manta |
23 april 2014 17:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot
(Bericht 7110972)
Een 3000 tal in Wallonië... Maar dat doet er niet echt toe. Je kan niet zeggen dat er te weinig jobs zijn, ook vaste jobs, jobs voor laag of niet geschoolden,...
|
Ik selecteer regio Vlaanderen,
ik kies voor vast werk want bij die aanbiedingen zitten een massa "interimjobs", niet altijd met de bedoeling om mensen aan een job te helpen maar vaak om gewoon extra volk ingeschreven te hebben.
Ook vakantie- of studentenjobs... Startbanen, dienstencheques en allerhande jobs-die-geen-jobs-zijn, zelfs examens bij de overheid...
Ik neem veiligheidshalve jobs die vrij recent zijn, pak veertien dagen oud maximum.
Blijft er over:
16834 jobs
Als je dan nog verder gaat en de studievereisten op "geen vereisten" zet heb je al wat minder ruimte:
4488 jobs
Als je dan gaat kijken in die resultaten zie je dat zelfs die volstaan met studentenjobs, tijdelijke jobs en zelfs nog steeds interimjobs.
(Wel een pak sales managers blijkbaar, daar zit precies toekomst in, klinkt ook wel als een rijkelijk jobke)
Die plaatsen zijn dan wel vrij (zou toch moeten) maar er die zullen er ook wel niet enkel zijn omdat de vorige werknemer op pensioen is gegaan, een pak daarvan zijn van werknemers die op zich dan ook weer werkloos zijn geworden.
Maar buiten dat, het is zaak om voor meer jobs te zorgen, en dat gaat niet lukken zolang er bedrijven sluiten of verhuizen.
Of... Er moet een plan komen om meer part-time werk te maken en dat voltijds te betalen.
|