Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Heldhaftige militaire actie Palestijnen in Tel Aviv: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179640)

zonbron 26 november 2012 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6432748)
Syrische clusterbon doodt teminste 10 en wellicht 15 kinderen.
Stel dat dit een Israelische bom was geweest ?

http://www.youtube.com/watch?v=_cTvb-jTe3Y

http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...oodt_10_k.html

FAKE info, zoveelste FAKE video met clusterbommetjes... :roll:

Volgens de BBC (die zich weer baseert op activisten in het land) kwam de bom terecht op een speelveldje in het dorp Deir al-Asafir, ten oosten van de hoofdstad Damascus

...

BBC :

- Unverified video posted by opposition activists purportedly showed cluster bombs in Deir al-Asafir and rebels in Marj al-Sultan military base

- The International Red Cross (ICRC) said it had been unable to confirm the attack.

atmosphere 26 november 2012 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6432750)
toen ook slimme:roll:, doch de pallestijnen wilden geen Joodse buren en de rest is gekend...

Waarom nu geen Palestijnse staat dan ?

atmosphere 26 november 2012 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6432748)
Syrische clusterbon doodt teminste 10 en wellicht 15 kinderen.
Stel dat dit een Israelische bom was geweest ?

Ja , dan hadden jullie het gerechtvaardigd ! en daarop veel protest gekregen.

atmosphere 26 november 2012 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6432503)
geef 1 voorbeeldje van Israël als aggressor 1 tje maar

De Invasie "Cast-lead"

SDX 26 november 2012 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6432948)
De Invasie "Cast-lead"

Wat was ook alweer de aanleiding daarvoor?

Gemakshalve vergeten we dat even...

atmosphere 26 november 2012 18:51

Dat vergeet ik zeker niet , juist daarom ook .

Het probleem bij jullie is dat Israel ongeacht haar manier van optreden nooit als agressor gezien zal worden.

atmosphere 26 november 2012 19:45

Een reactie ergens op is niet hetzelfde als zelfverdediging.

De Israël freaks stellen die 2 zaken vaak aan elkaar gelijk, het feit dat Israël ergens op reageert maakt de reactie dan ook direct gerechtvaardigd, ongeacht de aard er van.

Een reactie ergens op kan natuurlijk wel degelijk agressief zijn en niet defensief. Dat gaat zeker op wanneer je met troepen de grens over gaat om beschietingen uit te voeren.

zonbron 26 november 2012 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6432946)
Ja , dan hadden jullie het gerechtvaardigd ! en daarop veel protest gekregen.

Inderdaad, mmm.. how about some white phosforus, dat kan ook tellen.

Tamam 26 november 2012 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6432948)
De Invasie "Cast-lead"

of meer recent

vandaag werden twee Palestijnen in Rafah beschoten.

Da's de 5e keer dat Israel de wapenstilstand sinds Operation Pillar of Defense verbreekt. Da's bijna smeken aan Hamas dat ze weer hun brolraketten bovenhalen, zodat Israel weer een excuus heeft om dichtbevolkt gebied plat te bombarderen.

Health ministry: 2 injured by Israeli gunfire near Rafah

GAZA CITY (Ma'an) -- Two people were shot by Israeli forces east of Rafah on Monday, a health ministry spokesman said, in the second consecutive day of shooting along Gaza's border.

meer:

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=542286

Eigenzinnig 26 november 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rode Maarschalk (Bericht 6433045)
Zuiver joodse dorst naar bloed. Israël verbrak het staakt het vuren en joodse beesten vielen aan.. De Gazaanse straten kleurden rood met het bloed van talloze onschuldige weerloze burgers in een ongezien massacre.

Beesten genoeg daar die met kinderlijken door de straat sleuren om de slechtheid van hun opponent te bewijzen maar tegelijkertijd in hun religieuze geesteszieke toestand zelf openlijk op zoek gaan naar zoveel mogelijk burgerdoden..

Typisch gemekker van extreem pvda gespuis...

zonbron 26 november 2012 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433109)
of meer recent

vandaag werden twee Palestijnen in Rafah beschoten.

Da's de 5e keer dat Israel de wapenstilstand sinds Operation Pillar of Defense verbreekt. Da's bijna smeken aan Hamas dat ze weer hun brolraketten bovenhalen, zodat Israel weer een excuus heeft om dichtbevolkt gebied plat te bombarderen.

Health ministry: 2 injured by Israeli gunfire near Rafah

GAZA CITY (Ma'an) -- Two people were shot by Israeli forces east of Rafah on Monday, a health ministry spokesman said, in the second consecutive day of shooting along Gaza's border.

meer:

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=542286

Nou, als het eindresultaat van de vorige provocaties hun niet aanstaat, beginnen ze toch gewoonweg opnieuw met provoceren.

Eigenzinnig 26 november 2012 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6432981)
Dat vergeet ik zeker niet , juist daarom ook .

Het probleem bij jullie is dat Israel ongeacht haar manier van optreden nooit als agressor gezien zal worden.

toch wel...in tegenstelling tot calimero hamas worden israelische acties altijd gescreend door een deel van de wereldpers..

Het probleem bij jullie is dat je een underdog verward met een sukkelaar...het is niet omdat een racistische terreurgroep het onderspit moet delven dat hun zaak rechtvaardiger is..

Tamam 26 november 2012 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6433138)
Nou, als het eindresultaat van de vorige provocaties hun niet aanstaat, beginnen ze toch gewoonweg opnieuw met provoceren.

ah, ik begrijp u nu: Palestijnen worden graag neergeschoten! uniek volk!

zonbron 26 november 2012 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6433140)
toch wel...in tegenstelling tot calimero hamas worden israelische acties altijd gescreend door een deel van de wereldpers..

Het probleem bij jullie is dat je een underdog verward met een sukkelaar...het is niet omdat een racistische terreurgroep het onderspit moet delven dat hun zaak rechtvaardiger is..

Oja, welke 'wereldpers' dan wel ? 't zou me verbazen...

zonbron 26 november 2012 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433149)
ah, ik begrijp u nu: Palestijnen worden graag neergeschoten! uniek volk!

Nee, ik denk dat U het niet begrepen hebt. Ik sprak natuurlijk over de provocaties van die groep individuen die lijden aan een merkwaardige menselijke vorm van zelfverheffing; het uitverkoren volk, nukes iunclusief... DANGER !

Tamam 26 november 2012 21:08

mijn excuses. ik dacht dat je bedoelde dat Palestijnen dicht bij de grens die neergeschoten worden als provocateurs beschouwde. er zijn er hier een paar op politics die dat soort onzin geloven.

de provocatie komt inderdaad vanuit deze kant: ...het enigste land in het midden-oosten met nucleaire wapens.

zonbron 26 november 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433175)
mijn excuses. ik dacht dat je bedoelde dat Palestijnen dicht bij de grens die neergeschoten worden als provocateurs beschouwde. er zijn er hier een paar op politics die dat soort onzin geloven.

de provocatie komt inderdaad vanuit deze kant: ...het enigste land in het midden-oosten met nucleaire wapens.

Ik vraag me af of ze daar daadwerkelijk zelf in geloven. Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste, bepaalde relidioten niet mee in rekening gebracht...

maddox 26 november 2012 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 6433175)

Neuh, de Israëlische soldaten doden voor het pure plezier. Komt er per ongeluk een Palestijn in't vizier. Blam, nader tot Allah.

Citaat:

Pakistan?

maddox 26 november 2012 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6433103)
Inderdaad, mmm.. how about some white phosforus, dat kan ook tellen.

De enige reden waarom de Hamas en andere terroristen geen witte fosfor gebruiken, is omdat ze het niet hebben, daar niet van. Misschien moeten ze het eens op hun bestellijst zetten, en wil Iran het misschien wel leveren. Anders moeten ze het maar lenen bij hun Syrische broeders.

En wat maakt het uit. Afgeknald worden met een .50 of opgebrand zijn onder een dekentje van witte fosfor?

maddox 26 november 2012 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 6433062)
Een reactie ergens op is niet hetzelfde als zelfverdediging.

De Israël freaks stellen die 2 zaken vaak aan elkaar gelijk, het feit dat Israël ergens op reageert maakt de reactie dan ook direct gerechtvaardigd, ongeacht de aard er van.

Een reactie ergens op kan natuurlijk wel degelijk agressief zijn en niet defensief. Dat gaat zeker op wanneer je met troepen de grens over gaat om beschietingen uit te voeren.

Ok, effe de geschiedenis van Israël voor Dummies.

19de eeuw. Britse Eerste minister Disraëli gooit het idee van een Joodse staat naar voor. Joden met middelen beginnen langzaam land op te kopen van Ottomaanse grootgrondbezitters in de omgeving van Jeruzalem.
Jaren 20 20ste eeuw. Het Ottomanse rijk is opgedeeld. Enkele onafhankelijke landen zijn ontstaan. Saoudi Arabië onder andere.
Enkele hardcore Moslim leiders in de Mandaatgebieden (soort van herstelbetaling aan de Britten en Fransen) beginnen onder de roep van geld en
macht hun volgelingen op te roepen de Joden te verdrijven. Het geweld , wat tot dan "normaal" was, begint aan te wakkeren. De Joden zijn de boksbal van dienst.
Jaren 30. De nazi's vinden moslims wel nuttige idioten, en pappen aan bij die leiders (oudoompje Arafat bv). Alles wat de route naar de Olie vrij maakt is meegenomen. DE Britten worden het gezeik in hun zandbak beu, en met WO2 is het gemakkelijk. Een hoop troepen om de boel veilig te stellen.

Dan, WO2 gedaan, en het geweld het mandaatgebied begint weer op te flakkeren. Helaas zijn er nu een hoop geharde veteranen onder de Joden in't Mandaatgebied, en die ,dankzij moderne middelen, kunnen hard terugslaan.
De kersverse VN vind de ideale manier om het gezeik tot in de eeuwigheid laten door te gaan. Maar de Britten treuzelen. De Joden voeren plots een terreurcampagne tegen de Britten, en krijgen hulp van de lokale bevolking. De britten, onder druk van de VN, maar ook door een enorm geldgebrek en het feit dat het mandaatgebied ongeveer evenveel opbrengt als een zandbak op Antartika, bollen het af.
Helaas, de omliggende gebieden vinden het maar niks, zo'n vers stukje Jodenstaat. Ergo, met zijn allen gaan ze op de Israëlies meppen.
De Israëlis meppen terug.

Herhaal dit tot in den treure, of tot 1 partij compleet uitgemergeld KO ligt.

De meest doordacht aggressieve met een intelligent beheer van de beschikbare middelen gaat winnen.

Tot nu toe is er geen enkel teken dat de moslims doordacht of intelligent te werk gaan.

Ook de Israëlies laten ferme steken vallen, daar niet van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be