Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Daan stemt PVDA... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202416)

fox 21 mei 2014 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7150706)
Tja, het stoort mij ook, hoor. Zelf heb ik van van 2009 tot 2012 3 x NVA gestemd, maar ik voelde niet de minste aandrang om anderen voor "Belgicist" uit te schelden. Deze keer wordt het, om verschillende redenen, niet meer NVA, maar dat betekent niet dat ik nu plots anti-NVA ben of zou gaan schelden op NVA-stemmers. Maar plots word ik zélf wel uitgescholden voor "Belgicist". Niet dat dat op zich een scheldwoord is, maar door de gebruikte context is het dat meestal wel.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om beleefd van mening te verschillen?
Verdorie: mijn eigen echtgenoot blijft NVA stemmen, en het is hier écht niet elke dag ruzie! :)

Lol, jij hebt nooit voor N-VA gestemd en voor de rest "wie het schoentje past trekke het aan".

Miauw! 21 mei 2014 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7151009)
Lol, jij hebt nooit voor N-VA gestemd en voor de rest "wie het schoentje past trekke het aan".

Vlaamse verkiezingen 2009, federale 2010 en gemeenteraad 2012; van die laatste heb ik al dik spijt.
En in 2007 ging mijn stem naar het kartel CD&V - N-VA, niet omwille van de tsjeven maar omwille van Bart De Wever, dus dat "telt" zelfs ook als NVA-stem.
Waarom zou ik daar over liegen? En waarom dénk jij dat ik daar over lieg? Omdat ik nu afstand neem van NVA?

fox 21 mei 2014 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7151029)
Vlaamse verkiezingen 2009, federale 2010 en gemeenteraad 2012; van die laatste heb ik al dik spijt.
En in 2007 ging mijn stem naar het kartel CD&V - N-VA, niet omwille van de tsjeven maar omwille van Bart De Wever, dus dat "telt" zelfs ook als NVA-stem.
Waarom zou ik daar over liegen? En waarom dénk jij dat ik daar over lieg? Omdat ik nu afstand neem van NVA?

Omdat je een linkse Belgicist bent en dat wordt je niet op 2 jaar tijd.

Supe®Staaf 21 mei 2014 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7151046)

:lol::lol::lol:
Komkom, voor een gemiddelde intelligente mens, moet twee jaar volstaan.
Een rechtse Belgicist, dat vraagt iets meer tijd en een vleugje genialiteit.
Dat is een feit.
:|:|:|

Klein Licht 21 mei 2014 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7150706)
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om beleefd van mening te verschillen?

bron?

vlaams realist 21 mei 2014 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7151046)

2

Pericles 21 mei 2014 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7151339)
:lol::lol::lol:
Komkom, voor een gemiddelde intelligente mens, moet twee jaar volstaan.
Een rechtse Belgicist, dat vraagt iets meer tijd en een vleugje genialiteit.
Dat is een feit.
:|:|:|

Jij ging toch stemmen op ROSSEM Staaf ? :lol:

vlaams realist 21 mei 2014 18:19

Kei-sociale artiesten zoals de rollende stenen en U2 hebben hun adres in Nederland. Dit om inkomstenbelasting in G.B. of Ierland te vermijden.
Dit weerhoud den bono-er niet om anderen aan te zetten om sociaal te zijn.
Daan mag altijd 55 percent van zijn inkomen afgeven. Dan pas staat hij gelijk aan de gemiddelde Vlaming.

Tamam 21 mei 2014 18:26

eerste keer dat ik op PVDA stem.

een zitje in 't parlement gaat een klein maar symbolisch teken zijn!

Witte Kaproen 21 mei 2014 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7152179)
eerste keer dat ik op PVDA stem.

een zitje in 't parlement gaat een klein maar symbolisch teken zijn!

Indien de PVDA groter zou worden dan de SPa zou dit nog een beter teken zijn :-)

quercus 21 mei 2014 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7150954)
Waarom niet? U pretendeert toch ook alle figuren te kennen die in België politiek actief zijn? U heeft alleszins de pretentie u te bemoeien met de politiek van een land waar u niets mee te maken heeft.

Beseft u eigenlijk wel hoe dom u met dergelijke uitspraak overkomt?

Pikt het, ja? Uit uw reactie blijkt duidelijk dat jij de dommerik bent.

Gwylan heeft het volste recht om hier haar mening naar voor te brengen. Idem voor wat betreft Nederlanders, Britten of Duitsers. Dit is een vrij forum.

Henri1 21 mei 2014 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 7149943)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140520_01112300
Zijn er nu echt mensen die zich hierdoor laten overtuigen?

De gewichtigheid die hij aan zijn woorden wil geven door zijn manier van praten is wel lachwekkend

Welk advies geeft Arno ?

quercus 21 mei 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7152328)
Welk advies geeft Arno ?

Dat zal Arno niet gevraagd worden. Het duurt véél te lang vooraleer hij dergelijk advies wauwelend uit zijn zatte smoel krijgt.

Henri1 21 mei 2014 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7152331)
Dat zal Arno niet gevraagd worden. Het duurt véél te lang vooraleer hij dergelijk advies wauwelend uit zijn zatte smoel krijgt.

Een score van 0-10 i.v.m. wijlen Michel ?

Gwylan 21 mei 2014 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7150954)
Waarom niet? U pretendeert toch ook alle figuren te kennen die in België politiek actief zijn? U heeft alleszins de pretentie u te bemoeien met de politiek van een land waar u niets mee te maken heeft.

Beseft u eigenlijk wel hoe dom u met dergelijke uitspraak overkomt?

Ik heb nog nooit gepretendeerd en ik zal nooit pretenderen dat ik alle figuren ken die in België politiek actief zijn. Uw bewering is derhalve een platte leugen.

Ik bemoei mij niet met de politiek van een ander land dan het mijne, maar ik heb er een mening over die ik wel eens durf te verkondigen. Dat is niet anders dan de vele forumdeelnemers die posten in de onderdelen “Europa” en “Internationaal” van dit forum. Zoiets is geen pretentie maar interesse, mijnheer.

Dat ik voor een narcist als dom overkom is volkomen volgens verwachting, al ligt het niet aan mij maar aan hem : een narcist is inderdaad dermate op zichzelf gericht dat hij in de waan verkeert dat alleen hij "hoog opgeleid" cq. slim is en dat alle andere mensen dom zijn. Een passende therapie kan dergelijke gedragsstoornis gedeeltelijk verhelpen, maar daar kunnen we het een andere keer over hebben.

djimi 21 mei 2014 21:35

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7152328)
Welk advies geeft Arno ?

Als u 't mij vraagt:

ViveLaBelgique 21 mei 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 7152351)
Ik bemoei mij niet met de politiek van een ander land dan het mijne, maar ik heb er een mening over die ik wel eens durf te verkondigen.

Uw mening geven = U moeien.

Citaat:

Dat ik voor een narcist als dom overkom is volkomen volgens verwachting, al ligt het niet aan mij maar aan hem : een narcist is inderdaad dermate op zichzelf gericht dat hij in de waan verkeert dat alleen hij "hoog opgeleid" cq. slim is en dat alle andere mensen dom zijn. Een passende therapie kan dergelijke gedragsstoornis gedeeltelijk verhelpen, maar daar kunnen we het een andere keer over hebben.

Voor een narcist te zijn komt U intelligent over.

djimi 21 mei 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7152513)
...

Voor een narcist te zijn komt U intelligent over.

Van u zou 'djimi" maar wat graag iets gelijkaardig kunnen zeggen.

Raf 21 mei 2014 21:57

Citaat:

Ik heb nog nooit gepretendeerd en ik zal nooit pretenderen dat ik alle figuren ken die in België politiek actief zijn. Uw bewering is derhalve een platte leugen.

Ik bemoei mij niet met de politiek van een ander land dan het mijne, maar ik heb er een mening over die ik wel eens durf te verkondigen. Dat is niet anders dan de vele forumdeelnemers die posten in de onderdelen “Europa” en “Internationaal” van dit forum. Zoiets is geen pretentie maar interesse, mijnheer.

Ja, uw "interesse" blijkt onomstotelijk uit het feit dat u meent een mening te moeten ventileren over iemand die u niet kent en waarvan u zèlf nota bene beweert dat ook zo te willen houden. :roll: Dat kan op allerlei manieren omschreven worden. "Interesse" hoort daar zeer zeker niet bij. Dom, pretentieus, arrogant,... zijn omschrijvingen die naar mijn bescheiden mening heel wat gepaster zijn in dit geval.

Citaat:

Povertjes...

djimi 21 mei 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7152550)
... mijn bescheiden mening...

Serieus?

:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be