Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Franstalige reacties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177839)

lollysticky 14 oktober 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366975)
Welke minachting?

hetgeen u hier elke dag demonstreert :)

Vlaanderen Boven 14 oktober 2012 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366955)
Het is in Vlaanderen dat men altijd zich zo vijandig tegenover de Franstaligen stelt.

Ah ja? Is er dan een partij genaamd Nederlandstalige Unie die opkomt in Waalse gemeenten met de uitdrukkelijke bedoeling de plaatselijke macht over te nemen en die gemeenten op termijn te annexeren? En dan durven de Franstaligen nog zeggen dat wij 'agressief' zouden zijn. Als ze hun poten niet kunnen thuishouden zullen we van die taalgrens een staatsgrens maken.

Zenit 14 oktober 2012 23:19

Citaat:

Welke minachting?

Minachting voor de taal, minachting voor de meerderheid.
De deportatie van de Vlamingen uit hun hoofdstad.
150 jaar franstalige ministers die de moeite niet konden opbrengen de meerderheid van de burgers in hun taal aan te spreken.

Etc.

Everytime 14 oktober 2012 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6366979)
hetgeen u hier elke dag demonstreert :)

Spreek ik hier geen Nederlands misschien?

Zenit 14 oktober 2012 23:22

Citaat:

Welke minachting?

Zoveel minachting dat jij, als Vlaming, je genoodzaakt vindt om als franstalige uit te geven.

Vlaanderen Boven 14 oktober 2012 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6366992)
Zoveel minachting dat jij, als Vlaming, je genoodzaakt vindt om als franstalige uit te geven.

Everytime is wel degelijk Franstalig hoor.

Zenit 14 oktober 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6366990)
Spreek ik hier geen Nederlands misschien?

Het zou er nog aan mankeren... Waarom zou je dat als Vlaming niet doen? Je bent uiteindelijk nog niet helemaal onder de minachting van la francophonie bezweken. Hier durf je nog Nederlands te spreken. Hierbuiten het forum... heeft hun minachting op jou duidelijk effect gehad.
Je bent het levende bewijs van de francophone minachting.

Everytime 14 oktober 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6366983)
Ah ja? Is er dan een partij genaamd Nederlandstalige Unie die opkomt in Waalse gemeenten met de uitdrukkelijke bedoeling de plaatselijke macht over te nemen en die gemeenten op termijn te annexeren? En dan durven de Franstaligen nog zeggen dat wij 'agressief' zouden zijn. Als ze hun poten niet kunnen thuishouden zullen we van die taalgrens een staatsgrens maken.

De faciliteitengemeenten hebben een speciale statuut en u weet dat ook.

Zenit 14 oktober 2012 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6367000)
Everytime is wel degelijk Franstalig hoor.

Nee. Dat maakt hij je wijs.

Hij doet me denken aan Laporte, sterjournalist van La Libre die zich voordoet als franstalige die een aardig woordje NL spreekt.
Maar t'is wel een geboren Vlaming, ne verfranste Vlaming.

Everytime 14 oktober 2012 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6366984)
Minachting voor de taal, minachting voor de meerderheid.
De deportatie van de Vlamingen uit hun hoofdstad.
150 jaar franstalige ministers die de moeite niet konden opbrengen de meerderheid van de burgers in hun taal aan te spreken.

Etc.

U hebt het over een situatie van het verre verleden. We zijn in 2012.

Vlaanderen Boven 14 oktober 2012 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6367006)

Hij doet me denken aan Laporte, sterjournalist van La Libre die zich voordoet als franstalige die een aardig woordje NL spreekt.

Hoe weet jij dat nu?

Everytime 14 oktober 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6367006)

Ik ben inderdaad Franstalig, ben in het Frans opgegroeid, leef in een Franstalige wereld en heb al mijn studies in het Frans gevolgd. En ik ben helemaal geen Vlaming.

Zenit 14 oktober 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6367002)

De faciliteiten dienden om hen de gelegenheid en tijd te geven zich aan te passen en een woord NL te leren om in hun Vlaamse gemeente te kunnen communiceren met de inwoners. Van dat leren is nooit iets in huis gekomen. Pure minachting dus. Of luiheid.

Everytime 14 oktober 2012 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6367012)
Hoe weet jij dat nu?

Moeten we dan niet Christiaan Dedeur zeggen?;-)

Weyland 14 oktober 2012 23:31

Dat is de oude gedachtegang in sommige kringen: Franstaligen kunnen onmogelijk het Nederlands onder de knie krijgen, wegens te moeilijke taal; omgekeerd zou dan zeer goed mogelijk zijn. Gezever dus.

Zenit 14 oktober 2012 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6367007)
U hebt het over een situatie van het verre verleden. We zijn in 2012.

2012 en Laurette Onckelinx is nog steeds niet in staat om deel te nemen aan een debat op de Vlaamse zenders. Zoals zo veel anderen.

Xenophon 14 oktober 2012 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6367016)
Ik ben inderdaad Franstalig, ben in het Frans opgegroeid, leef in een Franstalige wereld en heb al mijn studies in het Frans gevolgd. En ik ben helemaal geen Vlaming.

Je bent dus een Waal?

Vlaanderen Boven 14 oktober 2012 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6367002)

En Tervuren, Overijse, Hoeilaart, Zaventem, Vilvoorde, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw, Beersel en Halle? Hebben die ook een 'speciaal statuut'? Nochtans dienen de Franstaligen daar ook hun eigen lijsten in. Als men voortdurend de grenzen in vraag stelt en zoveel mogelijk gebied probeert te veroveren, kan men toch niet verwachten dat Vlaanderen positief staat tegenover Franstaligen.

Everytime 14 oktober 2012 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zenit (Bericht 6367017)
De faciliteiten dienden om hen de gelegenheid en tijd te geven zich aan te passen en een woord NL te leren om in hun Vlaamse gemeente te kunnen communiceren met de inwoners. Van dat leren is nooit iets in huis gekomen. Pure minachting dus. Of luiheid.

Ik wist niet dat u alle Franstaligen van de faciliteitengemeenten kende............

Everytime 14 oktober 2012 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 6367020)
Dat is de oude gedachtegang in sommige kringen: Franstaligen kunnen onmogelijk het Nederlands onder de knie krijgen, wegens te moeilijke taal; omgekeerd zou dan zeer goed mogelijk zijn. Gezever dus.

Nederlands is helemaal niet moeilijk te leren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be