Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever: 'Ik mag Nederlandse premier niet spreken' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183223)

Boduo 18 februari 2013 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6540994)
volgens jouw "logica" moet De Wever eerst via Di Rupo, die contact neemt met Rutte, die op zijn beurt de burgemeester van Rotterdam moet aanspreken.
En dan nog eens idem "terug".

Die "logica" van pars...is een soort vrouwelijke logica.
Aangezien vrouwelijke logica een charmant fantasietje is dat eigenlijk niet best�*�*t: negeren.

De schoofzak 18 februari 2013 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6540860)
Is dat niet de gewone gang van zaken bij concurrentie waardoor je tot prijsminimalisaties komt. Ik neem aan dat geen van de twee havens verlies zal leiden op het werk dat ze verrichten.

De samenwerking heeft dus als doel de druk weg te nemen en zodoende de prijzen virtueel hoog te kunnen houden. Althans dat lijkt mij de bedoeling.

Jij houdt er eigenaardige ideeën op na over waartoe dinges zoals Benelux, EU ... dienen.

Heb je het nieuws gevolgd de laatste dagen? Er is een beetje sprake vanuit een paar internationale organisaties of samenwerkingsverbanden om iets te doen aan de onderlinge fiskale concurrentie ...
Eindelijk zou ik zo zeggen.

.

Scherven A. Mok 18 februari 2013 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6541022)
Jij houdt er eigenaardige ideeën op na over waartoe dinges zoals Benelux, EU ... dienen.

Heb je het nieuws gevolgd de laatste dagen? Er is een beetje sprake vanuit een paar internationale organisaties of samenwerkingsverbanden om iets te doen aan de onderlinge fiskale concurrentie ...

.

Hoe zit dat dan met de fiscale concurrentie tussen Vlaanderen en Wallonië die n-va net wil bewerkstelligen ? (Eigen vennootschapsbelasting, arbeidsmarkt, ...)

De Brabander 18 februari 2013 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6540598)
Dat is het (politieke) leven:
eerst het eigen partijbelang, dan pas het algemeen belang.

De tegenstrever niet gunnen dat hij scoort, zelfs al gaat het over het economische belang van de eigen wereldhaven.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130218_044

En let op: hij beschuldigt een welbepaalde partij ! Niet een uit de Antwerpse oppositie.
Dat wil, volgens mij, wel iets zeggen.

Zo een bleiter. Bert Anciaux is er niks tegen. :-)

Boduo 18 februari 2013 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6541047)
Hoe zit dat dan met de fiscale concurrentie tussen Vlaanderen en Wallonië die n-va net wil bewerkstelligen ? (Eigen vennootschapsbelasting, arbeidsmarkt, ...)

ja, dat is nu eenmaal politiek !
fiscale concurrentie tussen Vlaanderen & Wallonie bestaat nu al.
het kan niet genoeg bevorderd worden !!!

Vlaanderen kan niet beter doen dan Kosovo , 5 jaar geleden.
(Na 25 mei volgend jaar)

subocaj 18 februari 2013 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6541022)

.

Heb je de commentaren gehoord van Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse ministers en economen over een eventuele gelijkschakeling van fiscale en sociale bijdragen?
De tendens is dat Europa eerder uit elkaar zal vallen, dan dat dat ooit zal gebeuren.

Nexer 18 februari 2013 18:44

1 Bijlage(n)
Ik snap niet waarom men BDW kleineert omdat hij aankaart dat hij buiten spel gezet word.

Het concept dat, omdat dit bij iedereen gebeurd, het daarom geoorloofd is iemand die klaagt te marginaliseren, slaat nergens op. Verzet tegen onderdrukking is een natuurlijke en normale respons.

Men voerde hier al experimenten over uit. Zie bijlage.

Dingen doen "omdat het altijd zo geweest is", is niet logisch.

Boduo 18 februari 2013 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6541089)
Ik snap niet waarom men BDW kleineert omdat hij aankaart dat hij buiten spel gezet word.

Het concept dat, omdat dit bij iedereen gebeurd, het daarom geoorloofd is iemand die klaagt te marginaliseren, slaat nergens op. Verzet tegen onderdrukking is een natuurlijke en normale respons.

__________________________________________________ _________

Ik vrees dat Brabander door een godheid geschapen is...

Bad Attila 18 februari 2013 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 6541089)

Wie zegt dat De Wever gemarginaliseerd wordt? Hijzelf? Op basis van een kristallenbolscenario?

Misschien moet hij eerst een snelcursus diplomatie volgen (zal ook nodig zijn als hij Minister-President wilt worden). Zijn diploma Calimero heeft hij in ieder geval cum magnissima laude reeds op zak.

Boduo 18 februari 2013 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6541095)
Wie zegt dat De Wever gemarginaliseerd wordt? Hijzelf? Op basis van een kristallenbolscenario?

Misschien moet hij eerst een snelcursus diplomatie volgen (zal ook nodig zijn als hij Minister-President wilt worden). Zijn diploma Calimero heeft hij in ieder geval cum magnissima laude reeds op zak.

Ik vrees dat er andere politici zijn die een snelcursus "taktiek" moeten volgen.

Geert C 18 februari 2013 18:59

Citaat:

De Wever zou graag 'eens samenkomen' met Rutte, maar volgens hem zit 'de verkaveling van de politiek' dat in de weg. 'Als ik Rutte zou willen zien, zal er wel op tijd een telefoontje komen van de liberale Open VLD met de woorden "Die man moet je niet ontvangen".'
Die man fantaseert er gewoon op los. Nu voelt hij zich al aangevallen omwille van een "voorval" dat enkel in zijn verbeelding bestaat. :|

subocaj 18 februari 2013 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6541110)
Ik vrees dat er andere politici zijn die een snelcursus "taktiek" moeten volgen.

Als ik ze bezig hoor hebben ze allemaal teveel naar TIKTAK gekeken en teveel Jommeke gelezen.

Bad Attila 18 februari 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6541110)

Bedoel je de tactiek waarbij je stommiteit na stommiteit zegt, en daarna de aandacht op de anderen probeert af te leiden door te gaan bleiten?

Werkt inderdaad zeer goed, maar laten we nu eventjes terug on topic gaan.

Henri1 18 februari 2013 19:52

Citaat:

De tegenstrever niet gunnen dat hij scoort, zelfs al gaat het over het economische belang van de eigen wereldhaven.

En let op: hij beschuldigt een welbepaalde partij ! Niet een uit de Antwerpse oppositie.

De volgende De Wever jankdraad.

lombas 18 februari 2013 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6540994)
volgens jouw "logica" moet De Wever eerst via Di Rupo, die contact neemt met Rutte, die op zijn beurt de burgemeester van Rotterdam moet aanspreken.
En dan nog eens idem "terug".

Volgens de diplomatieke logica kan De Wever perfect contact opnemen met de burgemeester van Rotterdam. Contact met de Nederlandse regering dient echter door de Vlaamse regering gebeuren (havenbeleid is een Vlaamse bevoegdheid).

Bloomberg contacteert toch ook Di Rupo niet niet om het even over vluchten Brussel-New York te hebben?

lombas 18 februari 2013 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde (Bericht 6540828)
Als Germaan zou ik dat eerder toejuichen....

Daarnaast is het maar de vraag of dat Rijk zo 'gevallen' is; de Merovingers hebben het gewoon overgenomen.
Volgens een modernere visie was er immers niet echt een grote kulturele breuk.

Het is waarschijnlijk een mengeling van beide: op sommige vlakken een culturele breuk en op andere minder.

Overigens hebben "de Merovingers" het Rijk niet overgenomen. Niemand "nam" het over (de regalia werden opgestuurd naar Constantinopel). En de Merovingers waren slechts een fractietje (naast Visigothen, Bourgondiërs, Lombarden, Angelsaksen, ...).

Dat alles doet niets ter zake uiteraard. Of hoe een beetje dollen hier toch elke keer weer op een muur van slechte seriositeit botst.

Nexer 18 februari 2013 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6541095)
Wie zegt dat De Wever gemarginaliseerd wordt? Hijzelf? Op basis van een kristallenbolscenario?.

Iedere keer iemand hem een Calimero noemt, is dat marginalisatie.

Tommm 18 februari 2013 20:29

Citaat:

Dat wil volgens mij ook wat zeggen, BDW is alweer het slachtoffer aan het uithangen. Wat een zielenpoot.

Tommm 18 februari 2013 20:30

Zou BDW het ook jammer vinden dat er Franstaligen aan onze zijde vochten in de guldensporenslag?

peter1962 18 februari 2013 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6540668)
Wat met zijn belofte om zes jaar burgemeester te blijven ??

De antwerpse kiezer zal dan beseffen dat hij droog in de kakker is gepakt... Zoang ze zijn stemmetje maar binnen hebben, de rest is bijzaak. Vroeger konden we dat hier over de traditio's lezen. Nu zijn we al in de fase dat n-va afficionado's openlijk oproepen doen aan hun stemmenmagneet om verkiezingsbeloftes te breken. De kracht van verandering...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be