Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Iraanse lente deel II (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187310)

Nietzsche 10 juni 2013 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6671736)
Neen, dat wordt reeds in de baarmoeder bepaald.

Niets.

Hoe komt het eigenlijk dat je dikwijls in de lach schiet bij het zien van foto's en video's van moorden?

1: Ahja?

2: Weet ik niet, ik ben geen neurowetenschapper he.

Salah 10 juni 2013 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6672270)
Dat is te kort door de bocht. De Fransen hebben inderdaad de Alawieten massaal gerecruteerd voor het leger. Dit had als indirect gevolg zovele jaren later een machtsovername door Hafez el-Assad, 43 jaar geleden. Zijn "pragmatische", "rechtse" fractie zegevierde ten koste van de linkse fractie en dit binnen een Ba'ath-regime dat grosso modo wel nationalistisch, tiersmondistisch en pro-Sovjet bleef.

Of heb je aanwijzingen dat Washington, Londen of Parijs de Assad-coup steunden?

Het is zeker niet onmogelijk, daar hij de linkerzijde inderdaad liquideerde wat Washington, Londen of Parijs zeker goed uitkwam, maar een motief is onvoldoende, er moet ook bewijs zijn.

Ok dan, het scheelt net geen haar. Het is hoe dan nooit een legitiem regime geweest.

Kallikles 10 juni 2013 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6672303)
1: Ahja?

2: Weet ik niet, ik ben geen neurowetenschapper he.

Dus je hebt een neurowetenschapper nodig om je eigen gedrag goed te praten?

Bolsjewiek 10 juni 2013 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6672274)
Iraanse studenten in Teheran nog voor de staatsgreep van 1979 door de religieuze gekken :

Je vergeet erbij te vermelden dat het aantal studenten in Iran zeer laag lag door de massale armoede onder de absolute monarchie van de Sjah, die zijn land uitverkocht aan de Verenigde Staten.

Er zijn veel dingen slechter geworden sinds 1979 in Iran, maar beweren dat het allemaal daarvoor beter was, is wel erg kort door de bocht.

Bolsjewiek 10 juni 2013 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6672249)
Iran is een verschrikkelijk regime dat met een aantal verschrikkelijke zaken - moord op opposanten, het doodvonnis voor Salman Rushdi, verplichting van hoofddoeken - de islam een slechte naam bezorgt. Dat zij ook nu louter hun geopolitieke belangen dienen zonder humanitaire overwegingen te kennen, hoeft niet te verbazen.

Toch moeten we solidair zijn met het Iraanse volk t.o.v. de imperialistische agressie.

Dat kan niet beter gezegd worden, inderdaad.

Zipper 10 juni 2013 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 6672415)
Je vergeet erbij te vermelden dat het aantal studenten in Iran zeer laag lag door de massale armoede onder de absolute monarchie van de Sjah, die zijn land uitverkocht aan de Verenigde Staten.

Er zijn veel dingen slechter geworden sinds 1979 in Iran, maar beweren dat het allemaal daarvoor beter was, is wel erg kort door de bocht.

een grootoom van mij werkte vroeger voor een (Belgische) groothandelaar in Oosterse tapijten, en kwam op die manier jarenlang (een viertal keer per jaar) in Iran. Het land was zoals zo vele, verre van perfect, maar toch liever de Sjah, dan die religieuze zwarte krengen.

Nietzsche 10 juni 2013 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6672413)
Dus je hebt een neurowetenschapper nodig om je eigen gedrag goed te praten?

Nee, maar jij vraagt waar het vandaan komt.

Om te weten waar het vandaan komt heb je toch wel hersenonderzoek nodig.

Salah 10 juni 2013 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6672249)
Iran is een verschrikkelijk regime dat met een aantal verschrikkelijke zaken - moord op opposanten, het doodvonnis voor Salman Rushdi, verplichting van hoofddoeken - de islam een slechte naam bezorgt. Dat zij ook nu louter hun geopolitieke belangen dienen zonder humanitaire overwegingen te kennen, hoeft niet te verbazen.

Toch moeten we solidair zijn met het Iraanse volk t.o.v. de imperialistische agressie.

Natuurlijk, ik heb nooit iets anders gezegd. Maar nooit solidair met het regime, tenzij onder imperialistische agressie.

Kallikles 10 juni 2013 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6672465)
Nee, maar jij vraagt waar het vandaan komt.

Om te weten waar het vandaan komt heb je toch wel hersenonderzoek nodig.

Daar overschat je hersenonderzoek wel zeer. We kunnen nog altijd niet aflezen uit een hersenscan wat je denkt.

Waarom vind jij geweld grappig? Je vond ook die twee gestoorde Oekraiense moordenaars reeds grappig. Vind je dat alleen grappig, of voel je er ook een zeker plezier in?

Nietzsche 10 juni 2013 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6672516)
Daar overschat je hersenonderzoek wel zeer. We kunnen nog altijd niet aflezen uit een hersenscan wat je denkt.

Waarom vind jij geweld grappig? Je vond ook die twee gestoorde Oekraiense moordenaars reeds grappig. Vind je dat alleen grappig, of voel je er ook een zeker plezier in?

1: Jij onderschat hersenonderzoek wel zeer. Wij kunnen niet aflezen uit een hersenscan wat iemand precies denkt. Maar wij kunnen al wel zien waar bepaalde afwijkende dingen vandaan komen.

2: Waar haal jij het vandaan dat ik ""geweld" grappig zou vinden?

Kallikles 13 juni 2013 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6672538)
1: Jij onderschat hersenonderzoek wel zeer. Wij kunnen niet aflezen uit een hersenscan wat iemand precies denkt. Maar wij kunnen al wel zien waar bepaalde afwijkende dingen vandaan komen.

Je beweert dus dat je een neurologische afwijking hebt waardoor je bepaalde dingen grappig vindt die bij andere mensen afschuw opwekken?

De verklaring is veel eenvoudiger, hoor: wij kennen serieuze kwesties van leven en dood slechts via Amerikaanse series waar geweld met een aantal grappige oneliners afdoet. Daardoor hebben wij een heel onrealistisch beeld van het leven, dat onze grootouders zeer vreemd overkomt.

Bij ziekte, lijden en dood zijn we dan weer totaal ontredderd. Onze maatschappij maakt er geen plaats meer voor. Het is niet meer nodig volgens het heersende instrumentele discours.

Citaat:

2: Waar haal jij het vandaan dat ik ""geweld" grappig zou vinden?
Ik heb twee voorbeelden gegeven van geweld dat je grappig vond: die Oekraiense psychopathen, en die foto van dat jonge vermoorde meisje in Syrië. Als ik me goed herinner, waren er nog een aantal andere voorbeelden, maar dit terzijde.

Dat betekent niet dat je altijd geweld grappig vindt, maar wel dat je geweld soms grappig vindt. Ik preciseer dus: waarom vind je geweld soms grappig?

Nietzsche 13 juni 2013 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6675607)
Je beweert dus dat je een neurologische afwijking hebt waardoor je bepaalde dingen grappig vindt die bij andere mensen afschuw opwekken?

De verklaring is veel eenvoudiger, hoor: wij kennen serieuze kwesties van leven en dood slechts via Amerikaanse series waar geweld met een aantal grappige oneliners afdoet. Daardoor hebben wij een heel onrealistisch beeld van het leven, dat onze grootouders zeer vreemd overkomt.

Bij ziekte, lijden en dood zijn we dan weer totaal ontredderd. Onze maatschappij maakt er geen plaats meer voor. Het is niet meer nodig volgens het heersende instrumentele discours.

Ik heb twee voorbeelden gegeven van geweld dat je grappig vond: die Oekraiense psychopathen, en die foto van dat jonge vermoorde meisje in Syrië. Als ik me goed herinner, waren er nog een aantal andere voorbeelden, maar dit terzijde.

Dat betekent niet dat je altijd geweld grappig vindt, maar wel dat je geweld soms grappig vindt. Ik preciseer dus: waarom vind je geweld soms grappig?

1: Wat een conservatieve onzin. Dit zou namelijk betekenen dat in het westen de meerderheid van de mensen grof geweld niet schokkend zouden vinden, en dat is natuurlijk niet waar.

2: Fout... ik vind geweld niet grappig.

Gewoon totaal niet. Stop met dit getrol, en ga iets nuttigs doen.

Kallikles 13 juni 2013 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6675933)
1: Wat een conservatieve onzin. Dit zou namelijk betekenen dat in het westen de meerderheid van de mensen grof geweld niet schokkend zouden vinden, en dat is natuurlijk niet waar.

Waar spreek ik over het Westen?

Citaat:

2: Fout... ik vind geweld niet grappig.

Gewoon totaal niet.
Waarom zei je dan van wel?

Citaat:

Stop met dit getrol, en ga iets nuttigs doen.
Wat versta je onder getrol?

Nietzsche 13 juni 2013 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6675994)
Waar spreek ik over het Westen?

Waarom zei je dan van wel?

Wat versta je onder getrol?

1: "ons" "Amerika", wat bedoel je dan wel?

2: Ik zei dat helemaal niet. Ik vond op die foto dat dat meisje er op een grappige manier bij lag, het deed mij herinneren aan een enge horror film.

3: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

Kallikles 13 juni 2013 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6676000)
1: "ons" "Amerika", wat bedoel je dan wel?

Al diegenen die opgegroeid zijn met dat soort series.

Citaat:

2: Ik zei dat helemaal niet. Ik vond op die foto dat dat meisje er op een grappige manier bij lag, het deed mij herinneren aan een enge horror film.
Dus zeg je dat je geweld in dat geval, en in andere gevallen die ik opnoemde (de Oekraiense gestoorde gasten b.v.) grappig vindt. Je vindt geweld / horro dus soms grappig. Niet altijd, maar soms: er zijn momenten geweest waarin je dat grappig vond.

Wat heeft dit te maken met je opmerkingen over dat vermoorde meisje of over die Oekraieners?

Nietzsche 13 juni 2013 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6676015)
Al diegenen die opgegroeid zijn met dat soort series.

Dus zeg je dat je geweld in dat geval, en in andere gevallen die ik opnoemde (de Oekraiense gestoorde gasten b.v.) grappig vindt. Je vindt geweld / horro dus soms grappig. Niet altijd, maar soms: er zijn momenten geweest waarin je dat grappig vond.

Wat heeft dit te maken met je opmerkingen over dat vermoorde meisje of over die Oekraieners?

1: Ah.. al diegenen vinden geweld leuk en grappig?

Net zoals het kijken naar gewelddadige films je zelf gewelddadig maken? Man , het mag nu wel eens ophouden met dat conservatieve gejank.

Deze theorieën zijn al zo achterhaald als maar kan.

2: Nee.. als dat meisje er op een andere manier zo had bij gelegen (dus niet door geweld) had ik het ook grappig gevonden.

Je moet je geen dingen voor de geest halen die er niet zijn.

3: Jij vroeg om een definitie van "trollen".

vlaams realist 13 juni 2013 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salah (Bericht 6672397)
Ok dan, het scheelt net geen haar. Het is hoe dan nooit een legitiem regime geweest.

Nu neem je een rare bocht.Een legitiem regime?????Hoe bedoel je dat?De echte democratie met verregaande inspraak van de bevolking,of de sharia volgens jouw leer?

Salah 13 juni 2013 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6676091)
Nu neem je een rare bocht.Een legitiem regime?????Hoe bedoel je dat?De echte democratie met verregaande inspraak van de bevolking,of de sharia volgens jouw leer?

Despite civil codes introduced in the past years, Syria maintains a dual system of sharia and civil courts.

Kallikles 14 juni 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6676062)
1: Ah.. al diegenen vinden geweld leuk en grappig?

Waar spreek ik over "al diegenen"?

Citaat:

Net zoals het kijken naar gewelddadige films je zelf gewelddadig maken? Man , het mag nu wel eens ophouden met dat conservatieve gejank.

Deze theorieën zijn al zo achterhaald als maar kan.
Over welke theorieën heb je het?

Citaat:

2: Nee.. als dat meisje er op een andere manier zo had bij gelegen (dus niet door geweld) had ik het ook grappig gevonden.

Je moet je geen dingen voor de geest halen die er niet zijn.
Door zo wild om je heen te slaan bij het ontkennen, maak je de gemaakte indruk alleen maar sterker. Waarom doe je dat?

Citaat:

3: Jij vroeg om een definitie van "trollen".
Om je op basis daarvan te vragen waarom je dit begrip in deze discussie gebruikt. Je antwoord?

Salah 14 juni 2013 13:06

Iraanse verkiezingen in de lente.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be