![]() |
Citaat:
Wat is een koepel van vakbonden dan? Ik noem dat een vakbond met speciale wettelijke regelingen, die gasten maken zelf de wetten en door van het ACW geen/wel vakbond/politieke partij/bank/... te maken kan het van alle walletjes eten. |
Citaat:
Ten andere, ik ben bvb gecyndiceerd, maar ik ben voorstander van het uitbetalen van mijn overuren: alle overuren. Maar van de vakbond zou ik die niet mogen doen. Er zijn nochthans niet genoeg informatici. ergo ik ben lid van een drukkingsgroep, die wat mij betreft geen mandaat heeft om aan politiek te doen. En nu wachten om weer een belachelijk antwoord te krijgen. Want een serieuze discussie zal wel weer te moeilijk zijn. In feite is uw reactie hierboven ook maar magertjes. |
Citaat:
Wat dat betreft zijn de verkiezingsuitslagen een betere representatie van de mening van de bevolking dan de lidmaatschappen van de vakbonden. Bij de politieke partijen heeft de kiezer een keuze uit een breder scala aan politieke opvattingen. Het is niet omdat iemand een werknemer is, dat die persoon per definitie ook linkse sociaal-economische standpunten steunt zoals alle vakbonden doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die 37% verbaast me niet.
N-VA haalt stemmen uit alle partijen, waarom? Omdat de drie traditionele partijen en de drie traditionele vakbonden er een zootje van gemaakt hebben. Er moet wel een tegenhanger voor N-VA komen, een soort N-Vb (Nieuwe VakBond) :-) jaja http://forum.politics.be/showthread.php?t=165044 lees ook het artikel van de wereldmorgen ik heb de indruk dat de euro aan het vallen is, gezond verstand begint door te breken http://www.dewereldmorgen.be/artikel...vakbondspartij |
Citaat:
Waarom? Er zijn immers toch al genoeg partijen die "weg met de Vlaming, leve Belgie" roepen? |
Citaat:
Al eens van "proteststemmers" gehoord? De mensen willen verandering! Met de drie traditionele zuilen gaat het land alleen maar verder de dieperik in. Waarom? Onbekwaam, corrupt, veel beloven weinig geven, zakkenvullers. Het gaat over economie, niet (uitsluitend) over separatisme. Ook in de andere Europese landen wil men verandering. |
Citaat:
Probeer eerst een goede vakbond te worden alvorens je mee wil gaan graaien op de Vlaamse kap, want van die soort hebben we er al genoeg en de mensen zijn ze kotsbeu. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom ? Om uit het Belgisch schuldenmoeras te klimmen. Niet meer dan dat. |
In Knack deze week doet Pol Vandendriessche een boekje open over het ACW.
Een paar markante passages: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kalotendom is hét drama van Vlaanderen en haar bevolking.
Het heeft hypocrisie, achterbaksheid, kleinemensenpolitiek geïnstitutionaliseerd in Vlaanderen (en grotendeels ook in belgistan). |
Citaat:
En het is niet omdat ze op dit moment N-VA zouden stemmen dat ze ook de campagne van N-VA-er Dedecker tegen het ACW steunen he. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be