![]() |
Citaat:
Dat je na een ganse fles whisky te nuttigen iemand wil doodslaan, kan ik nog begrijpen. Maar mensen zoals jij die makkelijk verslavingen kweken moeten met hun poten van elke drug blijven. |
Citaat:
Ik vind zijn verhaal heel geloofwaardig....en ik heb het al dikwijls in de levende lijve mogen ondervinden ! Trouwens een onderzoeksteam stelde ooit....Mocht Alcohol vandaag worden uitgevonden ..het zou onmiddellijk op de lijst van de harddrugs komen te staan ! |
Citaat:
![]() |
Citaat:
De verslavingen van alcohol zijn veel erger dan die van cannabis. Kerel, zet mij een week of maand zonder wiet en ik kan alles nog. Had mij toen zonder drank gezet en ik kon niets meer. Jah welke conclusies trekken we dan? Ik moet gewoon van de drank blijven, want ik ken geen maat. Als ik dan toch eens wil feesten, doe ik beter andere drugs. En daar sta ik de dag erna hetzelfde op als de dag ervoor, zonder mijn gal eruit te kotsen en vraagt mijn lichaam helemaal niets. Een lekkere sandwich en wat koffie kan er wel in dan... That's it. Iedereen voelt zijn lichaam goed en beter aan? Mensen hebben echt geen oordeel van anderen nodig om te weten wie ze zijn en waaraan ze toe zijn hoor. Laat iedereen dat voor zichzelf ontdekken zonder het lerend vingertje erboven and we'd all be fine... Relax, it's only a ride. |
Citaat:
Ik wil meneer zijn roesmiddel afpakken en ik ben opeens een barbaar. Dat is de taal van een verslaafde. |
Citaat:
Hoeveel gezinnen worden getroffen door geweld onder invloed van alcohol? Als ik uitga zie ik grosso-modo drie groepen, de ene groep drinkt een pint, de andere cola of iets anders en er zijn er bij die cannabis roken, de enigen die al eens amok maken en vervelend, zijn toch degenen die alcohol drinken. Degenen die buiten mee aan de asbak staan met een joint (die roken ook buiten, net zoals sigarettenrokers) zijn eigenlijk nog de braafsten van den hoop. Je moet eens naar een goed bluesfestivalletje gaan en de verschillen zelf zien. Ik ben niet tegen alcohol, een goei biertje smaakt al eens, maar je mag niet blind zijn voor de schade die alcohol met zich meebrengt. Een tv-serie als eigen kweek beginnen met reclame voor Duvel, derna een waarschuwing geven dat drugs (wiet in die serie) slecht is, om daarna te zeveren over de jupiler league ('t kan dan niet eens in't Nederlands) is ronduit idioot. |
Citaat:
Geef mij vandaag maar een shopke in Amsterdam of Rotterdam en een boekske kaarten... En weet ge, ik heb nog nooit overlast gezien en de mensen praten nog echt tegen mekaar. En lachen nog vriendelijk :) Ik vind het blowmilieu echt duizend keer aangenamer dan de feestdrinkers... Het begint allemaal goed, tot het "knip" gaat... er is altijd wel zo ene in de groep te vinden.. Het zijn geen uitzonderingen. Wat is de meeste overlast tijdens de weekends in grootsteden? Alcohol weliswaar. Maar het brengt meer op dan het kost, dus ja... |
Citaat:
So what? Voor mij niet gelaten wat je mij wil afpakken. Ik vraag enkel consequentie. Iets dat meer overlast creëert in legaliteit dan iets in de illegaliteit en legaliteit zou toch verboden moeten zijn? Zoneen, legalize that other shit. |
Citaat:
Bezie het zo, nu is er een hetze tegen roken, nu ook weer tegen cannabis, binnenkort extra taks op vet eten, dan de suikers aanpakken en binnenkort kan u enkel kiezen tussen een blaadje sla of een gekookt kippefilétje. Zelfs in uw eigen huis. |
Citaat:
En ja als je een verslaafde zijn roesmiddel wil afpakken wordt je in deze zijn ogen een barbaar.....Pak een verstokte roker zijn sigaretten maar eens af..... |
Alcohol kan inderdaad agressie opwekken. Maar beweren dat je mensen wil doodslaan als je gedronken hebt, is toch eerder de uitzondering. Dat is marginaliteit.
Laat het mij anders formuleren. Als je de duizelingwekkende hoeveelheden alcohol ziet die de mensen nuttigen, is het al een mirakel dat er niet meer vechtpartijen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeker niet als je het gewoon bent... waar een ander KO zou hangen, begin jij net op dreef te komen.... Je wilt hem niet doodslaan, maar de agressie kan zo oplopen dat je per ongeluk iemand doodt. Dan in het verkeer: Ge rijdt zo scheef als iets, ge verlegt uw grenzen en durft gemakkelijker sneller rijden, de radio gaat wat harder. Sorry, maar erken ik niet bij blowers in het verkeer, integendeel. Niet dat het goed te praten is. Maar het is toch opmerkwaardig. Evenals, ik kan mij nooit doodsmoren. Dooddrinken was meermaals wel bijna het geval. Maarja dat mag niet gezegd worden, want dat is marginaal. Ja drank kan mensen ronduit marginaliseren en ik wens niemand een drankverslaving toe. Maar als je ieder weekend gaat drinken, of er gaat geen dag voorbij zonder drank, dan ben je categorie verslaafd... sorry. Het is een rekbaar gesprek. En de consequentie moet toegepast worden. Je kan niet het ene wegmoffelen en het andere uitvergroten. Zoiets is echt geen eerlijk debat. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is compleet te verwaarlozen. |
Citaat:
Same case als dit topic he. |
Citaat:
|
Citaat:
U zal wakker worden en een joint smoren. En 's middags. En 's avonds. U bent een verslaafde, er bestaat voor u geen perfect roesmiddel. |
Citaat:
Alsof je dat fenomeen kan vergelijken met bierzuipend Vlaanderen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be