Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dutroux vraagt een enkelband aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=176593)

Nietzsche 15 september 2012 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6327252)
""99% van de bevolking vindt dit of dat," zijn van die vage algemeenheden waarmee je alleen maar je eigen gelijk probeert te bewijzen, maar als puntje bij paaltje komt is het alleen maar gezever.

De wet ter zake is zo in elkaar gestoken omdat de realiteit nu eenmaal de realiteit is.

De gevangenis zit vol, face it.

Dat van die 99% is zelfs een drogredenering.

Xenophon 15 september 2012 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6327251)
Ik vind dat je het allemaal wat kortzichtig ziet, je moet ook kijken of hij spijt heeft van zijn daden, hoe groot de kans is dat hij nog een keer zulke daden pleegt. Zijn houding naar de slachtoffers enz enz.

Vooral de kans op herhaling van zulke daden, is erg relevant.

Het is toch allemaal praat voor de vaak, Dutroux heeft levenslang gekregen en is ontsnapt, wat in het gevangenisleven wil zeggen dat hij einde straf doet. Hij komt nooit meer buiten.

Bad Attila 15 september 2012 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6327177)
Ik ben ook van dat gedacht.

Ik ben er echt van overtuigd dat die man nooit meer vrij komt.

Maar kunt gij het begrijpen dat vele mensen toch met een zeker ongeloof daar zitten tegen aan te kijken?
Je leest regelmatig in de kranten dat zware gasten, van drugsdealers over verkrachters tot zware gangsters, vrijgelaten worden, door één procedurefout.

Wel, wat zou er gebeuren als Dutroux bij één van zijn mogelijk aanvragen een procedurefout kan bewijzen ? Het onnozelste eerst, bijvoorbeeld de strafuitvoeringsrechtbank heeft zich vergist van datum van de uitspraak, of zich vergist van het uur dat ze bijeen komen ...

Ikzelf ga niet zeggen dat hij dan vrij komt.
Maar of ik mijn hand daarvoor in het vuur zou steken ... ???

Al honderden keren is op dit forum herhaald wat zowat alle mensen denken: er moet een wet komen die de gevolgen van procedurefouten neutraliseert voor de effecten die boven het maatschappelijk aanvaardbare gaan.

Om het eenvoudig te houden, de procedurefouten spelen een rol tijdens het onderzoek.

Hier zit je met een veroordeelde, en kijk je gewoon naar de wet externe rechtspositie. Nergens, maar dan ook nergens wordt gezegd dat, indien er een procedurefout zou gebeuren, de veroordeelde vrijgelaten zou worden. Waarom ook : hij is veroordeeld en de veroordeling blijft bestaan.

Indien procedurefouten gebeuren, zullen zij uit de procedure gehaald moeten worden, en ondertussen blijft de veroordeelde in de gevangenis. Concreet voorbeeld : indien het vonnis van de Surb niet uitgesproken wordt in het openbaar, komt de zaak weer voor, maar dat is dan ook alles.

Bad Attila 15 september 2012 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6327179)
Dutroux heeft het recht om gebruik te maken van de wet op vervroegde invrijheidstelling en kan dus een aanvraag indienen van het ogenblik dat hij 2/3 van zijn straf heeft uitgezeten.
Als er binnen dat dossier geen aanwijzingen zijn dat hij zich heeft misdragen in de gevangenis en hij zich houd aan de opgelegde voorwaarden, kan noch justitie, noch een politicus hem 1 dag langer vast houden.

Het enige dat we kunnen hopen in dit geval, is dat er niet opnieuw een klooster of abdij is dat vindt dat iedereen recht heeft op een 3de of 4de kans in het leven.
Maar zelfs dan zal justitie hem MOETEN vrij laten na het uitzitten van zijn straf. Of de politiek moet eindelijk eens werk maken van de hervorming van justitie en de strafuitvoering.

Een beetje kort door de bocht hoor....
Er wordt gekeken naar de sociale reïntegratie, het risico op recidive en de houding tegenover slachtoffers.

Ik weet het niet, maar ik heb zo'n gevoel zo, dat hij tot het einde van zijn leven geen van die voorwaarden zal vervullen... :-P

rookie 15 september 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6326383)
Ik zou er nog niet van verschieten moest zijn verzoek nog ingewilligd worden, we leven in België nietwaar?

Verschillende individuen, uit de politieke achterkamers, vervloeken nog steeds die simpele boswachter die hun vroegere plannen dwarsboomde

Supe®Staaf 15 september 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6326383)
Ik zou er nog niet van verschieten moest zijn verzoek nog ingewilligd worden, we leven in België nietwaar?

Je gokt m.i. correct.
Dutroux was een kinderhandelaar, mét klanten.
Deze laatsten zullen hem vrij krijgen om zijn zwijgen te garanderen.

Gwylan 15 september 2012 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6327354)
Verschillende individuen, uit de politieke achterkamers, vervloeken nog steeds die simpele boswachter die hun vroegere plannen dwarsboomde

Inderdaad. Overigens een zorgvuldig uitgekiend plannetje dat Dutroux aanvankelijk niet eens bleek door te hebben, maar dat - eens zover - op erg amateuristische wijze misliep.

kiko 15 september 2012 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6327365)
Je gokt m.i. correct.
Dutroux was een kinderhandelaar, mét klanten.
Deze laatsten zullen hem vrij krijgen om zijn zwijgen te garanderen.

Geloof je dat nu echt zelf ?

Ik kan je garanderen dat Dutroux nooit, maar dan ook nooit vrij zal komen, in om het even welke vorm.

Salvadorii 15 september 2012 18:17

Geef Dutrouw zijn enkelband.

Zolang die psychopaat achter de tralies blijft.

Nietzsche 15 september 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6327916)
Geloof je dat nu echt zelf ?

Ik kan je garanderen dat Dutroux nooit, maar dan ook nooit vrij zal komen, in om het even welke vorm.

En waar baseer je dat dan op?

stuyckp 15 september 2012 19:11

Waarom is dit eigenlijk nieuws ?
Ik begrijp niet dat iemand zich hier druk om maakt.
Dutroux mag en kan veel vragen.
Als hij het krijgt, dan pas is het nieuws.
indien men hier geen aandacht aan zou scheken dan zouden de ouders van die vermoorde kinderen ook niet de zoveelste schok moeten ondergaan.

Garry 15 september 2012 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 6327101)
Zieke onmens mag n'importe quoi vragen. Het antwoord zal nee zijn.

Dat Martin vrij kwam is en blijft een schande.

Is een test. Dutroux heeft gezegd," stuur die trut maar eerst de menigte is, ik zal eerst wel eens afwachten om te zien wat de reactie is".

Rollercoaster 15 september 2012 19:19

Eerlijk gezegd prefereer ik dat hij een enkelband aanvraagt. Stel u voor dat hij een aanvraag zou ingediend hebben voor een kelderslot?

Nietzsche 15 september 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6328006)
Eerlijk gezegd prefereer ik dat hij een enkelband aanvraagt. Stel u voor dat hij een aanvraag zou ingediend hebben voor een kelderslot?

Wat dan?

Supe®Staaf 15 september 2012 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6327993)
Waarom is dit eigenlijk nieuws ?
Ik begrijp niet dat iemand zich hier druk om maakt.
Dutroux mag en kan veel vragen.
Als hij het krijgt, dan pas is het nieuws.
indien men hier geen aandacht aan zou scheken dan zouden de ouders van die vermoorde kinderen ook niet de zoveelste schok moeten ondergaan.

Ik denk dat hij en het gerecht ballonnetjes oplaten, testing the waters ahw.
Als er relatief weinig protest is, dan komt hij vrij.

stuyckp 15 september 2012 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6328013)
Ik denk dat hij en het gerecht ballonnetjes oplaten, testing the waters ahw.
Als er relatief weinig protest is, dan komt hij vrij.

Dat denk ik dus niet, omdat het initiatief van hemzelf komt. Desalniettemin, zou men dit nieuws beter niet brengen. De toegevoegde waarde ervan is zo goed als 0, wel integendeel. Nu mag Paul Marchal weeral op tv.
Ik hoop dat u hierin geen gelijk gaat krijgen stel je voor dat die kerel ooit vrijkomt.

Supe®Staaf 15 september 2012 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6328023)
Ik hoop dat u hierin geen gelijk gaat krijgen stel je voor dat die kerel ooit vrijkomt.

Ik hoop ook dat ik geen gelijk krijg, maar ik vrees er voor.

Pietje 15 september 2012 21:25

Voil�*, enkelband, polsband en halsband. Drie voor de prijs van één. 8-)

Descartes Jr 16 september 2012 08:47

't Wordt tijd dat men het eens overweegt
en aan die man een enkelband geeft.
Dan kan naar verluidt
zijn cellicht weer uit
en weet men wanneer hij niet meer beweegt

Libro 16 september 2012 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6327226)
Is hij geinterneerd misschien?

Het antwoord is neen, dus hij is verantwoordelijk voor zijn daden. Nu rondstrooien met woorden als psychopaat of sociopaat is totaal betekenisloos.

Juridisch heb je misschien gelijk maar voor mens en maatschappij is het wel een nachtmerrie als die euhm,... "mens" vrijkomt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be