Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sprakeloos. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183090)

Bolleke Wol 14 februari 2013 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6537229)
Wat werd er gezegd? Wat is de kritiek? :?

Dat de N-VA de financiële fraude op Europees niveau mee subsidieert.

Bolleke Wol 14 februari 2013 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6537233)
Deze draad gaat niet over Die Partei. Maar over Die Bewegung, je weet wel die criminele maffieuze bende die Belfius overvallen heeft, de CD&V ministers in de regering omkocht en massaal belastingen ontduikt.

Het gaat ook over Die Partei, want Die Partei ligt nu te zeiken over datgene wat ze zelf op Europees niveau goedkeurt.

Geert C 14 februari 2013 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6537225)
Hilarisch hoe de linkiewinkies de fiscale fraude van het ACW goedpraten. En dat na de bank-overval op Belfius (110 Miljoen + 4 miljoen eeuwigdurende rente) en de illegale omzetting van aandelen in gegarandeerde spaarinleggen, na het failliet van ARCO.

Niemand hier praat fraude goed hoor, alleen vind ik het hypocriet dat N-VA misbaar maakt over het wisselgeld (want dat is het in vergelijking met de bedragen die multinationals jaarlijks van de samenleving stelen) dat ACW gestolen zou hebben terwijl ze met geen woord reppen over de vele miljarden die hun makkers verduisteren... Maar waar ik in het bijzonder aanstoot aan neem is dat het uitgerekend de grootste slippendrager van de door en door corrupte diamantsector is (Jan Jambon) die hier misbaar over maakt. ;-)

Txiki 14 februari 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6537237)
Het gaat ook over Die Partei, want Die Partei ligt nu te zeiken over datgene wat ze zelf op Europees niveau goedkeurt.

Het wordt toch eens tijd, Bolleke, dat jij een paar "burgermanifesten" enzo gaat schrijven en een nieuwe, complexloze, partij begint. Moet lukken, zonder twijfel. De zuiverheid en het gelijk heb je altijd aan je kant, vandaar dat het moet lukken.
Kritiek op alle partijen moet en mag. Maar mag het ietsje meer zijn dan louter kritiek?

Txiki 14 februari 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6537243)
Niemand hier praat fraude goed hoor, alleen vind ik het hypocriet dat N-VA misbaar maakt over het wisselgeld (want dat is het in vergelijking met de bedragen die multinationals jaarlijks van de samenleving stelen) dat ACW gestolen zou hebben terwijl ze met geen woord reppen over de vele miljarden die hun makkers verduisteren... Maar waar ik in het bijzonder aanstoot aan neem is dat het uitgerekend de grootste slippendrager van de door en door corrupte diamantsector is (Jan Jambon) die hier misbaar over maakt. ;-)

Een dikke vette 2

Amon_Re 14 februari 2013 22:42

1) Dat de N-VA dit uitbrengt is irrelevant. Ze zijn in deze de boodschapper.
2) Alle vormen van fraude door om't even wie moet aangepakt worden.
3) Het gaat over meer dan fraude alleen hier.

Xenophon 14 februari 2013 22:57

Citaat:

Wisselgeld?

Schaamteloos.

Helias 14 februari 2013 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6537237)

En nu weet ik nog steeds niet waarover je bezig bent.

Brakelaar 14 februari 2013 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6537510)

die weet het zelf niet...:roll:

Helias 14 februari 2013 23:31

Citaat:

Als je aanwijzingen hebt dat Jambon fraudeert, wil ik ze wel lezen. Dat hij als Antwerpenaar de belangen van de diamantsector wil verdedigen lijkt mij niet meer dan normaal. Het lijkt mij zelfs aangewezen.

Dus mag je met wel iets concreter komen dan dit soort vage beschuldigingen.

Bolleke Wol 14 februari 2013 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6537510)

Over het feit dat alle partijen op Europees niveau de gigantische zwarte gaten van de banksector blijven vullen. Met allerhande stabiliteitsfondsen en zo.

Bolleke Wol 14 februari 2013 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6537249)
Het wordt toch eens tijd, Bolleke, dat jij een paar "burgermanifesten" enzo gaat schrijven en een nieuwe, complexloze, partij begint. Moet lukken, zonder twijfel. De zuiverheid en het gelijk heb je altijd aan je kant, vandaar dat het moet lukken.
Kritiek op alle partijen moet en mag. Maar mag het ietsje meer zijn dan louter kritiek?

Ik heb al dikwijls alternatieven geformuleerd. Ik heb mijn bijdrage ook al geleverd aan campagnes daar rond, weliswaar van andere, niet zo Vlaamsgezinde organisaties. Waarom maak je daar trouwens een persoonlijke aanval van?

Amon_Re 14 februari 2013 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6537547)
Over het feit dat alle partijen op Europees niveau de gigantische zwarte gaten van de banksector blijven vullen. Met allerhande stabiliteitsfondsen en zo.

En da's allemaal off topic.

Bolleke Wol 15 februari 2013 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6537552)
En da's allemaal off topic.

Wat is daar offtopic aan? Dexia is niet anders dan alle andere banken waar serieus gefraudeerd werd.

Helias 15 februari 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6537547)

Daar kun het eens of oneens mee zijn. (De grote banken laten failliet gaan zou veel trouwens veel erger zijn). Maar fraude is het niet.

Bolleke Wol 15 februari 2013 00:10

Citaat:

Heeft Jan Jambon dan fraude gepleegd? Daar zouden de media wel zwaar tamtam over maken, niet?

Bolleke Wol 15 februari 2013 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6537554)
Daar kun het eens of oneens mee zijn. (De grote banken laten failliet gaan zou veel trouwens veel erger zijn). Maar fraude is het niet.

Als de banken failliet laten gaan erger zou zijn, dan wordt het wel hòòg tijd de rol van de banken te herevalueren, niet? Zo'n instituten met zo'n grote macht zouden beter in hun geheel onder openbare controle vallen.

Overigens zeg ik nergens dat ACW vrijuit zou mogen gaan. Indien er fraude gepleegd is, dan moet die bestraft worden. Maar dat moet dan ook consequent gebeuren met alle fraudeurs in dit land en in Europa, ook die die door de politiek al jaren een hand boven het hoofd gehouden wordt.

Jakko 15 februari 2013 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6537519)
Als je aanwijzingen hebt dat Jambon fraudeert, wil ik ze wel lezen. Dat hij als Antwerpenaar de belangen van de diamantsector wil verdedigen lijkt mij niet meer dan normaal. Het lijkt mij zelfs aangewezen.

Dus mag je met wel iets concreter komen dan dit soort vage beschuldigingen.

Ook Petit Servais, een vertrouweling van het ACW, zit in dat clubje.

vlijmscherp 15 februari 2013 08:35

opvallend: in alle Nederlandstalige kranten is dit groot nieuws, in Franstalige kranten wordt het niet vermeld.

Txiki 15 februari 2013 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6537551)
Ik heb al dikwijls alternatieven geformuleerd. Ik heb mijn bijdrage ook al geleverd aan campagnes daar rond, weliswaar van andere, niet zo Vlaamsgezinde organisaties. Waarom maak je daar trouwens een persoonlijke aanval van?

Ik heb daar allemaal nog nooit iets van gezien 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be