Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Allochtoon/Niefanier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185770)

BonBon 29 april 2013 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6619289)
Ge moet nu toch ook niet bevallen boven de WC pot hé.

pff, af en toe ... :-/

Je bent Antwerpenaar zeker? :-)

Demper 29 april 2013 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6618484)
Hier krijgen gekleurde mensen zonder enige aanleiding dingen als "ga toch terug naar je eigen land" naar hun kop gegooid.

Misschien krijgen vreemdelingen dat naar hun kop gegooid als ze weer eens met hun snelle handjes aan het lijf van een Vlaams meisje zitten te prutsen. Zonder toestemming he. Dat "detail" vergeet je natuurlijk...

meneer 29 april 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6618378)
Als je ver genoeg terug gaat, is niemand van hier. Iemand die hier geboren en getogen is, is per definitie van hier. En het is dát wat men wil duidelijk maken met het afschaffen van het begrip allochtoon. Maar daar hebben sommigen forumracisten - zoals de topicstarter - het nogal moeilijk mee.

Iemand die hier geboren en getogen is, maar zélf stelt dat hij Marrokkaan is ( bvb ), een exotische godsdienst aanhangt die totaal geen voeling heeft met onze cultuur & tradities, bruin of zwart van huid is en een tulband, lange baard en middeleeuwse oosterse kleding draagt, die kan je toch met moeite " een jongen van bij ons " noemen ?
Of vind jij van wel ? Als er morgen een Eskimo aanspoelt op het Sint Annekke-strand, is dat dan " iemand van hier " na een tiental jaren hier illegaal verbleven te hebben, en daarna zijn Belgische ID-kaart kadoo gekregen te hebben ?

Kameraad Mauser 29 april 2013 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6619367)
Als er morgen een Eskimo aanspoelt op het Sint Annekke-strand, is dat dan " iemand van hier " na een tiental jaren hier illegaal verbleven te hebben, en daarna zijn Belgische ID-kaart kadoo gekregen te hebben ?

Ja man...de opwarming van de aarde doet serieus haar best...

meneer 29 april 2013 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6618592)
Triestig dat je je voor je replieken weeral moet laten inspireren door die zieligaards van het VB. Maar blijkbaar ben je niet slim genoeg om te beseffen dat een kat en een vis niet alleen tot een verschillende SOORT behoren, maar zelfs tot een verschillende GROEP (en dan heb ik het over taxonomische termen voor alle duidelijkheid). En dat er dus zelfs van een slechte analogie niet eens sprake is. Om niet te spreken van een drogredenering. Het zegt wel veel over je houding ten opzichte (vermeende) allochtonen. Maar racist ben je niet hoor!

Niefaniers behoren tot een andere groep als wij.

meneer 29 april 2013 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6618645)
Over achterlijkheid gesproken. Wanneer iemand je wijst op een drogredenering, er schaamteloos verder op borduren. Niet veel mensen doen het je na op dit forum en dat wil al wat zeggen. Post na post bewijs je je racistische inborst zonder het zelfs te beseffen. Wie spreekt hier in hemelsnaam over blank worden? Maar ik heb al lang begrepen dat een kleurtje hebben en van hier zijn voor jou blijkbaar een contradictio in terminis is. En laat dat nu net het probleem zijn wat oorspronkelijk door Roger werd aangekaart en waarom men het woord allochtoon nu net wil schrappen. Maar ik vrees dat dit te hoog gegrepen is voor jou.

Wie arabier, zwarte afrikaan of aziaat is, is per definitie niefanier.Mensen vanhier zijn blanke Europeanen. Simpel, nietwaar Edina ?

meneer 29 april 2013 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6619371)
Ja man...de opwarming van de aarde doet serieus haar best...

Volksverplaatsingen veel groter en erger als wat wij al gewoon zijn , staan ons inderdaad te wachten , mede " dankzij " de opwarming van de aarde . De vraag is, of we gaan laten begaan, of de grenzen gaan dichtkappen EN iets tegen de opwarming gaan doen ?

daiwa 29 april 2013 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6618378)
Als je ver genoeg terug gaat, is niemand van hier. Iemand die hier geboren en getogen is, is per definitie van hier. En het is dát wat men wil duidelijk maken met het afschaffen van het begrip allochtoon. Maar daar hebben sommigen forumracisten - zoals de topicstarter - het nogal moeilijk mee.

Ik dacht dat het woordje ''allochtoon'' nog altijd in het groene boekje staat.
En ik of wij hebben geen probleem dat ze dat willen veranderen maar waar wij of ik wel een probleem mee heb is dat de (s)linksen ons/mij dat willen opdringen!

Edina 30 april 2013 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6619326)
Misschien krijgen vreemdelingen dat naar hun kop gegooid als ze weer eens met hun snelle handjes aan het lijf van een Vlaams meisje zitten te prutsen. Zonder toestemming he. Dat "detail" vergeet je natuurlijk...

Nee, dat detail zuig jij uit je duim. Ik schreef namelijk heel bewust "zonder enige aanleiding". En het ging ook niet over vreemdelingen trouwens, maar wel over mensen die omwille van hun kleurtje als vreemdeling worden beschouwd.

Edina 30 april 2013 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6619367)
Als er morgen een Eskimo aanspoelt op het Sint Annekke-strand, is dat dan " iemand van hier " na een tiental jaren hier illegaal verbleven te hebben, en daarna zijn Belgische ID-kaart kadoo gekregen te hebben ?

Wat begrijp jij niet aan de woorden "hier geboren en getogen"?

Edina 30 april 2013 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6619372)
Niefaniers behoren tot een andere groep als wij.

Ik gebruikte groep in taxonomische betekenis (en schreef dat er ook bij), maar ik vrees dat dat woord een beetje te moeilijk is voor jou.

Los daarvan zegt het feit dat je (veronderstelde) allochtonen bestempelt als behorend tot een andere groep, meer dan voldoende.

Edina 30 april 2013 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6619377)
Wie arabier, zwarte afrikaan of aziaat is, is per definitie niefanier.Mensen vanhier zijn blanke Europeanen. Simpel, nietwaar Edina ?

Voor een racist lijkt dat simpel, ja. Maar de realiteit is anders. Er zijn ondertussen massa's niet blanke mensen van hier en dat gaat niet meer veranderen. Leer er mee leven zou ik zo zeggen.

Edina 30 april 2013 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6619389)
Ik dacht dat het woordje ''allochtoon'' nog altijd in het groene boekje staat.
En ik of wij hebben geen probleem dat ze dat willen veranderen maar waar wij of ik wel een probleem mee heb is dat de (s)linksen ons/mij dat willen opdringen!

Wees gerust, niemand ijvert ervoor om dat woord te laten schrappen uit het groene boekje. Wel kiezen sommigen ervoor om het niet meer te gebruiken. Wat jij daarmee doet, is jouw zaak. Een niet onbelangrijke nuance.

MisterXYZ 30 april 2013 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6619722)

De "hier geboren en getogen", uit vreemdelingen, blijven altijd tot aan hun dood allochtonen en dus vreemdelingen, zelf al hebben ze een belgische identiteitskaart op zak! dina-ke snapt gij dat dan niet? en die vraag zou ook eens mogen gesteld worden aan onze rooie, groene, blauwe & gele politiekers.
Nog een vraagje aan u dina-ke: zijde gij ook allochtoon met een belgisch pasport?, in dien ja dan kan ik uw reacties hier neergepend beter begrijpen!

Zipper 30 april 2013 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6619722)

daar valt in de meeste gevallen nochtans bitter weinig van te merken (uitgenomen hun identiteitskaart dan).

Edina 30 april 2013 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6619751)
daar valt in de meeste gevallen nochtans bitter weinig van te merken (uitgenomen hun identiteitskaart dan).

Wat een uitermate zielige reactie die mijlenver afstaat van de realiteit. Van MisterXYZ verwacht ik niets anders, van jou wel, maar de laatste tijd gaat het van kwaad naar erger. Jammer!

Zipper 30 april 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 6619778)
Wat een uitermate zielige reactie die mijlenver afstaat van de realiteit. Van MisterXYZ verwacht ik niets anders, van jou wel, maar de laatste tijd gaat het van kwaad naar erger. Jammer!

ga eens een kijkje nemen in Kuregem (Anderlecht), omgeving metrostations "Beekkant", "Graaf van Vlaanderen", "Zwarte Vijvers" en/of "Weststation" (Molenbeek)
Niks aan de hand, zeker ?? Maar bon, ik ben wel de zieligaard. Goh, so be it.
Maar de waarheid heeft haar rechten.

t-boneSteak 30 april 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ (Bericht 6619750)
De "hier geboren en getogen", uit vreemdelingen, blijven altijd tot aan hun dood allochtonen en dus vreemdelingen, zelf al hebben ze een belgische identiteitskaart op zak! dina-ke snapt gij dat dan niet? en die vraag zou ook eens mogen gesteld worden aan onze rooie, groene, blauwe & gele politiekers.
Nog een vraagje aan u dina-ke: zijde gij ook allochtoon met een belgisch pasport?, in dien ja dan kan ik uw reacties hier neergepend beter begrijpen!

Iemand uit mijn familie is uit India geadopteerd toen ze een jaar of 2-3 was. Die is opgekweekt door rasechte vlaamse ouders en heeft enkel een belgisch paspoort. Ze spreekt enkel vlaams, frans en engels.
Daarna is ze getrouwd met een rasechte vlaming en heeft ze een kind.

Is dat kind:
A) ne vanier
B) ne niefanier

Garry 30 april 2013 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak (Bericht 6619803)
Iemand uit mijn familie is uit India geadopteerd toen ze een jaar of 2-3 was. Die is opgekweekt door rasechte vlaamse ouders en heeft enkel een belgisch paspoort. Ze spreekt enkel vlaams, frans en engels.
Daarna is ze getrouwd met een rasechte vlaming en heeft ze een kind.

Is dat kind:
A) ne vanier
B) ne niefanier

Dat is ne vanier, als dat tenminste zich ne vanier voelt. Daar zit nu precies het grote verschil met de Niefanier's. Die willen zich ten gepaste tijden doen uitgaan als ne vanie, wanneer het in hun kraam past, terwijl ze zich eigenlijk ne vanginder voelen er daar ook zo naar handelen.

Edina 30 april 2013 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6619802)
ga eens een kijkje nemen in Kuregem (Anderlecht), omgeving metrostations "Beekkant", "Graaf van Vlaanderen", "Zwarte Vijvers" en/of "Weststation" (Molenbeek)
Niks aan de hand, zeker ?? Maar bon, ik ben wel de zieligaard. Goh, so be it.
Maar de waarheid heeft haar rechten.

Waarover heb je het nu eigenlijk? Ik moet nergens gaan kijken hoor, ik woon zelf in Borgerhout! Het ging erover dat jij beweerde dat er aan de meeste kinderen van migranten(groot)ouders niet te merken was dat ze hier geboren en getogen zijn. Dat is natuurlijk je reinste onzin en getuigt toch van weinig contact met hen. Vraag het anders eens aan de landgenoten van hun (groot)ouders?

En daarmee zeg ik niet dat er geen problemen zijn hé! Maar die problemen ga je dus echt niet oplossen door iedereen als allochtoon te bestempelen met een kleurtje hoor! En zeker niet wanneer die mensen hier geboren en getogen zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be