Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belastingregering Di Rupo : Fiscus belast nu ook drankbonnen voor spelertjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180329)

stuyckp 7 december 2012 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6448839)
Allemaal de schuld van die vermaledijde Di Rupo en de Walen ?

De vraag stellen is ze beantwoorden.

maddox 7 december 2012 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6448839)
Allemaal de schuld van die vermaledijde Di Rupo en de Walen ?

Natuurlijk niet, allemaal de schuld van BDW.

Mambo 7 december 2012 21:11

T' is eens wat anders dan zelfstandigen rot te belasten, dat vind iedereen oké.
Hun colatje echter? Hola...nu gaan de poppen aan het dansen.

fonne 7 december 2012 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6448696)
Ik leer elke dag bij.

Zoals alle kleuters eigenlijk.

Another Jack 7 december 2012 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6449003)
Zoals alle kleuters eigenlijk.

Ook echte consultants leren dagelijks bij, zij die in het verleden zijn blijven steken tellen niet meer mee.
Wat overblijft is dagelijks en gratis hun gal spuwen op allerlei fora.

gertc 7 december 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6446449)
ze willen de kleine clubs en kleine sporten gewoon kapot belasten. dat ze er dan de sociale problemen er maar bij nemen.

Volgens een krant gaat het bij een club met 250 jeugdspelers om 1000 € per jaar. Als de BTW 1000 € is, geeft die club dus voor bijna 5000 € drankbonnetjes weg.
Wat is het probleem? Die club koopt als BTW-plichtige 10.000 liter cola in, trekt de BTW af, en verkoopt voor 5000 € cola in haar kantine. De andere 5000 liter? Uitgedeeld aan de jeugdspelers. Logisch dat de belastingdienst dat niet ziet zitten: wel BTW aftrekken op de aankoop, en geen verkoop!

maddox 7 december 2012 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6449034)
Volgens een krant gaat het bij een club met 250 jeugdspelers om 1000 € per jaar. Als de BTW 1000 € is, geeft die club dus voor bijna 5000 € drankbonnetjes weg.
Wat is het probleem? Die club koopt als BTW-plichtige 10.000 liter cola in, trekt de BTW af, en verkoopt voor 5000 € cola in haar kantine. De andere 5000 liter? Uitgedeeld aan de jeugdspelers. Logisch dat de belastingdienst dat niet ziet zitten: wel BTW aftrekken op de aankoop, en geen verkoop!

Zoals ik al schreef, ik zie zo al een paar mogelijkheden om het te vermommen, te ontduiken , te camoufleren. Kortom, Belg te wezen.

ViveLaBelgique 7 december 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6449034)

De meeste kleine clubs gaan de btw niet aftrekken. Ze kopen de cola in de Colruyt net als particulieren en betalen 6% BTW. De horeca die wel in orde is moet 21% BTW op de drank betalen.

Mambo 7 december 2012 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de bezige bij (Bericht 6449086)
Het schijnt dat de zelfstandigen een boete moeten betalen van 309% voor o.a. moeilijk te bewijzen restaurantbezoeken.

Dat dergelijke boetes geaccepteerd worden door de 'vakbonden' van de zelfstandigen/opndernemingen is wel echt ongelooflijk.

Zelfstandigen en hun vakbond?
Zelstandigen hebben zo hun zelfstandig idee over hun eigen vakbond. Wreed content zijn ze er niet mee feitelijk.

Meer dan de helft is zelfs geen lid.

Jan van den Berghe 7 december 2012 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6446460)
Bof, da's in veel gevallen subsidiegeld dat terugvloeit naar de staatskas.

Laat mensen zelf hun hobby betalen.

Hier wordt duidelijk dat de kleine man aangepakt wordt. De grote vissen blijven zwemmen. Hoeveel subsidies krijgen grote clubs bijvoorbeeld? En van welke diensten kunnen ze allemaal genieten (politie)?

Daar mogen ze eens het mes in zetten. Laten ze voor het overige hun handen afhouden van de kleine dingetjes als drankbonnetjes die jeugdspelertjes als bedanking en aanmoediging krijgen.

Mambo 7 december 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6449108)
Hier wordt duidelijk dat de kleine man aangepakt wordt. De grote vissen blijven zwemmen. Hoeveel subsidies krijgen grote clubs bijvoorbeeld? En van welke diensten kunnen ze allemaal genieten (politie)?

Daar mogen ze eens het mes in zetten. Laten ze voor het overige hun handen afhouden van de kleine dingetjes als drankbonnetjes die jeugdspelertjes als bedanking en aanmoediging krijgen.

En de vele (zeer vele) gratis vip zetels voor politiekers en hun compagnie.
Inclusief buffet, champagne en laat u maar gaan versnaperingen.

Mambo 7 december 2012 23:18

Citaat:

Jan van den Berghe 7 december 2012 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6449125)

Ja, laten ze dat maar eens aanpakken in plaats van de pietluttigheden die voor een kleine club uiteindelijk wel het verschil maken.

ViveLaBelgique 7 december 2012 23:27

Citaat:

Ze zijn de grote clubs nu ook aan het aanpakken naar aanleiding van de panorama reportage.

Jan van den Berghe 7 december 2012 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6449136)
Ze zijn de grote clubs nu ook aan het aanpakken naar aanleiding van de panorama reportage.

Dit gaat me niet over "aanpakken". Ik breng de vele privileges ter sprake die het voetbal op het hoogste niveau nu geniet. Al die politie-inzet bijvoorbeeld.

daiwa 8 december 2012 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6446946)
Integendeel. Ondanks mijn afkeer voor de sport was ik de meest gewilde keeper. Achja als voetbal het enige tijdverdrijf is op school dan wordt ge daar automatisch goed in...

Als je zo goed was als je beweert ben jij wel de domste om niet voort te doen ondanks je afkeer voor sport.
Als je ziet wat ze nu verdienen.....

daiwa 8 december 2012 00:09

Citaat:

2!

daiwa 8 december 2012 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6449162)
Dit gaat me niet over "aanpakken". Ik breng de vele privileges ter sprake die het voetbal op het hoogste niveau nu geniet. Al die politie-inzet bijvoorbeeld.

Om nog maar te zwijgen over de verminderde belasting en sociale lasten op de lonen van de nu al veel te veel betaalde profspelers.

Mambo 8 december 2012 00:51

Tenzij ik me ernstig vergis genieten voetballers in eerste klasse en dergelijke van "zeer' speciale gunsten tegenover belastingen op inkomen en dergelijke.

Pak dat maar eens aan!

Nebur 8 december 2012 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6446552)
het gaat hier over vrijwilligers die iets doen voor de gemeenschap. belast die kapot en je houdt een kille maatschappij over zonder sociale cohesie.

Daar ben ik het mee eens. En daarom moeten we belastingen in zijn geheel afschaffen. Gelegaliseerde roof, meer is dat tenslotte niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be