![]() |
Citaat:
Worden zij ook in het Nederlands te woord gestaan als dat nodig is? |
Citaat:
Het was toch daar dat de hele discussie over ging, niet, de weigering van de grote francophonie om buiten zijn francophone lijntjes te kleuren. |
Citaat:
Dit is bijzonder typerend, iedereen die in Vlaanderen wat de politiek volgt weet dat, u niet, blijkbaar is er toch een verschil tussen het "noorden" en het " zuiden". |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even een goed nieuws bericht.
Ik heb iets te koop gesteld op Ebay. Het werd gekocht door een franstalige dame, die zowel in haar mail als aan de telefoon er op staat om Nederlands te spreken. Ze doet het niet zo goed, dus maak ik de vlaamsche fout om onmiddellijk in het Frans te reageren. Maar neen, standvastig als ze was bleef ze het in het Nederlands proberen. Hewel, dat apprecieer ik nu sé. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel % is tweetalig ? Zou dat geen betere maatstaf zijn ? %%%%% |
Citaat:
De anderen zijn vaak Flamands de service die zich voordoen als franstaligen. Zoals jij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Sur les 203 000 élèves de l’enseignement obligatoire, 80 % sont scolarisés dans l’enseignement francophone, 17 % dans l’enseignement néerlandophone et les 3 % restants dans les écoles européennes et internationales." 17%, dat is toch niet niets. Wat Brussel betreft, is het Nederlands een verplichte taal in het Franstalig onderwijs. Het is alleen in Wallonië dat het facultatief is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be