Kallikles |
13 juni 2013 11:23 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
(Bericht 6672538)
1: Jij onderschat hersenonderzoek wel zeer. Wij kunnen niet aflezen uit een hersenscan wat iemand precies denkt. Maar wij kunnen al wel zien waar bepaalde afwijkende dingen vandaan komen.
|
Je beweert dus dat je een neurologische afwijking hebt waardoor je bepaalde dingen grappig vindt die bij andere mensen afschuw opwekken?
De verklaring is veel eenvoudiger, hoor: wij kennen serieuze kwesties van leven en dood slechts via Amerikaanse series waar geweld met een aantal grappige oneliners afdoet. Daardoor hebben wij een heel onrealistisch beeld van het leven, dat onze grootouders zeer vreemd overkomt.
Bij ziekte, lijden en dood zijn we dan weer totaal ontredderd. Onze maatschappij maakt er geen plaats meer voor. Het is niet meer nodig volgens het heersende instrumentele discours.
Citaat:
2: Waar haal jij het vandaan dat ik ""geweld" grappig zou vinden?
|
Ik heb twee voorbeelden gegeven van geweld dat je grappig vond: die Oekraiense psychopathen, en die foto van dat jonge vermoorde meisje in Syrië. Als ik me goed herinner, waren er nog een aantal andere voorbeelden, maar dit terzijde.
Dat betekent niet dat je altijd geweld grappig vindt, maar wel dat je geweld soms grappig vindt. Ik preciseer dus: waarom vind je geweld soms grappig?
|