Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ik ben er klaar voor, voor een onafhankelijk Vlaanderen zei Fracken van het N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189927)

simply the best 3 augustus 2013 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741390)
Vlaanderen of België: het is kiezen tussen de pest en cholera. Het wordt altijd voorgesteld alsof een onafhankelijk Vlaanderen dé oplossing is voor alle problemen terwijl Vlaanderen stilaan in hetzelfde bedje als België ziek is (voorlopig op de communautaire problemen na dan).

Verschil is dat als Vlaanderen autonoom is, wij volledig ons eigen bestuurders kunnen kiezen (allé in theorie)

En dat we dan van die rotte PS partij van af zijn.

Demper 3 augustus 2013 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741403)
Ik heb VL van binnenuit gezien ja. En ik ben geen graaier, ik wil alleen correctheid en daar schiet VL ook ferm in tekort.

Vlaanderen is niet perfect en zal ook niet perfect zijn als het onafhankelijk is.
Maar als we verlost zijn van de Waalse pestbuil, staan we al veel dichter bij de perfectie.

Libro 3 augustus 2013 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6741411)
Verschil is dat als Vlaanderen autonoom is, wij volledig ons eigen bestuurders kunnen kiezen (allé in theorie)

De kiezer wikt en de partij beschikt.

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6741413)
Vlaanderen is niet perfect en zal ook niet perfect zijn als het onafhankelijk is.
Maar als we verlost zijn van de Waalse pestbuil, staan we al veel dichter bij de perfectie.

Niets is volmaakt. Alleen zullen we, zoals u aangeeft, de eigen verantwoordelijkheid dragen voor onze eigen beslissingen. En niet langer onder druk staan van een Wallonië dat andere inzichten heeft.

Libro 3 augustus 2013 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6741413)

Dat geloof ben ik al lang verloren.

peter1962 3 augustus 2013 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6741320)
Ik heb ook kort haar.

Kan je de politieke voorkeur van iemand herkennen aan zijn haarsnit?

Is dat geen discriminatie op basis van een uiterlijk kenmerk?

En wat met kale negers?
Allemaal leden van de KKK?

Niet echt verbazingwekkend, als ik naar je avatar kijk, en je eeuwige stroom van racistische reacties hier. In die zin had Francken zich vergist, die kaalgeschoren kop hoort eerder thuis bij het clubje van de Autonome Nationalisten dan bij het Vlaams Blok.

Demper 3 augustus 2013 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741421)
Dat geloof ben ik al lang verloren.

Blijf dan graaien op federaal niveau maar stop met onzin verkopen aub.

Libro 3 augustus 2013 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6741418)
Niets is volmaakt. Alleen zullen we, zoals u aangeeft, de eigen verantwoordelijkheid dragen voor onze eigen beslissingen. En niet langer onder druk staan van een Wallonië dat andere inzichten heeft.

Quid Brussel? Quid de verder verfransende Rand? Men heeft de situatie zolang laten verrotten dat Vlaanderen de kiemen van communautaire crises in zich draagt als het ooit onafhankelijk wordt.

BonBon 3 augustus 2013 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6741106)
De uitspraak wel ja. Als ze nu niet alleen verstandig was maar ook nog enige waarde had was ze zelfs prima!!!

Hij zei gewoon dat Vlaanderen mee zal gaan in de reeks afsplitsingen van anders streken in de EU, eenmaal er een precedent geschept is en een procedure dan wordt alles veel makkelijker. Als catalonië het kan dan wij ook.

Libro 3 augustus 2013 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6741427)
Blijf dan graaien op federaal niveau maar stop met onzin verkopen aub.

Je hebt echt geen antwoord meer nu ik uw droombeeld heb doorprikt, niet waar.

simply the best 3 augustus 2013 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741417)
De kiezer wikt en de partij beschikt.

Daarna kan natuurlijk de partij gewikt worden.

Demper 3 augustus 2013 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6741424)
Niet echt verbazingwekkend, als ik naar je avatar kijk, en je eeuwige stroom van racistische reacties hier. In die zin had Francken zich vergist, die kaalgeschoren kop hoort eerder thuis bij het clubje van de Autonome Nationalisten dan bij het Vlaams Blok.

Weer aan het schuimbekken?

Jan van den Berghe 3 augustus 2013 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741428)
Quid Brussel? Quid de verder verfransende Rand? Men heeft de situatie zolang laten verrotten dat Vlaanderen de kiemen van communautaire crises in zich draagt als het ooit onafhankelijk wordt.

Slovakije en Tsjechië hebben ook een oplossing gevonden voor de grensdorpen (in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, waren er immers wel bepaalde grensperikelen). Ook Kroatië en Bosnië zijn tot akkoorden gekomen over de grens, alhoewel die niet samenvalt met taal- en volkseenheid.

Alles is mogelijk. Daarvoor hebben we diplomaten.

BonBon 3 augustus 2013 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6741411)

Juist, de fouten en wanbeheer die we dan veroorzaken zijn dan ten minste onze eigen schuld en niet van een overheerser waar we niet eens voor kunnen stemmen.

Demper 3 augustus 2013 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741430)

Jij gaat je eigen leugens nog geloven.

peter1962 3 augustus 2013 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6741432)
Weer aan het schuimbekken?

welnee, ik ben zelfs zo vriendelijk geweest om een groepsfoto van al je kameraadjes bij te voegen.

simply the best 3 augustus 2013 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741430)

Hoe kan een mens die duidelijk interesse heeft voor de politiek nu achter de huidige structuren staan?
Natuurlijk, als hij belangen heeft bij het blijven verder bestaan van die structuren, dan is dat te begrijpen (maar niet goed te keuren).

Libro 3 augustus 2013 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6741434)
Juist, de fouten en wanbeheer die we dan veroorzaken zijn dan ten minste onze eigen schuld en niet van een overheerser waar we niet eens voor kunnen stemmen.

Als vrijmetselaars de hoogste graad bereiken, dan fluistert de Grootmeester hun het geheime woord in hun oor. Velen denken dan: "was het dat maar?" Dat gevoel krijg ik bij dit antwoord: onafhankelijk worden om verder te blijven knoeien...

Demper 3 augustus 2013 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6741436)
welnee, ik ben zelfs zo vriendelijk geweest om een groepsfoto van al je kameraadjes bij te voegen.

Ik ken die mensen niet.

Demper 3 augustus 2013 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6741440)
Als vrijmetselaars de hoogste graad bereiken, dan fluistert de Grootmeester hun het geheime woord in hun oor. Velen denken dan: "was het dat maar?" Dat gevoel krijg ik bij dit antwoord: onafhankelijk worden om verder te blijven knoeien...

Laat ons dan een atoombom op Vlaanderen gooien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be