| Knuppel |
5 november 2013 22:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
(Bericht 6873187)
En uiteraard geen belgische haan die daarnaar kraait. Zelfs belgicist en collega-democraat Superstaaf staat met zijn mond vol tanden wanneer je hem vraagt hoe we dit in belgische context kunnen oplossen.
|
Superstaaf is één van de vele "Vlamingen" wiens postje afhangt van de Belgische staat. Hij zal niet de eerste, en ook niet de laatste zijn, die bij zijn pensionering zijn middenvinger opsteekt tegen België.
Wat de grendels betreft, daar geraken we in een Belgische context nooit van af.
Jean-Pierre Rondas schreef daar het volgende over:
Citaat:
Hoe kunnen we de grendels afschaffen? We kunnen ze vervallen verklaren in het Vlaams Parlement, als ontoelaatbare en ondemocratische gemodifieerde meerderheden, als grendels op de democratie.
De afschaffing van de grendels wordt dan de toetssteen of de Franstaligen nu echt met de Vlamingen willen blijven samenleven. Ik vrees ervoor. Ze zijn slechts in ons geïnteresseerd als er grendels bestaan die onder meer voor de jaarlijkse Ringelingschat zorgen. Ik vrees dat ze ons zonder grendels niet graag zien. Neem de grendels en de bijzondere wetten weg en het leven in België biedt hen niet meer dezelfde perspectieven als weleer. Schaf dus niet België af, schaf slechts de grendels af. En zie wat er gebeurt. Als nu zou blijken dat de Franstaligen geen België zonder vergrendeling willen, en bereid zijn België daarom op te geven – omdat België dan voor hen de moeite niet meer is – dan zal België daarop dus barsten. Dat weten de Franstaligen allang. Ik help u alleen wat mee om het eveneens onder ogen te zien. Het is waar: grendels willen afschaffen komt er waarschijnlijk op neer België te willen afschaffen. Dat alleen al maakt België onverdraaglijk.
|
|