![]() |
Geloof is een pure persoonlijke kwestie en dus de financiering ervan ook. Er kan, volgens mij, enkel in geval van het onderhoud en beveiliging van kunstobjecten of historisch waardevolle objecten een bijdrage van de staat betaald worden. Vloeit ook daaruit dat religieuze symbolen of kentekenen niet kunnen op officiele dokumenten of in een openbaar gebouw (gemeentehuis, bib, zwembad, ed) zowel niet als werknemer of als bezoeker. Als dat in een islamland (Turkije) kan kan dat zeker hier
|
Citaat:
Toch niet zo voor de hand liggen "neutraal" dus, dat openbaar onderwijs. |
Citaat:
Ook niet laten afhangen van het aantal gelovigen. Waarom zo ik als atheïst belastingeld moeten betalen voor gelovigen? Zelf heb ik geen structuur zoals pastoors ed. nodig. Toegegeven er gaat ook geld naar vrijzinnige verenigingen maar dit is ter compensatie en drijft gewoon de kosten op. Dus deze subsidies mogen ook afgeschaft worden. Men kan giften aan de kerk eventueel wel laten aftrekken van de inkomsten voor belasting. Dit is met verschillende VZWs zo dus zie ik daar geen graten in. Het extra geld kan men gebruiken om een beetje controle uit te voeren op wat die mannen daar allemaal gaan vertellen in hun kerken en moskeeën (cfr opmerkingen Reynders). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Afbreken is altijd leuk maar het brengt niets op Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het geloof in god gaat subsidiëren, waarom dan niet het geloof in pimpelpaarse ruimte-eenhoorns? Beiden zijn even krankzinnig. Afschaffen die handel dus.
|
Citaat:
Esse est percipi, nietwaar? |
Citaat:
Trouwens, wat is nu net weer het verschil tussen een sekte en een religie? Het aantal volgelingen? Indien dit zo is, dan houdt men de huidige religies in stand, door de nieuwe dmv de wet het leven moeilijk of onmogelijk te maken. Of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Subsidies om jongeren aan het sporten te krijgen, bijvoorbeeld door lidgelden van sportverenigingen gedeeltelijk terug te betalen, d�*t is wél een goed idee. |
De voorstanders van het stopzetten van subsidies van religies hebben terroristen op hun geweten.
Wie denkt dat religie verdwijnt met het stopzetten van subsidies is niet heel goed bij zijn hoofd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens het wordt pas echt negatief als men de tegenstander gaat demoniseren, ter ere van zijn eigen grote gelijk. Nu, dat viel nogal mee. Maar men aanvaarde wel niet, dat ge hun niet volgde. Trouwens eind jaren 60 is er wel het één en ander gewijzigd. |
Citaat:
Het witte gedeelte = de schijnheilige goedheid !! Een wereld zonder religie is helaas nog een illusie :cry: Een wereld met religie is een totale wanordelijke conceptie !!!! Een wereld zonder religie is helaas nog een illusie :cry: Een wereld met religie is een totale contradictie !!!! |
Citaat:
Citaat:
Ik ga de vraag directer stellen. Wat doet "de overheid", als een "gesubsidieerde rabijn" betrapt wordt op het geven van ferme haatpreken in Hebreeuws?? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be