Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cannabis grootste drug in verslaafdenzorg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200844)

Demper 15 april 2014 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7099786)
Ja, ik had hulp nodig. En ik schaam mij daar niet voor. Het oordeel is gemakkelijk. De rit uitzitten en daarna de oordelen nog slikken, het blijven uitzitten iets anders.
Ieder zijn oordeel en ik ga mij echt niet verantwoorden. Punt is, ik ben geen enige zaak. Ik heb diep en heel dichtbij de sporen van alcohol gezien. En dat begint allemaal goed en wel, ... En eerlijk, als we eerlijk zijn, de gemiddelde Vlaming, hoeveel liter wijn en bier consumeert die zo per week? Wat is problematisch drinken? Vanaf je meer dan 2 glazen per dag drinkt. Dan ben je al een probleem.
Wee BE ge hebt een probleem, een dik. En ik heb beide culturen van heel dichtbij gezien. Drank en drugs. Wie zijn oordeel zal het dichtste bij de realiteit liggen?
En wie zijn wij eigenlijk om een oordeel te vellen of te bepalen wie wat mag?
Drank is het grootste drugsprobleem aller tijden! En het wordt tijd dat dat erkent wordt.
Hypocriet de vinger wijzen naar een plantje en de gebruikers zal het probleem niet verhelpen. De preventie en opvang is trouwens een treurig geval in het land... wederom van dichtbij gezien.

Je was dus met andere woorden zwaar verslaafd.
Dat je na een ganse fles whisky te nuttigen iemand wil doodslaan, kan ik nog begrijpen.

Maar mensen zoals jij die makkelijk verslavingen kweken moeten met hun poten van elke drug blijven.

fred vanhove 15 april 2014 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099780)
Ik vind uw verhaal nogal marginaal eigenlijk.
"Toen ik dronk wou ik mensen doodslaan."
Ik neem aan dat je bierglazen vol rum zat leeg te drinken.
Misschien eens naar een psychiater gaan.

Het zal niet de enige zijn die zeer agressief wordt van Alcohol.....en of dat nu van Rum is of van bier of wijn....dat is allemaal Alcohol...
Ik vind zijn verhaal heel geloofwaardig....en ik heb het al dikwijls in de levende lijve mogen ondervinden ! Trouwens een onderzoeksteam stelde ooit....Mocht Alcohol vandaag worden uitgevonden ..het zou onmiddellijk op de lijst van de harddrugs komen te staan !

Universalia 15 april 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7099482)
Zo'n machines staan hier in belgie, met je paspoort kan je er bier uithalen.

U leeft vrij Spartaans en eet geen vet, geen suikers, geen.......

Het Spartaanse leven, kluizenaarsleven, wat ivoren torengedoe dat kan allemaal best in mijn geval, eten doe ik dan weer als de beesten. (met alle respect voor de beesten)

Peche 15 april 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099791)
Je was dus met andere woorden zwaar verslaafd.
Dat je na een ganse fles whisky te nuttigen iemand wil doodslaan, kan ik nog begrijpen.

Maar mensen zoals jij die makkelijk verslavingen kweken moeten met hun poten van elke drug blijven.

Dat werkt niet. Ge kunt van mensen geen geheelonthouders maken. Dat is onmogelijk. Of ge zijt gewoon barbaars bezig kerel.

De verslavingen van alcohol zijn veel erger dan die van cannabis. Kerel, zet mij een week of maand zonder wiet en ik kan alles nog. Had mij toen zonder drank gezet en ik kon niets meer. Jah welke conclusies trekken we dan? Ik moet gewoon van de drank blijven, want ik ken geen maat. Als ik dan toch eens wil feesten, doe ik beter andere drugs. En daar sta ik de dag erna hetzelfde op als de dag ervoor, zonder mijn gal eruit te kotsen en vraagt mijn lichaam helemaal niets. Een lekkere sandwich en wat koffie kan er wel in dan... That's it. Iedereen voelt zijn lichaam goed en beter aan?
Mensen hebben echt geen oordeel van anderen nodig om te weten wie ze zijn en waaraan ze toe zijn hoor. Laat iedereen dat voor zichzelf ontdekken zonder het lerend vingertje erboven and we'd all be fine...
Relax, it's only a ride.

Demper 15 april 2014 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7099804)
Dat werkt niet. Ge kunt van mensen geen geheelonthouders maken. Dat is onmogelijk. Of ge zijt gewoon barbaars bezig kerel.

De verslavingen van alcohol zijn veel erger dan die van cannabis. Kerel, zet mij een week of maand zonder wiet en ik kan alles nog. Had mij toen zonder drank gezet en ik kon niets meer. Jah welke conclusies trekken we dan? Ik moet gewoon van de drank blijven, want ik ken geen maat. Als ik dan toch eens wil feesten, doe ik beter andere drugs. En daar sta ik de dag erna hetzelfde op als de dag ervoor, zonder mijn gal eruit te kotsen en vraagt mijn lichaam helemaal niets. Een lekkere sandwich en wat koffie kan er wel in dan... That's it. Iedereen voelt zijn lichaam goed en beter aan?
Mensen hebben echt geen oordeel van anderen nodig om te weten wie ze zijn en waaraan ze toe zijn hoor. Laat iedereen dat voor zichzelf ontdekken zonder het lerend vingertje erboven and we'd all be fine...
Relax, it's only a ride.

Oh, kijk eens aan.
Ik wil meneer zijn roesmiddel afpakken en ik ben opeens een barbaar.
Dat is de taal van een verslaafde.

manta 15 april 2014 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099780)
Ik vind uw verhaal nogal marginaal eigenlijk.
"Toen ik dronk wou ik mensen doodslaan."
Ik neem aan dat je bierglazen vol rum zat leeg te drinken.
Misschien eens naar een psychiater gaan.

Hoeveel bokspartijen zijn er elk weekend in het uitgangsleven met dronken personen? Hoe erg is het als supporters op de vuist gaan na enkele pinten?
Hoeveel gezinnen worden getroffen door geweld onder invloed van alcohol?

Als ik uitga zie ik grosso-modo drie groepen, de ene groep drinkt een pint, de andere cola of iets anders en er zijn er bij die cannabis roken, de enigen die al eens amok maken en vervelend, zijn toch degenen die alcohol drinken. Degenen die buiten mee aan de asbak staan met een joint (die roken ook buiten, net zoals sigarettenrokers) zijn eigenlijk nog de braafsten van den hoop.
Je moet eens naar een goed bluesfestivalletje gaan en de verschillen zelf zien.

Ik ben niet tegen alcohol, een goei biertje smaakt al eens, maar je mag niet blind zijn voor de schade die alcohol met zich meebrengt.
Een tv-serie als eigen kweek beginnen met reclame voor Duvel, derna een waarschuwing geven dat drugs (wiet in die serie) slecht is, om daarna te zeveren over de jupiler league ('t kan dan niet eens in't Nederlands) is ronduit idioot.

Peche 15 april 2014 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7099801)
Het zal niet de enige zijn die zeer agressief wordt van Alcohol.....en of dat nu van Rum is of van bier of wijn....dat is allemaal Alcohol...
Ik vind zijn verhaal heel geloofwaardig....en ik heb het al dikwijls in de levende lijve mogen ondervinden ! Trouwens een onderzoeksteam stelde ooit....Mocht Alcohol vandaag worden uitgevonden ..het zou onmiddellijk op de lijst van de harddrugs komen te staan !

Ge kon in mijne tijd nog alle dranken uit automaten trekken en bijna IEDEREEN ging LITERS sterke drank halen in de nachtwinkel om onopgemerkt bij te vullen omdat het toen al duur drinken was. Nu gewoon onbetaalbaar...

Geef mij vandaag maar een shopke in Amsterdam of Rotterdam en een boekske kaarten... En weet ge, ik heb nog nooit overlast gezien en de mensen praten nog echt tegen mekaar. En lachen nog vriendelijk :) Ik vind het blowmilieu echt duizend keer aangenamer dan de feestdrinkers... Het begint allemaal goed, tot het "knip" gaat... er is altijd wel zo ene in de groep te vinden.. Het zijn geen uitzonderingen. Wat is de meeste overlast tijdens de weekends in grootsteden? Alcohol weliswaar.
Maar het brengt meer op dan het kost, dus ja...

Peche 15 april 2014 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099810)
Oh, kijk eens aan.

Ik ben verslaafd aan liefde, suiker, koffie, voedingsvoorkeuren, smoren, ....
So what?
Voor mij niet gelaten wat je mij wil afpakken.
Ik vraag enkel consequentie. Iets dat meer overlast creëert in legaliteit dan iets in de illegaliteit en legaliteit zou toch verboden moeten zijn?
Zoneen, legalize that other shit.

manta 15 april 2014 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7099803)
Het Spartaanse leven, kluizenaarsleven, wat ivoren torengedoe dat kan allemaal best in mijn geval, eten doe ik dan weer als de beesten. (met alle respect voor de beesten)

Moet ik dan opdraaien voor ziekten die er komen door ongezonde voeding?

Bezie het zo, nu is er een hetze tegen roken, nu ook weer tegen cannabis, binnenkort extra taks op vet eten, dan de suikers aanpakken en binnenkort kan u enkel kiezen tussen een blaadje sla of een gekookt kippefilétje. Zelfs in uw eigen huis.

fred vanhove 15 april 2014 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099810)
Oh, kijk eens aan.

Volgens mij bedoeld hij dat mensen nooit geheelonthouders zullen zijn ...dit klopt sinds mensenheugenis zijn mensen in de ban en steeds op zoek naar roesmiddelen....Het is menselijk dat mensen af en toe de realiteit willen ontvluchten.....Veel mensen hebben het moeilijk met het 'echte' leven..Ze willen dromen ze willen vergeten ze willen het leven grappiger zien enz...naar het schijnt zou daar het verschil liggen tussen ons en dieren.....
En ja als je een verslaafde zijn roesmiddel wil afpakken wordt je in deze zijn ogen een barbaar.....Pak een verstokte roker zijn sigaretten maar eens af.....

Demper 15 april 2014 16:47

Alcohol kan inderdaad agressie opwekken. Maar beweren dat je mensen wil doodslaan als je gedronken hebt, is toch eerder de uitzondering. Dat is marginaliteit.

Laat het mij anders formuleren.

Als je de duizelingwekkende hoeveelheden alcohol ziet die de mensen nuttigen, is het al een mirakel dat er niet meer vechtpartijen zijn.

fred vanhove 15 april 2014 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7099818)
Moet ik dan opdraaien voor ziekten die er komen door ongezonde voeding?

Bezie het zo, nu is er een hetze tegen roken, nu ook weer tegen cannabis, binnenkort extra taks op vet eten, dan de suikers aanpakken en binnenkort kan u enkel kiezen tussen een blaadje sla of een gekookt kippefilétje. Zelfs in uw eigen huis.

Bespoten sla ? En kip vol antibiotica ? Afvoeren die rommel ! :-)

fred vanhove 15 april 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099824)
Alcohol kan inderdaad agressie opwekken. Maar beweren dat je mensen wil doodslaan als je gedronken hebt, is toch eerder de uitzondering. Dat is marginaliteit.

Als je de duizelingwekkende hoeveelheden alcohol ziet die de mensen nuttigen, is het al een mirakel dat er niet meer vechtpartijen zijn.

Natuurlijk is dat eerder uitzondering .Er is nog een verschil tussen wat lastig en agressief worden en iemand willen doodslaan dat is nogal logisch....

Peche 15 april 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099824)

Maar ge weet niet meer wat ge doet! Ge kent uw eigen krachten niet meer en voelt geen vuistslag aankomen na een nachtje sterke verzetten he.
Zeker niet als je het gewoon bent... waar een ander KO zou hangen, begin jij net op dreef te komen....
Je wilt hem niet doodslaan, maar de agressie kan zo oplopen dat je per ongeluk iemand doodt.

Dan in het verkeer: Ge rijdt zo scheef als iets, ge verlegt uw grenzen en durft gemakkelijker sneller rijden, de radio gaat wat harder.
Sorry, maar erken ik niet bij blowers in het verkeer, integendeel. Niet dat het goed te praten is. Maar het is toch opmerkwaardig. Evenals, ik kan mij nooit doodsmoren. Dooddrinken was meermaals wel bijna het geval. Maarja dat mag niet gezegd worden, want dat is marginaal. Ja drank kan mensen ronduit marginaliseren en ik wens niemand een drankverslaving toe. Maar als je ieder weekend gaat drinken, of er gaat geen dag voorbij zonder drank, dan ben je categorie verslaafd... sorry.
Het is een rekbaar gesprek. En de consequentie moet toegepast worden.
Je kan niet het ene wegmoffelen en het andere uitvergroten. Zoiets is echt geen eerlijk debat.

Demper 15 april 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7099829)
Maar ge weet niet meer wat ge doet! Ge kent uw eigen krachten niet meer en voelt geen vuistslag aankomen na een nachtje sterke verzetten he.
Zeker niet als je het gewoon bent... waar een ander KO zou hangen, begin jij net op dreef te komen....
Je wilt hem niet doodslaan, maar de agressie kan zo oplopen dat je per ongeluk iemand dood.

Jij kent geen maat.

Demper 15 april 2014 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7099828)
Natuurlijk is dat eerder uitzondering .Er is nog een verschil tussen wat lastig en agressief worden en iemand willen doodslaan dat is nogal logisch....

Tel eens op hoeveel alcohol de mensen verzetten op een weekend en kijk hoeveel vechtpartijen dat veroorzaakt.

Het is compleet te verwaarlozen.

Peche 15 april 2014 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099831)
Jij kent geen maat.

Ik ken dat niet met drank. Dus omdat er mensen als mij zijn moet ge drank verbieden.
Same case als dit topic he.

Peche 15 april 2014 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7099832)
Tel eens op hoeveel alcohol de mensen verzetten op een weekend en kijk hoeveel vechtpartijen dat veroorzaakt.

Het is compleet te verwaarlozen.

:rofl: ga eens met zone city praten en ga eens in de UK praten met de ordediensten na een weekendje hoe het was. Leuk die zatte mensen?

Demper 15 april 2014 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7099834)
Ik ken dat niet met drank. Dus omdat er mensen als mij zijn moet ge drank verbieden.
Same case als dit topic he.

Met cannabis zal u net hetzelfde probleem krijgen na enkele jaren gebruik.
U zal wakker worden en een joint smoren.
En 's middags. En 's avonds.
U bent een verslaafde, er bestaat voor u geen perfect roesmiddel.

Demper 15 april 2014 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7099836)
:rofl: ga eens met zone city praten en ga eens in de UK praten met de ordediensten na een weekendje hoe het was. Leuk die zatte mensen?

Ah, nu moet je er al de chavs uit de UK bijsleuren?
Alsof je dat fenomeen kan vergelijken met bierzuipend Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be