorstander van Wilders, maar sinds hij het afgebold is tijdens de onderhandelingen in het Katshuis is hij mijn sympathie kwijt. Hij heeft zijn anti-Islam standpunt verschoven naar anti-EU standpunten en dit is het resultaat.

Bovenbuur 12 september 2012 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6323445)
2 grote partijen bij elkaar is niet gemakkelijk. Wie gaat er de meeste punten binnenhalen?

Maar zijn er zo veel verschillen? Ik zie er geen grote.

Er zijn een aantal beladen punten, zoals de hypotheekrenteaftrek. De partijen hebben een aantal andere cadeautjes aan de kiezers beloofd. Pluspunt is dat het vooral over de economie zal gaan, over cijfertjes, daar zullen ze wel een middenweg in kunnen vinden. Op maatschappelijk vlak zijn er niet direct punten waarop ze echt niet kunnen samenwerken.

Bovenbuur 12 september 2012 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6323485)
De Nederlander wil kennelijk meer multikul, meer moskeeën, meer islam en minder Nederland.
We kunnen alleen maar hopen dat hun wensen snel in vervulling gaan.

Jij hebt de campagne van de VVD niet gevolgd zeker, heeft heel erg tegen de PVV aan lopen schurken. Hij zal wel een beetje ontdooien tijdens de formatie, want zelfs hij zal moeten snappen dat de goedkope arbeidskrachten die zijn partij naar Nederland heeft gehaald voor de bedrijven toch eens fatsoenlijk opgevangen moeten worden.

Bovenbuur 12 september 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 6323569)

Dat kan nu best kloppen ja, d66 is economisch vrij naar rechts getrokken. Daar lag ook de markt, sinds de VVD het libertarische kwadrant verliet.

vlijmscherp 12 september 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 6323595)
Er zijn een aantal beladen punten, zoals de hypotheekrenteaftrek. De partijen hebben een aantal andere cadeautjes aan de kiezers beloofd. Pluspunt is dat het vooral over de economie zal gaan, over cijfertjes, daar zullen ze wel een middenweg in kunnen vinden. Op maatschappelijk vlak zijn er niet direct punten waarop ze echt niet kunnen samenwerken.

Die hypotheekrenteaftrek is toch 1 van de redenen van de crisis in Nederland?

Benieuwd of Rutte zijn belofte van "geen cent meer voor Griekenland" gaat kunnen vervullen.

Mitgard 12 september 2012 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6323568)
Vlamingen zoals u zouden misschien beter de andere gemeenschappen leren accepteren in plaats van ze verwerpen.

Wat moet ik accepteren?
Dat men mij als ongelovige als 'minder dan een dier' beschouwt?
Dat men totaal geen respect heeft voor de autochtone cultuur en de autochtone bewoners van dit land?
Dat ze uitblinken in agressie en criminaliteit en daar dan de racistische Vlaam de schuld van geven?
Accepteer jij dat maar, Sint Benedictus.

Bovenbuur 12 september 2012 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6323603)
Die hypotheekrenteaftrek is toch 1 van de redenen van de crisis in Nederland?

Ja, het is een van de redenen dat de huizenprijzen zo lang zo hard zijn gestegen. Het dilemma nu is natuurlijk dat je door deze af te schaffen de prijzendaling in eerste instantie alleen maar verder in de hand werkt, maar hem behouden gaat ook niet en kost veel teveel geld. Typisch een gevalletje 'hadden we eerder aan moeten denken'.

Citaat:

Benieuwd of Rutte zijn belofte van "geen cent meer voor Griekenland" gaat kunnen vervullen.
Ze brachten dat in de debatten als een hele mooie tegenstelling, maar feitelijk komen ze juist op dat punt redelijk overeen. Zowel PvdA als VVD zijn bereid om als er een goed plan ligt en Griekenland er echt zijn best voor doet een bankroet af te wenden, en beiden zijn van mening dat dat dan wel echt het geval moet zijn, en het geen bodemloze put mag wezen. Dat zal wellicht voelen als een verbroken verkiezingsbelofte straks, maar in de kleine lettertjes noemde Rutte de optie er altijd al bij.

Herr Oberst 12 september 2012 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6323603)

Natuurlijk niet. Nu hij de hete adem van Wilders niet meer in zijn nek voelt, kan hij zijn pseudo-anti-EU-houding laten vallen, en terug voluit meespelen met de eurocraten. De zogenaamde 'strategische' stemmer zal snel met een kater zitten (dat geldt zowel voor SP'ers als PVV'ers).

Everytime 12 september 2012 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6323575)

Ik ben 100% voor de multicultuur, voor de menging van
de culturen!
http://www.youtube.com/watch?v=H7rhMqTQ4WI

Maar ja, ieder zijn/haar mening. Droomt u van een Vlaanderen waarin enkel en alleen "blanke en pure Vlamingen" wonen, is dit uw volle recht. Maar ik zie dit niet echt komen.

Mitgard 12 september 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 6323598)
Jij hebt de campagne van de VVD niet gevolgd zeker, heeft heel erg tegen de PVV aan lopen schurken.

Tja, de VVD zal ook nog wat stemmen bij de autochtone Nederlander moeten halen.
De PVDA heeft het gros van de allochtonenstemmen al in de zak.

Citaat:

Hij zal wel een beetje ontdooien tijdens de formatie, want zelfs hij zal moeten snappen dat de goedkope arbeidskrachten die zijn partij naar Nederland heeft gehaald voor de bedrijven toch eens fatsoenlijk opgevangen moeten worden.
Wat bedoel je met 'opgevangen'?

Everytime 12 september 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6323616)
Wat moet ik accepteren?
Dat men totaal geen respect heeft voor de autochtone cultuur en de autochtone bewoners van dit land?
Dat ze uitblinken in agressie en criminaliteit en daar dan de racistische Vlaam de schuld van geven?

En wie zegt u dat de anderstaligen van Vlaanderen de autochtone cultuur niet accepteren?

discuz 12 september 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 6323569)

VLD is links-liberaal? Ja, dat hangt er natuurlijk af van waar je staat te kijken, lol.

Bovenbuur 12 september 2012 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6323616)
Wat moet ik accepteren?

De VVD bestrijd die problemen door minder nieuwe migranten toe te laten, de PvdA door bijvoorbeeld vooral ook op een plaatselijk niveau jonge criminelen te volgen, en hun broertjes, en door migranten bij de samenleving te betrekken. Gezien vooral de tweede generatie voor problemen zorgt betekent dat dat links nog iets probeert, rechts negeert het probleem gewoon straal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be