Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Snelheidsbeperking elektrische fietsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201323)

Marie van de koster 27 april 2014 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7115611)
Een ramp is in de maak , de nieuwe generatie elektrische fietsen kan tot 50 km per uur , terwijl ze wettelijk slechts tot 45 mogen zoals brommerkes .
Als zo'n ouwe knar daarmee valt kan dat tot 100.000 euro aan ziekte , lees samenlevingskosten leiden .
Weten ze daar in Brussel wel wat een rolstoel kost , wat een prothese kost .

Uw medeleven met oude mensen is zo roerend, echt waar. De tranen stromen over mijn wangen.

Marie van de koster 27 april 2014 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7115693)
Simpele oplossing, een trike ligfiets. Rij rond liggende een sofa met een betere luchtweerstand dan een upwrong bike, volledige ruggesteun, en beter gebruik van de beenspieren.
Er is een reden waarom ligfietsen niet mogen in wielerwedstrijden. elke compleet gedopeerde toprenner op de meest waanzinnige diamantframe fiets wordt afgemaakt door een normale, deftig getrainde persoon op een normale ligfiets.

Ik vind dat een beetje griezelig zo dicht bij de grond liggen.

Marie van de koster 27 april 2014 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7115884)
Een Nederlandse studie stelt dat slechts 13% van de ongevallen met elektrische gebeuren , en dan komt het , 72% van deze ongevallen gebeuren door 60+.
De studie zegt niets over het aantal breuken , die 13% zou wel eens voor 90% van de breuken kunnen zorgen .
En wij maar betalen .

Breuken fascineren u nogal, hé! :roll:

maddox 27 april 2014 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7116136)
Ik vind dat een beetje griezelig zo dicht bij de grond liggen.

Er zijn Trikes die niet lager zijn dan een gewone fiets, dan lig je op 80 cm van de grond.

The Syndrome 27 april 2014 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7116132)
Uw medeleven met oude mensen is zo roerend, echt waar. De tranen stromen over mijn wangen.

Ik zit in met mijn portemonnee , we betalen al genoeg aan de sociale zekerheid .
En ook aan hun veiligheid , ze laten die mensen onverantwoorde risico's nemen omdat ze niet kunnen aanvaarden dat ze oud zijn , ik heb 3 dochters , ik weet wat ze kunnen en niet kunnen , ik hou ze in de gaten , dat is verantwoordelijkheid .
Wat mij betreft mogen ze motards ook verbieden , het zijn meestal veertigers die niet kunnen verkroppen dat ze ouder worden , ze weten dat ze per afgelegde kilometer 11 keer meer kans hebben op een dodelijk ongeval en toch doen ze het .
Lees je in de krant , laat een vrouw en 2 kinderen achter .
Soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf , ik heb genoeg motards gekend , eindigend in een rolstoel of op t'kerkhof .

The Syndrome 27 april 2014 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7116140)
Breuken fascineren u nogal, hé! :roll:

Ik heb ooit een schedelbreuk gehad , omvergereden door een ouwe , vallend met een elektrische fiets.

Marie van de koster 27 april 2014 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7116165)
Ik zit in met mijn portemonnee , we betalen al genoeg aan de sociale zekerheid .
En ook aan hun veiligheid , ze laten die mensen onverantwoorde risico's nemen omdat ze niet kunnen aanvaarden dat ze oud zijn , ik heb 3 dochters , ik weet wat ze kunnen en niet kunnen , ik hou ze in de gaten , dat is verantwoordelijkheid .
Wat mij betreft mogen ze motards ook verbieden , het zijn meestal veertigers die niet kunnen verkroppen dat ze ouder worden , ze weten dat ze per afgelegde kilometer 11 keer meer kans hebben op een dodelijk ongeval en toch doen ze het .
Lees je in de krant , laat een vrouw en 2 kinderen achter .
Soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf , ik heb genoeg motards gekend , eindigend in een rolstoel of op t'kerkhof .

U hebt echt de wijsheid in pacht, hé! Ga in de politiek daar lopen ze allemaal met oogkleppen om de echte wereld toch maar niet te zien. ;-)

Marie van de koster 27 april 2014 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7116167)
Ik heb ooit een schedelbreuk gehad , omvergereden door een ouwe , vallend met een elektrische fiets.

Aha! Nu komt de aap uit de mouw! 't Is een persoonlijke vendetta!

Henri1 27 april 2014 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7114902)
Ik wil een Kreidler met een 10 pk setje.

Die Kreidlers waren destijds stukken sneller dan de Yamaha 50 RD.

Henri1 27 april 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7115611)
Een ramp is in de maak , de nieuwe generatie elektrische fietsen kan tot 50 km per uur , terwijl ze wettelijk slechts tot 45 mogen zoals brommerkes .
Als zo'n ouwe knar daarmee valt kan dat tot 100.000 euro aan ziekte , lees samenlevingskosten leiden .
Weten ze daar in Brussel wel wat een rolstoel kost , wat een prothese kost .

Pfffffffff..... wat een gezever zeg.

maddox 27 april 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7116178)
Die Kreidlers waren destijds stukken sneller dan de Yamaha 50 RD.

Ook een pak steviger en betrouwbaarder.

The Syndrome 27 april 2014 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7116179)
Pfffffffff..... wat een gezever zeg.

Kom zelf eens met wat origineel voor de dag .
Omkippende bejaarden en stuikende motards interesseren je niet .
Wat zit jij op politics te doen .8-)

Boduo 27 april 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7113498)
Waarom gaat u van het standpunt uit dat het 'allemaal bejaarden' zijn die met zo een type fiets rijden.

Ik denk dat er meer problemen zijn met die jeugdige bromfietsracers/lawaaimakers dan met de elektrische 'fietsers' :-D

Ik zou nog niet weten welke 'topsnelheid' zo een fiets kan halen dus ... :roll:

In Nederland rijden veel scholieren die ver naar school moeten met een elektrische fiets.

Boduo 27 april 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7116057)
60 plussers zouden enkel mogen rijden met een wagen , gewone velo= 5km per uur , elektrische rolstoel , beperkt tot 10 km per uur en te voet = gemiddeld 3km per uur .
Bromfietsen en elektrische fietsen moesten verboden worden voor hen .

Dat soort discriminatie komt er NOOIT !
Zéker weten !

Boduo 27 april 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7116167)

De gevolgen v.d. schedelbreuk zijn hier duidelijk herkenbaar !

Max van Dietschland 27 april 2014 22:13

Graag onbeperkte snelheid voor fietsen. Ik rij met mijne koersvelo soms ook bijna 50km/u berg af en wind in de rug. Dus laat dat gewoon gebeuren.

maddox 27 april 2014 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7115977)
Hoeveel kost dat nu om uwe velo om te bouwen en gaat dat snel?

Een goeie fietsenmaker die het internet gebruikt kan het op een middagje voor €650. En dan heb je het goeie spul, geen Chinese rommel.

Johan Daelemans 27 april 2014 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7116274)
Ook een pak steviger en betrouwbaarder.

En voor mij onbetaalbaar.

Het werdt dus een RD50 X met een RD125cc motorblok.
Nog gekocht in een lot aangeslagen materiaal van de politie te Grimbergen einde jaren '70. Er zat nog een Royal Nord 50cc bij en een Suzuki AC50 met een 100cc motorblok.

Kreeg je toen met een bewijs van verlies van documenten, klaar om opnieuw in te schrijven. Vanaf het eerste ogenblik dat ik een helm op mijn hoofd heb gezet hield en hou ik me vrijwillig aan een nultoleratie wat alcohol betreft en zie, ik ben er nog steeds! En af en toe mag dat voorwiel wel even van de grond...

Vanaf het moment dat die elektrische fiets ook in staat is om het voorwiel in de lucht te gooien ben ik klant.

maddox 27 april 2014 23:21

Grappig, begin jaren 90 heb ik zo'n koopje kunnen doen bij een uitverkoop van de pakkemannen van Hoboken. 2 gloednieuwe Malosie 72 CC cylinders voor de Peugot 103, een handjevol gebruikte Ninja uitlaten en een Camino Custom zonder papieren, voor een paar 100 BEFjes.

Henri1 28 april 2014 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7116453)
Graag onbeperkte snelheid voor fietsen. Ik rij met mijne koersvelo soms ook bijna 50km/u berg af en wind in de rug. Dus laat dat gewoon gebeuren.

Dus geen verplicht "gordel dragen" voor fietsers ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be