Sammael |
11 november 2012 15:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today
(Bericht 6410748)
Ah, benieuwd wat dan wel de officiële reden is.
Jij kunt ons die vast wel even geven.
|
Weet ik veel wat de "officiële" reden is.
Misschien vond er ergens een clown op de gemeente die metalen constructie mooier. Misschien wouden ze eens iets anders dan gewoon altijd maar die kerstboom. Misschien is deze "originele versiering" een excuus voor ne corrupte politieker om een paar 10.000den euro's belastinggeld te kunnen doorschuiven naar de bvba van één of andere bevriende "kunstenaar" of "ontwerper" (en de CD&V-er is misschien malcontent omdat zijne kunstenaar die euro's niet heeft gekregen?). Ik weet het niet.
Maar als ik moet gissen, is het laatste dat in mij opkomt een salafistische samenzwering om ons allemaal, desnoods met dwang, te bekeren tot de Islam :roll:
Citaat:
Het verhaal over de geboorte van Jezus (Isa) komt ook voor in de Koran, zij het een beetje anders. Niet zo provocerend voor de moslims dus als een 'heidense' kerstboom.
The Quranic account of Jesus begins with a prologue, which describes the birth of his mother, Mary, and her service in the Jerusalem temple, while under the care of the prophet and priest Zechariah, who was to be the father of John the Baptist.[9] The Quran then goes on to describe the conception of Jesus. Mary whom the Quran states was chosen by God over the women of all the worlds, conceives Jesus while still a virgin.
|
Allé jong, is 't echt? En dat hebt ge zelf vertaald uit de Koran of sprak Mohammed destijds Engels?
Citaat:
Blijft het feit dat een traditioneel symbool (de kerstboom) dat de autochtone bevolking na aan het hart ligt verbannen wordt om de islam ter wille te zijn.
We mogen dat toch even onder de aandacht brengen, niet?
|
Van mij moogt gij zeggen wat ge wilt. Maar hier komen doen alsof de boom vervangen wordt door iets anders louter en alleen "om de islam ter wille te zijn", vind ik belachelijk. Ik mag dat toch wel in twijfel trekken, niet?
Uw stelling is nergens anders op gebaseerd dan op paranoïa en het gewauwel van een CD&V-er die de keuze voor een metalen constructie met lichtjes i.p.v. voor een Kerstboom met lichtjes op de Grote Markt blijkbaar één van de grootste maatschappelijke problemen van zijn stad vindt. Ik stel voor dat hij eens een avondwandelingske in een achtergestelde Brusselse wijk gaat maken en de plaatselijk inwoners van zijn stad gaat vragen hoe hoog "Geen Kerstboom op de Grote Markt" in hun rangschikking van problemen staat.
Citaat:
En in welke zin is dat een argument om die kerstboom te verwijderen?
Is de kerstboom een 'opperwezen' ofzo?
|
Er wordt iets anders in de plaats gezet. Ik kan begrijpen dat veel mensen dat jammer vinden omdat ze de boom mooi vinden. Ik hou niet zo vast aan die boom en vind dit origineler dan elk jaar diezelfde boom.
Wat mij stoort, is dat je dit als aanleiding gebruikt voor nog maar eens rondje islam bashen.
Tot slot, off topic, maar misschien weleens nuttig: interessante lectuur die een ander licht gooit op de door u verguisde Islam:
"Moskee en Staat: een moeilijke verhouding?"
|