Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Matilleke, reine, krijgt kapsones (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191572)

rookie 14 september 2013 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6802543)
In vitro is dat niet onder een blacklight? :roll:

http://nl.wikipedia.org/wiki/In_vitro

Gwylan 14 september 2013 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6802317)
Aah .. zoete herinnering, het is lang geleden dat ik die slagzin nog gebruikte. Je hebt een scherp geheugen.

.

Een zoete herinnering aan de tijd toen de meeste forumdeelnemers nog enige moeite deden om binnen de grenzen der wellevendheid te blijven, en probeerden hun standpunt te onderbouwen met nuttige argumenten in plaats van hun frustratie met een ad hominem sneertje te luchten. Tevens de tijd dat er nog enige moderatie aanwezig was die tenminste een poging deed om dit discussieplatform op aanvaardbaar niveau te houden. Lang geleden, inderdaad.

De tijd ook dat ikzelf nog met enige regelmaat enkele minuten kon spenderen aan het volgen van de Belgische politieke actualiteit, hetgeen mij toeliet zo nu en dan middels een tekstje mijn visie te uiten en aldus mijn beperkte kennis van uw taal een beetje te onderhouden. Toen was ik overigens nog gemotiveerd om mijn Nederlands taalgebruik levendiger en “Vlaamser” te maken door onder andere te leren van uw “taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt”, en diverse woorden en zinswendigen van uw aller bijdragen te noteren om ze mij zo mogelijk eigen te maken.

Nu niet meer. Benevens het mij beperken tot enige commentaar inzake algemener onderwerpen zoals dit van onderhavige draad, hou ik het qua taalgebruik gewoon bij het restje standaard Nederlands waarvoor ik moeite heb gedaan, zelfs al blijkt dat standaard Nederlands voor sommige Vlaamse forumdeelnemers lachwekkend slecht te zijn, wijl het de dorpsmentaliteit van anderen kennelijk het petje te boven blijft gaan dat een buitenlandse anderstalige enkele zinnen aan elkaar zou kunnen rijgen in een taal die zij exclusief in pacht menen te hebben.

system 14 september 2013 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6802598)
Een zoete herinnering aan de tijd toen de meeste forumdeelnemers nog enige moeite deden om binnen de grenzen der wellevendheid te blijven, en probeerden hun standpunt te onderbouwen met nuttige argumenten in plaats van hun frustratie met een ad hominem sneertje te luchten. Tevens de tijd dat er nog enige moderatie aanwezig was die tenminste een poging deed om dit discussieplatform op aanvaardbaar niveau te houden. Lang geleden, inderdaad.

De tijd ook dat ikzelf nog met enige regelmaat enkele minuten kon spenderen aan het volgen van de Belgische politieke actualiteit, hetgeen mij toeliet zo nu en dan middels een tekstje mijn visie te uiten en aldus mijn beperkte kennis van uw taal een beetje te onderhouden. Toen was ik overigens nog gemotiveerd om mijn Nederlands taalgebruik levendiger en “Vlaamser” te maken door onder andere te leren van uw “taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt”, en diverse woorden en zinswendigen van uw aller bijdragen te noteren om ze mij zo mogelijk eigen te maken.

Nu niet meer. Benevens het mij beperken tot enige commentaar inzake algemener onderwerpen zoals dit van onderhavige draad, hou ik het qua taalgebruik gewoon bij het restje standaard Nederlands waarvoor ik moeite heb gedaan, zelfs al blijkt dat standaard Nederlands voor sommige Vlaamse forumdeelnemers lachwekkend slecht te zijn, wijl het de dorpsmentaliteit van anderen kennelijk het petje te boven blijft gaan dat een buitenlandse anderstalige enkele zinnen aan elkaar zou kunnen rijgen in een taal die zij exclusief in pacht menen te hebben.

De Coburgen en aangetrouwden mogen content zijn dat wij hen hier dogen. Eigenlijk zou men dat koninklijk circus moeten afschaffen. Zeker wanneer zo'n omhooggevallen landelijke adellijke (=??) dame pretentie begint te krijgen. Voor mij is het wat Mathilde betreft: 'mevrouw'. Niets meer en niets minder. U moogt ook voor mijn part het woord 'citoyenne' gebruiken.

Maar goed, als de mensen nog een monarchie willen, mij niet gelaten. Maar dan eentje zonder macht noch pretenties.

Witte Kaproen 14 september 2013 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6802603)
De Coburgen en aangetrouwden mogen content zijn dat wij hen hier dogen. Eigenlijk zou men dat koninklijk circus moeten afschaffen. Zeker wanneer zo'n omhooggevallen landelijke adelijke (=??) dame pretentie begint te krijgen. Voor mij is het wat Mathilde betreft: 'mevrouw'. Niets meer en niets minder. U moogt ook voor mijn part het woord 'citoyenne' gebruiken.

Maar goed, als de mensen nog een monarchie willen, mij niet gelaten. Maar dan eentje zonder macht noch pretenties.

Welke straffen zij er gebruikelijk voor die "onverlaten" die weigeren Majesteit te zeggen tegen Mathilde?

Stokslagen?
Een nachtje de kwakende kikkers doen zwijgen in de Koninklijke slotgracht?
Een elektronische enkelband ?
Een gasboete ?

circe 14 september 2013 12:25

Citaat:

De Coburgen en aangetrouwden mogen content zijn dat wij hen hier dogen. Eigenlijk zou men dat koninklijk circus moeten afschaffen. Zeker wanneer zo'n omhooggevallen landelijke adelijke (=??) dame pretentie begint te krijgen. Voor mij is het wat Mathilde betreft: 'mevrouw'. Niets meer en niets minder. U moogt ook voor mijn part het woord 'citoyenne' gebruiken.

Zij is zo'n beetje van de lagere adel dacht ik, en haar maman ook zoiets maar dan van Poolse blauwbloedigen.

Dan zie je dat Paola effektief uit de betere adellijke kringen komt.

Allez, jong! Majesteit Mathilde en koning Philips... het moet niet gekker worden.

Vette Pois(s)on 14 september 2013 12:38

Zou Philips iets te zeggen hebben in huis?

circe 14 september 2013 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 6802633)
Zou Philips iets te zeggen hebben in huis?

naar het schijnt totaal niks. Ik denk ook dat alles in handen van la majesté zal liggen.

Tavek 14 september 2013 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6802612)
Een gasboete ?

Opeens krijg ik het beeld voor me van een Philippe die een scheet laat.

rafkaf 14 september 2013 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6802650)
Opeens krijg ik het beeld voor me van een Philippe die een scheet laat.

Johan Vande Lanotte gebruikt properder woorden... Die spreekt van een electrawind.
En dat stinkt nog harder.

Gwylan 14 september 2013 14:43

Citaat:

De Coburgen en aangetrouwden mogen content zijn dat wij hen hier dogen. Eigenlijk zou men dat koninklijk circus moeten afschaffen. Zeker wanneer zo'n omhooggevallen landelijke adellijke (=??) dame pretentie begint te krijgen. Voor mij is het wat Mathilde betreft: 'mevrouw'. Niets meer en niets minder. U moogt ook voor mijn part het woord 'citoyenne' gebruiken.

Hetgeen u stelt is de democratische logica, dus ik kan u daarin zeer goed volgen.

De gemuilkorfde 14 september 2013 15:04

Hmm, ik stel voor Mathilde de kortst mogelijke aanspreektitel voor :

~

De tilde dus...

Stormram 14 september 2013 15:09

Mathille needs a chill-pill

Henri1 14 september 2013 15:29

Citaat:

Rol dan ineens alle Europese Koningshuizen op.
Maak de weg vrij voor de Verenigde Staten van Europa.

Klojo eerste klas 14 september 2013 15:38

"""Ontleend aan Oudfrans majested [1118; Rey], majestet [1120; Rey] (Nieuwfrans majesté [1365; Rey]), ontleend aan Latijn māiestās (genitief -ātis) ‘hoogheid; majesteit’, afgeleid van maius ‘groter’"""
OK, ik zeg in 't vervolg 'majestet'...geen probleem:twisted:
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/majesteit

Nierika 14 september 2013 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6802159)
In het rood: fout, want Zij is gemalin van de regerende Vorst, dus staat Zij op gelijke hoogte als Hij, dus boven Haar Voorgangsters. Zij is DE Koningin-Gemalin. De Anderen Weduwe of Gemain van de gewezen Vorsten.
Dit gebruik -en ik schrijf degelijk gebruik- was eerder in voege maar daar had H.M.Koningin Paola -voor de een of andere onbegrijpelijke reden- komaf mee gemaakt.

Overigens, ik vind dat Zij groot gelijk heeft dat Zij staat op Haar rechten. Iedereen staat op zijn rechten, of het moet om een zwakkeling gaan. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat de Voormalige Koningin Paola een zwakkelinge was; Zij zal wel Haar redenen gehad hebben, die ik ten volste respecteer natuurlijk; ik heb veel ontzag van Hare Majesteit Koningin Paola.

Trouwens: niemand heeft zich daar over uit te spreken.

Waarom gebruik jij hoofdletters???? Hoe verward kan men zijn...

Nierika 14 september 2013 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6802143)
Inderdaad, en daarbij een beetje respect voor zo,n vrouw mag ook wel.

Ze is nu eenmaal meer waard dan een gewone burger. Daar kunnen mensen beter gewoon mee gaan dealen.

Dat dacht de Russische adel ook, net voor de oktoberrevolutie.

Ze is natuurlijk juist niks méér waard.

Zelfs al buigt de meerderheid van het klootjesvolk devoot het hoofd wanneer ze langskomt.

Ik hoop dan ook vurig dat ze de behandeling die ze verdienen nog tijdens mijn leven kunnen ontvangen. Een grote schop onder hun koninklijk achterwerk, recht in een varkenspoel.

En dan blijf ik nog beleefd.

circe 14 september 2013 17:53

Ik vind ze tegenwoordig zo grappig! Nadat Diana hen de weg gewezen heeft, moeten ze nu ook persé o zoveel interesse hebben in de goede doelen en de minderbedeelden etc... etc... Ook ons Stridje is toch o zo begaan met het leid in de weireld, terwijl ze bijna een traan moet wegpinken. Wat ging sa Majesté nu weer doen? ook zoiets geloof ik.

al heb ik zo'n flauw idee dat "zoiets" niet zal betekenen dat ze de opgehaalde kleding van E5 mode voor Unesco mee gaat sorteren. Daar zijn de koninklijke majestueuze pollekes dan weer niet geschikt voor.

Klojo eerste klas 14 september 2013 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6802143)
Inderdaad, en daarbij een beetje respect voor zo,n vrouw mag ook wel.
Ze is nu eenmaal meer waard dan een gewone burger. Daar kunnen mensen beter gewoon mee gaan dealen.

Cocaïne, heroïne,... ? ;-)

reservespeler 14 september 2013 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 6802767)
Hmm, ik stel voor Mathilde de kortst mogelijke aanspreektitel voor :

~

De tilde dus...

til van Flip van Bibber Bérè

Esperanza 14 september 2013 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 6802932)
Dat dacht de Russische adel ook, net voor de oktoberrevolutie.

Ze is natuurlijk juist niks méér waard.

Zelfs al buigt de meerderheid van het klootjesvolk devoot het hoofd wanneer ze langskomt.

Ik hoop dan ook vurig dat ze de behandeling die ze verdienen nog tijdens mijn leven kunnen ontvangen. Een grote schop onder hun koninklijk achterwerk, recht in een varkenspoel.

En dan blijf ik nog beleefd.

2.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be