Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Als homo-koppel wandelen lokt agressieve reacties uit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179041)

Esperanza 8 november 2012 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6407646)
Nochtans hebben we daar ons de laatste vijftig jaar juist van bevrijd, vrouwenonderdrukking was ook van alle tijden, ook daar zijn we nu veel verder in, dus wat wilt u nu eigenlijk?

Dat er wat mij betreft veel en veel strenger mag worden opgetreden?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6407646)
Nochtans hebben we daar ons de laatste vijftig jaar juist van bevrijd, vrouwenonderdrukking was ook van alle tijden, ook daar zijn we nu veel verder in, dus wat wilt u nu eigenlijk?
Relativeren omdat het ooit ook zo of erger was voor vooruitgang vasthouden?

En waar zie jij mij iets relativeren?

Mijn standpunt over, of beter gezegd, mijn afkeer van cultuurrelativisme is hier vrij algemeen bekend.

M.a.w. eerst eens nadenken vooraleer je iets neerpent.

suqar_7loe 8 november 2012 21:02

Hard aanpakken en straffen!

Nihilibili 8 november 2012 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6408444)

'Enkel' repressie lijkt me een slag in het water bij mensen die niets te verliezen hebben. Men is te laks geweest bij de instroom en men zit nu met een zwaar maatschappelijk probleem, men kan de klok niet meer terugdraaien. Het is een groep waar men de komende decennia massa's geld zal moeten in pompen in een 'poging' om de situatie geleidelijk aan wat recht te trekken, met geen zekerheid op succes. Ik zie geen andere oplossing indien men het humaan wil houden.

maddox 8 november 2012 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6408444)

U bedoeld dan toch de homootjes. Want anders bent U aan't indruisen tegen de religie des vredes.

suqar_7loe 8 november 2012 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6408458)
U bedoeld dan toch de homootjes. Want anders bent U aan't indruisen tegen de religie des vredes.

Ik bedoel niet de homo's. Ik heb het over degenen die onschuldigen onrecht aandoen, in dit geval de jongeren die andersgeaarden aanvallen. Hun kleurtje of de religie die ze aanhangen boeit me niet zozeer.

Over mijn religie gesproken, het is mij niet toegestaan anderen die me geen kwaad doen onrecht aan te doen. Maar dat zul jij toch nooit geloven want alles wat met de islam te maken heeft is fout in jouw bekrompen, zielig wereldje.

maddox 8 november 2012 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6408464)
Ik bedoel niet de homo's. Ik heb het over degenen die onschuldigen onrecht aandoen, in dit geval de jongeren die andersgeaarden aanvallen. Hun kleurtje of de religie die ze aanhangen boeit me niet zozeer.

Zelden dat we ergens over eens kunnen zijn.

Citaat:

Over mijn religie gesproken, het is mij niet toegestaan anderen die me geen kwaad doen onrecht aan te doen. Maar dat zul jij toch nooit geloven want alles wat met de islam te maken heeft is fout in jouw bekrompen, zielig wereldje.
Dan hangt U alvast niet de conventionele islam aan.
Want die roept op, evenals het extreme Judaisme en daaruit volgend het extreme Christendom, om mannen die met mannen liggen als het vrouwen zouden zijn gewoon af te maken op gruwelijke manieren.

suqar_7loe 8 november 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6408470)
Zelden dat we ergens over eens kunnen zijn.

Dan hangt U alvast niet de conventionele islam aan.
Want die roept op, evenals het extreme Judaisme en daaruit volgend het extreme Christendom, om mannen die met mannen liggen als het vrouwen zouden zijn gewoon af te maken op gruwelijke manieren.

Nochtans er bestaat maar 1 koran en daarin wordt de gemeenschap beschreven als 'ummat wasatan' (lees: een gematigde gemeenschap). Jammer dat de extremen zo opvallen maar ik blijf geloven dat de meerderheid der moslims en andere gelovigen trouwens ook, geen extremisten zijn. Onrecht kan niet goed gesproken worden, door geen enkele religie.

Fijn dat je het eens bent met mij. Dat gebeurt ook niet veel.

maddox 8 november 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6408476)
Nochtans er bestaat maar 1 koran en daarin wordt de gemeenschap beschreven als 'ummat wasatan' (lees: een gematigde gemeenschap). Jammer dat de extremen zo opvallen maar ik blijf geloven dat de meerderheid der moslims en andere gelovigen trouwens ook, geen extremisten zijn. Onrecht kan niet goed gesproken worden, door geen enkele religie.

Fijn dat je het eens bent met mij. Dat gebeurt ook niet veel.

Ik vrees dat U geen vreedzame toekomst tegemoet gaat als de "echte moslims" het voor het zeggen krijgen.

Maar wat is onrecht? U kent mijn standpunt dat het enige recht, het recht van de sterkste is, dus het enige onrecht is zwakheid.

Max van Dietschland 8 november 2012 22:44

Homoseksueel gedrag kan enkel gedoogd worden binnen 4 muren, niet in het openbaar. Wat die mensen doen in hun slaapkamer, zal God wel over oordelen. Wij moeten wel er voor zorgen dat het deftig blijft in onze straten. Homo parades moeten verboden worden.

Homo's kunnen wat mij betreft wettelijk samenwonen, maar huwelijk is voor man en vrouw.

Xenophon 8 november 2012 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6408598)
Homoseksueel gedrag kan enkel gedoogd worden binnen 4 muren, niet in het openbaar. Wat die mensen doen in hun slaapkamer, zal God wel over oordelen. Wij moeten wel er voor zorgen dat het deftig blijft in onze straten. Homo parades moeten verboden worden.

Homo's kunnen wat mij betreft wettelijk samenwonen, maar huwelijk is voor man en vrouw.

Wie garandeert dat we daarvoor op God kunnen rekenen? Het staat toch duidelijk in de bijbel, het is God die op ons rekent om paal en perk aan die uitspattingen te stellen.

maddox 8 november 2012 22:53

Van onder welke steen komt die nu weer uit gekropen.

Ik ben het wel eens dat de sexuele uitingen van affectie redelijk privé mogen blijven Max.

Maar het monogame huwelijk is gewoon een achterlijk gegeven dat niet past binnen het begrip "mens". Het is aan ieder om te beslissen dat een relatie lang of kort is. En dat er nu een priester of ambtenaar iets over probeert te beslissen is gewoon dat opgedrongen is uit groepsdruk en machtwellust van enkele goeie manipulators in't verleden.

cookie monster 9 november 2012 05:20

Citaat:

U bent dus pro-discriminatie ??
Wat hebben zij u aangedaan ??
Hoe denk jij over triookes in:
♀ + ♂ + ♀ of ♂ + ♀ + ♂ ??
V & M & V of M & V & M ??

Citaat:

U bent dus pro-discriminatie ??

cookie monster 9 november 2012 06:06

Citaat:

Wij moeten wel er voor zorgen dat het deftig blijft in onze straten.

Meer uitleg , aub ??

Maori 9 november 2012 06:44

Citaat:

Oei vriend, wie is er gestorven en heeft van u de morele standaard van onze maatschappij gemaakt?

En hebt u even malchance dat u in België woont waar het huwelijk gelukkig (en maar normaal ook) uitgebreid is tot man+man of vrouw+vrouw. :lol:

Wat vind je ervan om, als overduidelijk religieus man (of vrouw?), ipv haat eens wat liefde te verspreiden? Ik weet het, het is een supergek concept maar ik ben ervan overtuigd dat als u echt diep graaft in uw ziel, dat u zal merken dat u het in u hebt.
Mss kan u eens goed zijn voor een deel van de 7 miljard mensen waarmee u deze aardkloot deelt ipv goed te doen voor die ene god (als zij al bestaat) en vooral voor uzelf want de religieuze regeltjes volgen, hebben maar één doel en dat is ervoor zorgen dat u naar hemel gaat zodat u rijstpap met gouden lepeltjes kunt eten.
Vrij egoïstisch, niet?

Maori 9 november 2012 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nihilibili (Bericht 6408451)
'Enkel' repressie lijkt me een slag in het water bij mensen die niets te verliezen hebben. Men is te laks geweest bij de instroom en men zit nu met een zwaar maatschappelijk probleem, men kan de klok niet meer terugdraaien. Het is een groep waar men de komende decennia massa's geld zal moeten in pompen in een 'poging' om de situatie geleidelijk aan wat recht te trekken, met geen zekerheid op succes. Ik zie geen andere oplossing indien men het humaan wil houden.

En terwijl jij/wij proberen uit te vissen hoe we het gaan aanpakken, waren zij opeens in de meerderheid...

Effect 9 november 2012 08:38

Citaat:

Homoseksueel gedrag kan enkel gedoogd worden binnen 4 muren, niet in het openbaar. Wat die mensen doen in hun slaapkamer, zal God wel over oordelen.

Met dat verschil dat god niet bestaat dus zijn oordeel is irrelevant.
Citaat:

Wij moeten wel er voor zorgen dat het deftig blijft in onze straten. Homo parades moeten verboden worden.
Wat met hetero-parades, oftewel elke discotheek?
Ik zie nog niet eens meer het verschil tussen een holebi-koppel dat zoent of een hetero-koppel dat zoent. Twee gelukkige mensen is alles wat ik zie. Geslacht is daarbij irrelevant. Ge kunt op dat detail focussen, of op hetgeen dat belangrijk is: mensen die van elkaar houden. Uw god van liefde en gerechtigheid zou dat enkel maar moeten ondersteunen.

Citaat:

Huwelijk is voor mannen en vrouwen in een constellatie die ze zelf kiezen. Daar hebben gij en niks bij in de pap te brokken evenmin als skyman.

maddox 9 november 2012 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6408959)
Met dat verschil dat god niet bestaat dus zijn oordeel is irrelevant.

Voor een gelovige is dat een andere zaak vrees ik.

Citaat:

Wat met hetero-parades, oftewel elke discotheek?
Er is een verschil tussen een stel fuifbeesten in een discotheek of een fuif zich hitsig gedragende in kittige kledij, en net hetzelfde gedrag en kledij in dagdagelijkse situaties.

Citaat:

Huwelijk is voor mannen en vrouwen in een constellatie die ze zelf kiezen. Daar hebben gij en niks bij in de pap te brokken evenmin als skyman.
Amen.

alice 9 november 2012 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6407667)
Alice
nihili komt hard over maar op het punt van die onderklasse heeft hij gelijk.
wij hebben problemen geïmporteerd en 20j lang die problemen onder de mat geschoven.
nu is die etterbuil aan het openspringen.
de zaken die nu in de media komen zijn voor de doorsneestedeling in de seefhoek echt geen nieuws hé.

moslims beschouwen vrouwen als 2e rangsburgers en moet ik nu echt nuanceren?
neen, niet alle moslims beschouwen vrouwen als 2e rangsburgers maar de groep inwoners van dit land die vrouwen als 2e rangsburgers beschouwen behoren quasi allemaal tot de moslimpopulatie
zij veroorzaken het probleem

hadden die homo's gisteren geen veiligheidsmensen mee had pichal ne steen naar zijne kop gekregen.
en dan ziet ge die imam nog rond de pot draaien. dat bewijst toch dat hij die kerel diep vanbinnen gelijk geeft.
dat is toch een fundamenteel probleem denk ik dan

Ik heb jaren in de Seefhoek gewerkt, en in andere buurten met veel moslims, natuurlijk is dat probleem er en natuurlijk is dit jarenlang geimporteerd.
Dat maakt me ook zo boos, wanneer je nu naar de media kijkt komt nu pas aandacht voor wat als regelrechte oorlogsverklaring kan worden gezien tegenover burgers, kijk naar het stijgend aantal groepsverkrachtingen, verkrachtingen in het algemeen, de houding tegenover vrouwen, homo's, tegenover ouderen die beroofd worden, handtasdiefstallen en geweld in het algemeen.
Die onderklasse is geschapen door het politiek beleid, en zelfs nu weigeren zij dat verband te zien!
Voor mij betekent dit niet dat niemand nog binnen mag, of enkel moslims niet binnen mogen, maar wel een zeer strikt activeringsbeleid met gevolgen voor wie geen inspanning levert, en totale nultolerantie tegenover alle vormen van geweld op burgers.

1207 9 november 2012 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6409221)
Die onderklasse is geschapen door het politiek beleid, en zelfs nu weigeren zij dat verband te zien!

De angst om voor racist versleten te worden zit er ontzettend diep ingebakken.
en het gaat niet om nieuw importeren hé

het probleem NU stelt zich bij 3e en 4e generatie marokkanen.
allemaal Belgen.

daiwa 9 november 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6409323)
De angst om voor racist versleten te worden zit er ontzettend diep ingebakken.
en het gaat niet om nieuw importeren hé

het probleem NU stelt zich bij 3e en 4e generatie marokkanen.
allemaal Belgen.

........ En meestal ook Marokkaan, dus perfect uitwijsbaar naar landen waar vrouwen tweederangsburgers zijn en ze hun lusten kunnen bot vieren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be