Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waar blijven die vlaggen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188974)

Klojo eerste klas 11 juli 2013 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6714354)
In K&K was er al een topic over.
Ik weet nog steeds niet welke ik zal 'hangen'

:cheer:

de rechtse...rood, kleur van bloed, hé... :lol:
(tussen haakjes, ik steun de actie i.v.m. het niet-buitenhangen van de vlag....veel meer reactie. Ikzelf heb er al een 10tal niet buitengehangen)

Skobelev 11 juli 2013 12:13

Vlaanderen kan de pot op, naast de pot van België, naast die van Europa.

Another Jack 11 juli 2013 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6714476)

Vertel eens, wat is jouw fetisj?

Vito 11 juli 2013 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6714496)

Latexistan?

Another Jack 11 juli 2013 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6714502)
Latexistan?

Lerenbotistan.

quercus 11 juli 2013 12:50

Deze morgen, terwijl ik aan het shoppen was, ettelijke Vlaamse leeuwenvlaggen gezien. Allemaal zonder gelakte nageltjes. Die versie met de rode nageltjes is vrij potsierlijk. Een leeuw die uit een manicure-salon buiten stapt met rood gelakte nagels. Nog niet gezien.

BonBon 11 juli 2013 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6714226)
vlagjes zwaaien is zo 19de eeuw

Inderdaad, hooguit folklore. Ik ben benieuwd hoeveel vlagjes voor Fluppe er zullen hangen in het land. :-)

pajoske 11 juli 2013 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6714518)
Deze morgen, terwijl ik aan het shoppen was, ettelijke Vlaamse leeuwenvlaggen gezien. Allemaal zonder gelakte nageltjes. Die versie met de rode nageltjes is vrij potsierlijk. Een leeuw die uit een manicure-salon buiten stapt met rood gelakte nagels. Nog niet gezien.

Ah neen?

Vlaanderen Boven 11 juli 2013 13:53

pajoske heeft gelijk. Die rode klauwen gaan heel ver terug.

Skobelev 11 juli 2013 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6714496)

Fetish? Geen, waarom zou ik ook maar enige binding voelen met dit onland of Europa?

Xenophon 11 juli 2013 14:01

Er is geen reden om te vlaggen, er valt niets te vieren.

In de nabije toekomst dan weer wel, als Belgie sterft, dan maken we van die dag een echte Vlaamse feestdag.

De Brabander 11 juli 2013 14:51

Citaat:

Even zeldzaam zoals leeuwen in Vlaanderen (het echte dan wel, anders kan je nog verwijzen naar de Zoo van Antwerpen).

Vrijheideerst 11 juli 2013 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6714636)
Even zeldzaam zoals leeuwen in Vlaanderen (het echte dan wel, anders kan je nog verwijzen naar de Zoo van Antwerpen).

En wat zijn we toch zo grappig.

Another Jack 11 juli 2013 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6714476)

Allez kom, vertel ons dan iets over die mooie vlag van u.

pajoske 11 juli 2013 17:01

Niet alleen zijn er bijna geen vlaggen te bespeuren.
Van Vlaamse feestjes heb ik ook al niks vernomen.

Maar nog opvallender: op de internetkranten is maar bitter weinig te vinden over deze feestdag. Op uitzondering van hier en daar iets over de toespraak in het stadhuis van Brussel. Een verplicht nummertje voor politiekers. maar voor de rest????

peter1962 11 juli 2013 17:06

Citaat:

Wat gaan we nu meemaken... vlaams-nationalisten die spotten met hun eigen vlag. Oude VU'ers die heel hun leven achter het vlaamse ideaal aanholden gaan nu lachen met de eigen vlag. Dit forum is echt een blijvende bron van vermaak.

peter1962 11 juli 2013 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6714578)

Vreemd dat onze eik dat niet weet, of negeert. Maar hoedanook, sins de jaren '70 is dit onze officiële vlag dus is het dringend tijd om dat ersatz misbaksel waar vlaams blokkers en voorpost groupies mee rondhossen op zolder in een kartonnen doos te steken en daar te vergeten.

Vlaanderen Boven 11 juli 2013 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6714734)
Niet alleen zijn er bijna geen vlaggen te bespeuren.
Van Vlaamse feestjes heb ik ook al niks vernomen.

Eenvoudig te verklaren: bijna niemand in de privé heeft vandaag verlof. De 11 juliviering in mijn buurt werd trouwens twee weken geleden al gehouden, vóór de grote vakantie-uittocht. Van een 21 juliviering is daarentegen helemaal geen sprake.

pajoske 11 juli 2013 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6714578)

De pagina die ik aanhaalde komt uit het Gelders wapenboek van rond 1400.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wapenboek_Gelre

Vlaanderen Boven 11 juli 2013 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6714739)
Vreemd dat onze eik dat niet weet, of negeert. Maar hoedanook, sins de jaren '70 is dit onze officiële vlag dus is het dringend tijd om dat ersatz misbaksel waar vlaams blokkers en voorpost groupies mee rondhossen op zolder in een kartonnen doos te steken en daar te vergeten.

De versies zonder rode klauwen zijn helemaal geen 'ersatz' maar gewoon lichtjes andere, vaak gesimplificeerde versies van eenzelfde Vlaamse vlag. En in geen enkele van de x versies zitten noodzakelijkerwijze geheime politieke boodschappen, wat mij betreft.

Wat een autistisch aandoende discussie, van beide kanten. Straks barst er nog een discussie los omdat iemand een vlag heeft uitgehangen met een leeuw waarvan het derde krulletje op zijn staart de verkeerde richting uitwijst (wat natuurlijk bewijst dat de bezitter van de vlag een geniepige communist is).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be