Gwylan |
14 september 2013 12:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 6802317)
Aah .. zoete herinnering, het is lang geleden dat ik die slagzin nog gebruikte. Je hebt een scherp geheugen.
.
|
Een zoete herinnering aan de tijd toen de meeste forumdeelnemers nog enige moeite deden om binnen de grenzen der wellevendheid te blijven, en probeerden hun standpunt te onderbouwen met nuttige argumenten in plaats van hun frustratie met een ad hominem sneertje te luchten. Tevens de tijd dat er nog enige moderatie aanwezig was die tenminste een poging deed om dit discussieplatform op aanvaardbaar niveau te houden. Lang geleden, inderdaad.
De tijd ook dat ikzelf nog met enige regelmaat enkele minuten kon spenderen aan het volgen van de Belgische politieke actualiteit, hetgeen mij toeliet zo nu en dan middels een tekstje mijn visie te uiten en aldus mijn beperkte kennis van uw taal een beetje te onderhouden. Toen was ik overigens nog gemotiveerd om mijn Nederlands taalgebruik levendiger en “Vlaamser” te maken door onder andere te leren van uw “ taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt”, en diverse woorden en zinswendigen van uw aller bijdragen te noteren om ze mij zo mogelijk eigen te maken.
Nu niet meer. Benevens het mij beperken tot enige commentaar inzake algemener onderwerpen zoals dit van onderhavige draad, hou ik het qua taalgebruik gewoon bij het restje standaard Nederlands waarvoor ik moeite heb gedaan, zelfs al blijkt dat standaard Nederlands voor sommige Vlaamse forumdeelnemers lachwekkend slecht te zijn, wijl het de dorpsmentaliteit van anderen kennelijk het petje te boven blijft gaan dat een buitenlandse anderstalige enkele zinnen aan elkaar zou kunnen rijgen in een taal die zij exclusief in pacht menen te hebben.
|