Ja_an |
24 april 2014 21:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 7111714)
Tsja, als ge als sos zelf uw eigen Fr De Geldverbrander en Onderlijveke Jansens al asociaal gaat vinden, dan leunt ge wel aan naar de richting van de communistjes.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1948362
Homans: "Ik ben in een sociale woning grootgebracht en ben daar fier op"
|
Ik zie niet meteen in waar hij in zijn bloot gat gezet wordt.
Wat ik wel zie:
1. Vranken maakt een punt over de sociale voorzieningen waarop Homans heeft kunnen steunen. Homans repliceert dat hij niets over haar kan zeggen want hij 'weet niets van haar'.
Dat is natuurlijk naast de kwestie, want Vranken maakt een punt over sociale voorzieningen, niet over Homans.
2. Homans zegt dat ze leeflonen betaalt om mensen toe te laten te studeren. Vranken zegt dat dit federaal zo opgelegd is. Homans spreekt dit niet tegen.
3. Vranken stelt zich de vraag waar die 200 miljoen extra voor het OCMW zit. Homans geeft hem antwoord, maar niet gedetailleerd.
4. Homans stelt dat Nederlands moet geleerd worden. Vranken geeft haar gelijk en steekt haar door dat ze nog altijd geen AN praat, maar nog steeds Antwaarps.
5. Onenigheid over wat er nu precies in dat boek staat.
6. Meneer Vranken denkt dat mevrouw Homans hem moet contacteren als hij een open brief schrijft. Heeft het vermoedelijk te hoog in zijn bol.
7. Journalist concludeert dat dit een grondig debat was. Hij heeft waarschijnlijk zitten slapen, want er is niets grondig uitgespit: hoe zit het met die 200 miljoen, wat staat er nu effectief in dat boek, etc.
Ik denk dat sommige mensen hier in hun eigen realiteit leven. Het debat was redelijk zwak, maar niemand is in zijn blootje gezet (behalve de journalist misschien). Homans draait wel af en toe met haar ogen en zucht opvallend, je kan zeggen dat dit weinig respectvol is, maar ze was ook niet aan het roepen en tieren ofzo.
|