Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voorpost vervangt vreemde vlaggen door Vlaamse Leeuw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202250)

Nietzsche 16 mei 2014 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144101)
Dat is hun keuze.

:rofl:

Jan van den Berghe 16 mei 2014 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144101)
Dat is hun keuze.

Ik stel vast.

Wat wilt u er aan verbinden?

Another Jack 16 mei 2014 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144106)
Ik stel vast.

Wat wilt u er aan verbinden?

Niks. Ik vind het geen taak van burger noch overheid, zich te moeien met hoe andere mensen hun leven invullen binnen de wettelijke grenzen.

Xenophon 16 mei 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144032)
Ik vind het goed noch slecht.
Het is gewoon zo onbeduidend, zo politiek irrelevant als een scheet in een fles, een mug die pist in de zee...

Op zich, van een fervent tegenstander, is dat bepaald positief.

Dus, toch een goede actie, zonder geweld, zonder haat.

Another Jack 16 mei 2014 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7144112)
Op zich, van een fervent tegenstander, is dat bepaald positief.

Dus, toch een goede actie, zonder geweld, zonder haat.

Behalve voor die arme gemeente-arbeider die weer met vlaggen mocht hijsen en sleuren.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144109)
Niks. Ik vind het geen taak van burger noch overheid, zich te moeien met hoe andere mensen hun leven invullen binnen de wettelijke grenzen.

Euh, hebt u eigenlijk gelezen wat ik schreef? Heb ik ook maar ergens gesproken over de overheid?

Another Jack 16 mei 2014 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144116)
Euh, hebt u eigenlijk gelezen wat ik schreef? Heb ik ook maar ergens gesproken over de overheid?

Neen, dat deed ik.

U vroeg: "Wat wil u verbinden aan het feit dat Turken en Marokkanen geen deel willen uitmaken van ons volk?"

En ik antwoordde "niks"
Daarna gaf ik iets meer toelichting over mijn visie.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144121)
Neen, dat deed ik.

U vroeg: "Wat wil u verbinden aan het feit dat Turken en Marokkanen geen deel willen uitmaken van ons volk?"

En ik antwoordde "niks"
Daarna gaf ik iets meer toelichting over mijn visie.

Alleen gaat u voorbij aan de kern van de zaak, nl. dat religie in geval van Turken en Marokkanen een beletsel vormt tot hun volledige integratie en, op lange termijn, assimilatie. Hierdoor is de kans groot dat we steeds met een vreemd weefsel in de samenleving zullen blijven zitten, wat wel eens kan leiden tot allerlei spanningen en botsingen.

Another Jack 16 mei 2014 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144126)
Alleen gaat u voorbij aan de kern van de zaak, nl. dat religie in geval van Turken en Marokkanen een beletsel vormt tot hun volledige integratie en, op lange termijn, assimilatie. Hierdoor is de kans groot dat we steeds met een vreemd weefsel in de samenleving zullen blijven zitten, wat wel eens kan leiden tot allerlei spanningen en botsingen.

Omdat u volledige integratie en assimilatie als een noodzaak beschouwt.
Ik niet.

DucDEnghien 16 mei 2014 21:47

Die sukkels van Voorpost hebben toch wel serieus last van vlaggenfetichisme.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144130)
Omdat u volledige integratie en assimilatie als een noodzaak beschouwt.
Ik niet.

Ik wel, juist omwille van de grote aantallen. Op lange termijn zal dat de samenleving onder hoogspanning plaatsen.

Another Jack 16 mei 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144134)
Ik wel, juist omwille van de grote aantallen. Op lange termijn zal dat de samenleving onder hoogspanning plaatsen.

Dat hopen sommigen.
Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Veel mensen berusten in het feit dat een groot Bokrijk nooit meer terugkomt.

vlaams realist 16 mei 2014 21:56

In Vilvoorde is het perfect normaal om een ezeltje, een stiertje of een Italiaans vlaggetje op je auto te kleven. Maar een Vlaams leeuwtje is niet toegelaten. Al het andere is goed en fijn, maar Vlaams is foei en lelijk.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144140)
Dat hopen sommigen.

Met "Groot Bokrijk" heeft het uiteindelijk niets te maken. Zoals ik eerder al aangaf, ben ik aan moeders zijde zelf een nakomeling van iemand die hier is blijven "plakken" en waarvan de kinderen en kleinkinderen uiteindelijk in het Vlaamse volk geassimileerd werden. Dat is goed. Niet omdat we naar het verleden terug willen, maar wel omdat het een maatschappij sterk en samenhangend maakt.

Another Jack 16 mei 2014 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7144144)
In Vilvoorde is het perfect normaal om een ezeltje, een stiertje of een Italiaans vlaggetje op je auto te kleven. Maar een Vlaams leeuwtje is niet toegelaten. Al het andere is goed en fijn, maar Vlaams is foei en lelijk.

Leugenaar.
Jij mag zo veel leeuwen op je auto kleven als je dat wil.
Geen enkel reglement verbiedt dat.

mvd 16 mei 2014 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144140)
Dat hopen sommigen.

Van achter een bureautafeltje is dat minder zichtbaar.

mvd 16 mei 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7144144)

Mensen van Italiaanse afkomst zijn doorgaans trotser op hun afkomst dan mensen van Vlaamse afkomst. Onze elite en media cultiveert die gêne voor het eigene.

mvd 16 mei 2014 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144147)
Met "Groot Bokrijk" heeft het uiteindelijk niets te maken. Zoals ik eerder al aangaf, ben ik aan moeders zijde zelf een nakomeling van iemand die hier is blijven "plakken" en waarvan de kinderen en kleinkinderen uiteindelijk in het Vlaamse volk geassimileerd werden. Dat is goed. Niet omdat we naar het verleden terug willen, maar wel omdat het een maatschappij sterk en samenhangend maakt.

Zo een discussies hebben geen zin hoor. Liberalen zien het belang niet in van een hecht sociaal weefsel. Samenhorigheid is voor hen een vies woord, want zij voelen zich verheven boven anderen.

Another Jack 16 mei 2014 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144147)

Hou toch op met die kleffe sterk samenhangende maatschappij-zever.
Die is er nooit geweest, is er nu niet en zal er nooit komen.
De maatschappij was evengoed heterogeen en verdeeld voor de na-oorlogse migratiegolven... er waren breuklijnen alom... (rijk-arm, steden-platteland, katholieken-vrijzinnigen, links -rechts,...)

Ik heb behalve taal niets met u gemeen.

Wij zullen nooit samen rond het kampvuur "kumbaya"" zingen en dat systeem werkt prima voor mij.

DucDEnghien 16 mei 2014 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7144158)
Mensen van Italiaanse afkomst zijn doorgaans trotser op hun afkomst dan mensen van Vlaamse afkomst. Onze elite en media cultiveert die gêne voor het eigene.

Italianen waar ook ter wereld koesteren hun cultuur. Vlamingen buiten Vlaanderen proberen er zo snel mogelijk vanaf te geraken. Dat is het verschil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be