Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zouden wij ook een generaal hebben die in 2014 met straffe woorden afkomt ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183786)

Zwitser 4 maart 2013 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6555615)
Deze man zal dat wel tegenhouden.

Pieter De Crem is een opportunist. Als het er op aan komt keert die zijn kar wel.

zonbron 4 maart 2013 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6554753)
Hoe zit het eigenlijk bij ons met de democratische reflex van het leger en de federale politie ?

Ik moest daaraan denken als ik het volgende las in De Standaard van vandaag:

Kan iemand daar iets zinnig over zeggen ?

Zou er hier een mogelijke flater van formaat sluipen, mocht de Fluppen zijne pere opvolgen ?

.

Generaal Draghi zegt :

Telegraph - Debt crisis: Mario Draghi pledges to do 'whatever it takes' to save euro

Democratie... :roll: flinterdun.

Paultje 4 maart 2013 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6555761)
Flaminganten hebben in België binnenkort niets meer te zeggen. Je kan toch geen aandacht blijven besteden aan een bende van enkele zielepoten?

heb je weer een natte droom gehad ?

Paultje 4 maart 2013 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6555774)
Wij hebben geen leger van tere tapettes nodig! :evil:

nee jullie hebben alleen geld van Vlaanderen nodig

Txiki 4 maart 2013 08:56

Citaat:

Hoe zit het eigenlijk bij ons met de democratische reflex van het leger en de federale politie ?

Zou er hier een mogelijke flater van formaat sluipen, mocht de Fluppen zijne pere opvolgen ?

.

België is Spanje niet. Het Belgische leger is het Spaanse leger niet. Ginder hebben de generaals en het leger een heel andere rol.

Txiki 4 maart 2013 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 6554812)
Wees maar zeker dat het leger zal optreden tegen de flaminganten :snipersm:

En als het leger het niet doet zijn er nog de slapende cellen van oudstrijders en hun nazaten die de boel eens zullen komen opkuisen :D

Wees maar zeker van niet. En wat die oudstrijders en hun nazaten betreft: laat ze maar komen.

De schoofzak 4 maart 2013 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL (Bericht 6555611)
Ja, want in Wit-Rusland en Noord-Korea zijn ze ook superblij ... Of Catalonië, Baskenland, Corsica, Republika Srpska, Azerbeidzjan, Tsjetsjenië, Dagestan, Friesland, ... Moet ik er nog een paar bij doen? :roll:

Het volstaat te verwijzen naar de 40 leden van de EVA.

Veertig partijen, verenigd met het oog op zeggenschap in het Europees Parlement.

Niet allemaal centrum-rechts ..... dus wellicht niet allemaal vuile fascisten zeker ?

.

De schoofzak 4 maart 2013 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 6555620)
"Never change a winning team." - Sir Alfred Ernest Ramsey, bijgenaamd The General, trainer van de Engelse ploeg die in 1966 het WK won.

En het credo van de oude machtspartijen, na de vorige verkiezingen en na de recentste peilingen in de Libre is:
never change a loosing team ...

.

zonbron 4 maart 2013 10:02

Citaat:

En als het leger het niet doet zijn er nog de slapende cellen van oudstrijders en hun nazaten die de boel eens zullen komen opkuisen :D

Laat die dan maar eens eerst de andere aanwezige slapende cellen opzoeken voordat ze zich met de 'brave' burger vermaken.

Bolleke Wol 4 maart 2013 11:52

Citaat:

.

Lijkt me nogal een voorbarige vergelijking. Vlaanderen is niet Catalonie en Belgique is niet Spanje. Er is al de demografische verhouding: Catalonie is een relatief kleine minderheid in Spanje, Vlaanderen vormt de demografische meerderheid in Belgique. In Spanje is het fascisme nog springlevend en koesteren veel militairen nog dromen over de Spaanse gloriedagen van weleer. In Belgique is de bevolking en de politiek zo apathisch en antipolitiek dat het leger niet eens uit de zetel gaat komen.

Waar zou Belgique trouwens een oorlog mee moeten voeren? Als er in Vlaanderen een meerderheid is voor onafhankelijkheid dan is Belgique al een groot deel van z'n rijkdom en slagkracht kwijt...

Bolleke Wol 4 maart 2013 11:54

Plus, dat de eurocraten in brussel waarschijnlijk niet zo tuk zijn op een oorlog voor hun deur. Die van de Commissie willen graag in alle rust hun dagelijks vijf-gangenmenu kunnen verorberen zonder dat daar wat Vlaams en Waals plebs lawaai zit te maken.

Boduo 4 maart 2013 17:40

Citaat:

Met behulp van de Meisjesmacht ?

Boduo 4 maart 2013 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6556203)
Lijkt me nogal een voorbarige vergelijking. Vlaanderen is niet Catalonie en Belgique is niet Spanje. Er is al de demografische verhouding: Catalonie is een relatief kleine minderheid in Spanje, Vlaanderen vormt de demografische meerderheid in Belgique. In Spanje is het fascisme nog springlevend en koesteren veel militairen nog dromen over de Spaanse gloriedagen van weleer. In Belgique is de bevolking en de politiek zo apathisch en antipolitiek dat het leger niet eens uit de zetel gaat komen.

Waar zou Belgique trouwens een oorlog mee moeten voeren? Als er in Vlaanderen een meerderheid is voor onafhankelijkheid dan is Belgique al een groot deel van z'n rijkdom en slagkracht kwijt...

Het Belgisch leger ?
"Een bende papzakken en alcoholiekers"
Uitzonderingen niet te na gesproken.

Vito 4 maart 2013 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6555586)
Ik vraag me af waarom de forumleden hier zelf nog geen staatsgreep gepleegd hebben als ze denken dat ze hier in zo'n zware dictatuur leven waardoor ze volop gediscrimineerd worden.

Omdat de sop de kool niet waard is natuurlijk. België is niet perfect, maar er zich van ontdoen brengt teveel risico's met zich mee voor te weinig resultaat.

En wees er maar zeker van dat de N-VA top er ook zo over denkt wanneer ze aanschuiven bij de volgende formatie.

peter1962 4 maart 2013 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6556779)
Omdat de sop de kool niet waard is natuurlijk. België is niet perfect, maar er zich van ontdoen brengt teveel risico's met zich mee voor te weinig resultaat.

En wees er maar zeker van dat de N-VA top er ook zo over denkt wanneer ze aanschuiven bij de volgende formatie.

Ik denk dat dit niet past in de mythe vorming. Vooral de senioren onder de vlaamsnationalisten geloven echt dat er in 2014 een soort revolutie gaat volgen. Deze bejaarden zijn er zeker van dat er in 2014 een samenwerking tussen n-va en het blok zal komen en dat die dan eenzijdig de vlaamse onafhankelijkheid gaan uitroepen.
laat die mensen hun pleziertje, sommigen wachten er al decennia op.

Txiki 4 maart 2013 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6556828)
Ik denk dat dit niet past in de mythe vorming. Vooral de senioren onder de vlaamsnationalisten geloven echt dat er in 2014 een soort revolutie gaat volgen. Deze bejaarden zijn er zeker van dat er in 2014 een samenwerking tussen n-va en het blok zal komen en dat die dan eenzijdig de vlaamse onafhankelijkheid gaan uitroepen.
laat die mensen hun pleziertje, sommigen wachten er al decennia op.

bron voor deze beweringen?

peter1962 4 maart 2013 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6556831)
bron voor deze beweringen?

dagelijks hier op het forum te lezen, je struikelt er bijna over.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be